Licht-tunnel van doek

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BlackLight_Frank
    • Feb 2004
    • 143

Licht-tunnel van doek

De organisatie van een feest waar we eind deze maand draaien wil zelf graag naast het podium 2 tunnels van rond gespannen doek maken met daarin wisselende kleuren.

Ik heb het her en der wel eens op foto's voorbij zien komen, maar hoe de opbouw er nu precies uit ziet en welk doek je hiervoor het beste kunt gebruiken kan ik ze zo ook niet vertellen.
    Het lijkt me dat er hier vast wel eens iemand hiermee gewerkt heeft of er zelf één of meer heeft gemaakt.

Naar mijn idee kun je hier het beste een colorchanger onderin zetten voor de belichting, eventueel een Moving Head, die kunnen we er voor een redelijke prijs bij huren. Onze eigen Moving heads heben we zelf allemaal nodig in de tent.

Nu had ik nog het idee om eventueel hiervoor RGB Led-parren voor te gebruiken, vooral vanwege de geringe warmte-ontwikkeling en de mogelijkheid om ze stand-alone te laten wisselen van kleur zonder ze weer via een DMX-Tafel aan te hoeven sturen.
    Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen of dit goed zal werken, misschien geen output genoeg ?

Als er iemand foto's, tekeningen of tips heeft, ..... graag.

Frank

Black Light Drive-in Show
    Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.
  • Eventology
    • Dec 2005
    • 12

tunnel

ik heb dit al enkele malen gebruikt, ik heb een doek laten maken die rond mijn ventilator past +-50cm, 4m lang die blaas ik op.
    de bovenkant, waar een soort van hoepel in zit, hang ik aan een truss, aan deze truss hang ik een mh, of een led par.
    Your Event Provider

Comment

• esound
      • Oct 2004
      • 193

Bij toppers in de arena dit jaar hadden ze een soort worsten gemaakt die dmv cyberhoist op en neer gingen in deze tunnels zaten mac's die constant veranderden van kleur.

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3148

Wij hebben ook 2 van die doeken in het magazijn liggen. Die gaan met een stukje alu-pijp aan de truss. In het midden van die pijp kan ook meteen een colourchanger hangen om de kleurtjes te maken. Levert mooie plaatjes op!

Comment

• Duc888
          • Aug 2006
          • 1

Ik heb ooit aan een productie meegewerkt waar ze wit-katoenen kolommen vanuit een truss naar beneden lieten hangen. Onderin werd dan een Palco weggezet (Led) en het effect was echt super!!

Heb misschien nog wel ergens foto's liggen.... ff zoekn

Comment

Working...