Enkele termen uitgelegd...

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

Enkele termen uitgelegd...

ja ik ben nog maar een dik jaar in dit circuit aan het rondlopen... dus wou ik enkele termen uitgelegd hebben bij de par lampen en voor wat ze worden gebruikt.
    Bij par lampen heb je verschillende type lampen dat je er in kan stoppen... zoals geribbelde of niet zoals ik ze omschrijf... maar ik hoor ook regelmatig termen vallen zoals NSP/WFL/MFL...

Kan iemand mij die termen op een rijtje zetten samen met de uitleg voor wat ze het best gebruikt worden of welk effect ze hebben...

Ik dank u bij voorbaat
    Hold on a second, relax and listen...
  • MEEO Licht en Geluid
    • Nov 2005
    • 950

Originally posted by Funmaker
    ja ik ben nog maar een dik jaar in dit circuit aan het rondlopen... dus wou ik enkele termen uitgelegd hebben bij de par lampen en voor wat ze worden gebruikt.
    Bij par lampen heb je verschillende type lampen dat je er in kan stoppen... zoals geribbelde of niet zoals ik ze omschrijf... maar ik hoor ook regelmatig termen vallen zoals NSP/WFL/MFL...

Kan iemand mij die termen op een rijtje zetten samen met de uitleg voor wat ze het best gebruikt worden of welk effect ze hebben...

Ik dank u bij voorbaat
    de term geribbelde par bestaat niet.

Hierbij de goede termen:

WFL: wide flood: breedt straalvlak = geribbeld
    MFL: medium flood: breedt straalvak maar minder breedt al WFL = geribbeld
    NSP: narrow spot: punt op het podium uitgelicht
    VNSP: very narrow spot: effect van een par 36 puntspot.

overgens: volgensmij heeft de zoekfuntie hier ook wel baat bij, er is genoeg te vinden over par lampen

Correct me if i'm wrong.
    MEEO Audio Licht Rigging,
    Mark van der Werff
    Groningen

Comment

• axs
      Moderator
      • Jun 2002
      • 2687

de zoekfunctie kan je het perfect uitleggen!
      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

Working...