Movitec SL250 en warmte...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sander200412
    • Oct 2005
    • 32

Movitec SL250 en warmte...

Dit weekend zit ik met verhuur van een lichtinstallatie met onder andere 4 movitec sl250 moving heads, nu keek ik gisteren naar het weer, bij de zin: 'Vrijdag wat kouder, zaterdag weer lekker zomerweer' kreeg ik een koude rilling door mijn lichaam denkend aan mijn moving heads .

Kan er hier iets aan gedaaan worden dat deze minder vlug uitslaan?

Grtz,
    Sander
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

Heb je enig idee hoe warm het altijd al wordt in zo'n koppie?
    [LIST][*]Je kunt de fanspeed constant op hoog zetten.[*]wanneer de spotjes niet in gebruik zijn: shutter en dimmer open. Of beter: lamp off[*]zorgen voor een goed geventileerde kap.[/LIST]
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Sander200412
      • Oct 2005
      • 32

Originally posted by moderator
      Heb je enig idee hoe warm het altijd al wordt in zo'n koppie?[LIST][*]Je kunt de fanspeed constant op hoog zetten.[*]wanneer de spotjes niet in gebruik zijn: shutter en dimmer open. Of beter: lamp off[*]zorgen voor een goed geventileerde kap.[/LIST]
      Heb eens gekeken, sloeg na 3 min 22 sec uit, temp was toen 70°C (als ek de waarde op het schermpje mag geloven)

Comment

• Sander200412
        • Oct 2005
        • 32

Kheb de volgende foutmelding: Fter
        Eventjes opgezocht in de handleiding:
        This error message informs you that the fixture was overheating (occured if the ambient temperature
        is 45° C or more) and that the relay switched off the lamp. This message will appear on the display until
        the temperature will be on a suitable level, then the display will show the HEAt message meaning the
        lamp is too hot (explanation see above).

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

Das wel lastig alsie het nu al niet doet
          Hoe is de staat van onderhoud van deze wapperspot?
          Dikke stofnesten? zo ja: verwijderen...wel ff opletten dat je ventilatoren niet verbranden...heb je geen id hoe dit zou kunnene, vooral niets meer aan spotje doen en naar laten kjiken door iemand die weet waar op te letten.

Comment

• Sander200412
            • Oct 2005
            • 32

Originally posted by moderator
            Das wel lastig alsie het nu al niet doet
            Hoe is de staat van onderhoud van deze wapperspot?
            Dikke stofnesten? zo ja: verwijderen...wel ff opletten dat je ventilatoren niet verbranden...heb je geen id hoe dit zou kunnene, vooral niets meer aan spotje doen en naar laten kjiken door iemand die weet waar op te letten.
            Moet ik enkel naar stof kijken in de head, of moet er ook in de base gekeken worden?

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

Gezien de storing lijkt mij alleen de head....al kan het schoonblazen van de vantilator in de base ook geen kwaad...

Comment

• Sander200412
                • Oct 2005
                • 32

Volledig uitgeblazen... nog steeds hetzelfde..

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5950

Tijd om je headje naar de dealer te brengen...

Comment

• Sander200412
                    • Oct 2005
                    • 32

Zal ik deze namiddag doen

Comment

• cornedure
                      • Jul 2002
                      • 230

Ik ga misschien iets onvoorstelbaar doms zeggen, maar zou je een slechte temperatuursensor kunnen hebben? Ik heb hier al meermaals horen waaien dat het gebruik van een goedkope sensor in de head door de fabricant een foute meting van de temperatuur geeft.

Het probleem is trouwens al meermaals aangekaart op het forum, o.a.

Succes ermee.

Comment

• sss
                        • Dec 2004
                        • 27

Hoeveel uren hebben jouw headjes? Wijzelf hebben de futurelight MH660 (bijna gelijk toestel) en vervangen om de 1000h de lamp en de ventilators en dit zowel van de head als de base. Kost echt niet veel en hebben eigenlijk geen problemen. Natuurlijk is een grondige kuisbeurt om de 500h of in de zomer bij buitengebruik om de 250h nooit slecht.

Comment

• Ws Soundexpresse
                          • Jun 2001
                          • 1007

heb hier headjes lopen die 4jaar gaan zonder problemen. Wel ff elke 3maanden fans doorblazen, en kap eraf en doorblazen. Eigenlijk zelde uitval, soms als het echt heel heet is, en ze hangen in de nok van een tent, dan wil het wel eens misgaan, maar zit is zelden......
                          Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• WinterS
                            • Jun 2006
                            • 102

even een off topic vraagje, wordt een MH veel warmer als een Scanner??
                            "Een DJ kan goed zijn, maar het feestje maak je zelf !"

Comment

• mac tecson
                              • Feb 2006
                              • 348

Hangt denk ik helemaal van het type af.
                              Sterkte van de lamp (en dus energie afstraling in de vorm van warmte), sterkte van de ventilatoren, plaatsing van de ventilatoren, aantal warmte afstralende onderdelen.

het lijkt me wel dat betere (en dus ook vaak duurdere) dingen minder warm worden. Aangezien je er bij die prijzen vanuit mag gaan dat over de warmte afvoer is nagedacht

Comment

Working...