Desk-Verlichting met LED-Zwanehalslampje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wouter Verlinden
    • Dec 2000
    • 263

Desk-Verlichting met LED-Zwanehalslampje

Hey,

heeft iemand ervaring met zwanehalslampjes met leds voor verlichting van een licht- of geluidsmengtafel?

Geven ze evenveel licht als hun "klassieke" broertjes?

Aangenaam licht om in te werken?

Zijn die van DAP kwalitatief?

Greetz,

Wouter
    Wouter Verlinden
    Creative Sound & Light Development
  • marciano
    • Feb 2006
    • 164

welke bedoel je als je die van DAP bedoelt dan zou je het moeten proberen ze kosten 30 euro en de niet led van dap maar 12 euro maar of het wat uitmaakt led of niet led dat zou ik niet weten.

Comment

• stekelvarke
      • Dec 2004
      • 1062

Er komt zeker niet te te weinig licht af, enkel is het licht een pak witter als de gloeilampjes. En nog een belangrijker voordeel, geen lampje meer dat slecht contact maakt of stuk is
      exit night into LIGHT

Comment

• Dikke Foaf
        • May 2003
        • 618

Ik zou willen adviseren van ze minstens eerst te zien branden voor je met leds koopt, evt zelfs even proberen in de echte situatie.
        Ik heb er al gezien die staan te flikkeren, ik denk 10Hz ofzo want het stoort echt.
        Ik heb er ook al gezien die navenant te zwak branden. Ook de 'spot' die ze projecteren was veel te klein, een led is eenmaal heel gefocust licht.
        Het licht is ook heel 'koel' dat eraf komt.
        Zeer goed opletten met die goedkope led verlichting dus.
        Ik hou het voorlopig bij het ouderwetse lampje, verlicht heel breed en geeft veel licht.
        Last edited by Dikke Foaf; 29-04-06, 15:03.

Comment

• marciano
          • Feb 2006
          • 164

waarom zou je eigelijk overgaan op LED die andere lampjes zijn toch niks mis mee ga je meer geld uit geven voor een lampje dat misschien ietsje beter is.

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5946

Originally posted by marciano
            waarom zou je eigelijk overgaan op LED die andere lampjes zijn toch niks mis mee ga je meer geld uit geven voor een lampje dat misschien ietsje beter is.
            Wellicht dat hij de korte levensduur van de ouderwetse desklights zat is?

Ik gebruik zelf een aantal van die dap desklights, heb ook nog wat van litllelite, ben eraan gewend geraakt om een stukje filtervel om het "koppie" heen te vouwen.
            Gaat prima zo.
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Robin.vd.Have
              • Nov 2005
              • 165

Ik gebruik ze ook , vele male fijner.
              Meer en witter licht. Ik heb er ook een aantal op de modificatie bank liggen daar ben ik nu blauwe leds aan het inzetten voor tijdens show.

Wij hebben ze trouwens met verwisselbare kop dus je vervangt voor wit naar blauw niet het hele ding maar alleen het kopje waar de leds in zitten.

M.V.G

Comment

• Wouter Verlinden
                • Dec 2000
                • 263

Filter

Begrijp ik nu goed dat ik die blauwe LED zwanehalslampjes van DAP enkel "goed" kan gebruiken als ik er een filtertje omdoe om de spreiding te verbeteren? Is het licht zo "gefocust" zonder diffuser?

Greetz,

Wouter
                Wouter Verlinden
                Creative Sound & Light Development

Comment

• VANEENBERGEN
                  • Sep 2003
                  • 187

Ik heb ook zo'n dap lampje. en persoonlijk vindt ik het helemaal k.t
                  de spreiding is 0,0 en dus hebje er ook niets aan. nee doe mij maar gewoon een litelite of een goedkoper gewoon alternatief (meet 1 spare in de kist).
                  Joost van Eenbergen
                  ELC lighting

Comment

• RRik
                    • Jan 2006
                    • 20

Ik vind het geweldig die LED verlichting op mijn tafel. Op mijn Hog3 heb ik 2 LED litt-lites die ik kan dimmen en die naar blauw kunnen. Die andere kleurtemperatuur is veel rustiger aan mijn ogen en het heeft dezelfde kleur als de touchscreens. Geen loszittende fitting, etc.

Rik

Comment

• CoenCo
                      • Feb 2005
                      • 230

Je moet denk ik het onderscheid maken tussen de echte littlites, en de goedkope klonen.
                      Bij een gewoon lampje is het makkelijk: stekker+zwanehals+fitting+lampekap en je bent er.
                      Bij led is het iets moeilijker. Je moet het goede type leds uitzoeken, er een diffuser voor zetten die het licht bruikbaar spreid, en evt een combinatie van kleuren gebruiken om er een bruikbare kleur uit te halen. o.a. Littllite heeft hier onderzoek naar gedaan en dus een goed bruikbaar product gemaakt, maar de prijs is daar ook naar. De goedkope merken volgen, maar het zal nog wel even duren voor er een werkbaar alternatief is.

Comment

• Upgrading your system
                        • May 2003
                        • 1684

ik heb hier ook deze ledlampjes, met verwisselbare kop zodat ik blauwe en witte led's op de hengel kan duwen. helemaal top.
                        ik ga ze langzaamaan vervangen. wat ik ook een balangrijk voordeel vind is dat wanneer je je lampje aandoet je niet hoeft te gaan duimen of je niet ergens een slecht contactje in de fitting hebt. en die van mij waren toch ook littlites.

maargoed, als je goede koopt vindt ik led een vooruitgang, mits je ook blauwe led's in je assortiment hebt
                        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

Working...