ACL 4-Bar Enkel gebruik 110V

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rudy Vorstenbosch
    • Jun 2001
    • 1429

ACL 4-Bar Enkel gebruik 110V

Beste mede forumers,

Voor een aankomend tourtje zou ik 8 losse acl barretjes willen toepassen.
    Echter is er een grote tussenafstand, en zou het helemaal ideaal zijn om deze per barretje op 1 dimmerkanaal te kunnen zetten.
    Ze komen dan op een kanaal tussen andere 230V uitgangen, dus er zal een 'dummy-load' tussen moeten. Vroeger deden we dit door een par 64 110V in serie te schakelen en deze ergens onder de buhne te gooien. Maar zijn hier inmiddels al beter bruikbare of compactere mogelijkheden voor?

Alvast bedankt!
  • kokkie
    • Nov 2003
    • 1166

Als je die dummypar onder het podium gooit dan kan je ze net zo goed serie patchen op je patchveld.

Voor dummies nog geen alternatief. Wil je kabel besparen, dan de dummy bij je halve acl set en met (dubbel) 181 ervoor recht het dak in.
    Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Rudy Vorstenbosch
      • Jun 2001
      • 1429

Iemand anders nog suggesties???

Comment

• Carlo Zaenen
        • Jun 2004
        • 34

Ik weet niet welk type dimmer jullie gebruiken maar je kan ook 1 acl-bar 110 Volt patchen?

Comment

• tuurKE
          • Jan 2005
          • 252

Originally posted by Carlo Zaenen
          Ik weet niet welk type dimmer jullie gebruiken maar je kan ook 1 acl-bar 110 Volt patchen?
          hier was ik ook aan aan het denken. Je kan op een aantal dimmers een maximum uitgangsspanning instellen, deze gewoon op 50%, of zelfs op 45% instellen. Moet je alleen opletten als je alles inplugt dat je je ACL's op de juiste dimmer aansluit.

greetz Tuur
          Maar wij hebben.......
          .......chamsys!!

Comment

• Poelmans
            • Feb 2004
            • 804

Hmm ik weet niet of zoiets goed afloopt. Je hebt dan nog altijd een piekspanning van 220V e... Een dimmer gaat je sinus niet dempen, maar na een bepaalde tijd telkens het einde ervan afknippen (vandaar dat een dimrek zoveel ruis maakt op je spanningsnet). Er bestaan wel transformatoren van 220 naar 110, maar ik weet niet of die aan fatsoenlijke vermogens betaalbaar zijn

Comment

• Carlo Zaenen
              • Jun 2004
              • 34

Als je bijvoorbeeld op een ADB dimmer werkt kun je voor elk dimmerkanaal een curve instellen, waarvan oa ook 110V. Zodoende kun je je acl's op 110 aansluiten zonder het risico ze op te blazen. Maar ik weet natuurlijk niet welk type dimmer jullie gebruiken en of je de mogelijkheid hebt om 110 te patchen. En uiteraard blijven opletten dat je de juiste kanalen op 110V zet

Comment

• Rudy Vorstenbosch
                • Jun 2001
                • 1429

Zijn gewoon standaard conventionele 2kw dimmer-packs.
                Maar dat op 50% is echt geen optie, dat gaat dus echt mis.
                En 110V patch op dimmer-rack's is inderdaad mogelijk, maar dan kom je op hetzelfde uit, want er moet toch iets op de andere kant van die 110V komen.

Comment

• tuurKE
                  • Jan 2005
                  • 252

Wat je eventueel ook kan doen is je je 220/110V splitters aan de dimmer leggen en dan ja ACL-bar's daar splitsen. nadeel is dat ze dan nog steeds per 2 aan gaan.
                  Maar wij hebben.......
                  .......chamsys!!

Comment

• Robin.vd.Have
                    • Nov 2005
                    • 165

Je zal toch altijd weer die 220 moeten maken.
                    Of inderdaad naar een dimmerpack toch dat 110v kan uitsturen.
                    Wellicht een rackje inhuren ?
                    Ik denk persoonlijk dat gewoon een extra 110v setje per acl bar het makkelijkste is.

M.V.G

Comment

• CoenCo
                      • Feb 2005
                      • 230

ADB dimmers op 110V zetten werkt prima.
                      Ik heb daarmee meermalen voor housefeesten ACLs op 110V single-patched.
                      Ook een serie-patch op je dimmers is een goede oplossing.
                      Als laatste zou je in plaats van ACL-lampen ook 4 raylight 500W 230V lampen op een bar kunnen plaatsen. Dan heb je een 2KW ACL op 230 Volt, maar een (iets) minder strakke bundel.

succes

Comment

• VANEENBERGEN
                        • Sep 2003
                        • 187

waarom wil iedereen nou toch 4 acl's hebben ? kane haaft ook altijd een trailer vol met dummy load.

de beste (maar ook duurste plossing) is sinus dimmers pakken.

o ja ACL's moeten overigens tegen woordig per 9.....
                        de spanning op het net is namelijk niet meer 220V maar 230V
                        8x28 = 224V, net te weinig dus levens duur van de lampen gaat flink achteruit. in ieder geval moet je eigenlijk je dimmer op 95% zetten.

genoeg gel.l, please correct me if i'm wrong (dan leren we allemaal weer wat bij).
                        Joost van Eenbergen
                        ELC lighting

Comment

• stekelvarke
                          • Dec 2004
                          • 1062

Als je even meet aan je stopcontact dan zal je ook niet exact 230V meten, mommenteel meet ik hier 225V. Dus zo erg veel maken die paar volts niet uit, en die lampen kunnen meestal wel tot 300/32 volt hebben . En dan liever 2 mooie 4 barren dan een 4 bar en een 5 bar.
                          exit night into LIGHT

Comment

• delighted
                            • Jul 2003
                            • 420

Originally posted by stekelvarke
                            Als je even meet aan je stopcontact dan zal je ook niet exact 230V meten, mommenteel meet ik hier 225V. Dus zo erg veel maken die paar volts niet uit, en die lampen kunnen meestal wel tot 300/32 volt hebben . En dan liever 2 mooie 4 barren dan een 4 bar en een 5 bar.
                            Die paar Voltjes maken dus wel een hoop uit. Een paar V meer per bulb verkort de levensduur flink. Uiteraard zal je dit niet direct zien aan de output van de bulb, maar wel aan het aantal branduren.

Succes met het aansluiten van je lampen op 300+ V. Heb je de bestelnummers voor een nieuwe serie al bij de hand?

Ooit geprobeerd een 110V bulb op 220V aan te sluiten? Is maar een heel kortstondig (en duur) effect.

Comment

• stekelvarke
                              • Dec 2004
                              • 1062

Originally posted by delighted
                              Die paar Voltjes maken dus wel een hoop uit. Een paar V meer per bulb verkort de levensduur flink. Uiteraard zal je dit niet direct zien aan de output van de bulb, maar wel aan het aantal branduren.
                              maar aangezien er steeds een schommeling op je 230V zit (wat verschild van locatie tot locatie) kan je daar weinig aan doen

Originally posted by delighted
                              Ooit geprobeerd een 110V bulb op 220V aan te sluiten? Is maar een heel kortstondig (en duur) effect.
                              is ook wel effe 110V verschil dus geen 5V zoals dat bij de ACL 8-barren is
                              exit night into LIGHT

Comment

Working...