Het merk Silicon

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cowbeast
    • Jul 2004
    • 109

Het merk Silicon

Hoi iedereen,

Ik kan maar nergens iets vinden over Silicon, enkel topic ed. Maar geen website of een prijslijst met prijzen van hun producten. Ik zou graag zelf een dimmer pack gaan maken DMX gestuurd... Maar ik kan nergens iets vinden :/

Greetz Mathieu

• RRik
    • Jan 2006
    • 20

Originally posted by cowbeast
    Hoi iedereen,

Ik kan maar nergens iets vinden over Silicon, enkel topic ed. Maar geen website of een prijslijst met prijzen van hun producten. Ik zou graag zelf een dimmer pack gaan maken DMX gestuurd... Maar ik kan nergens iets vinden :/

Greetz Mathieu

Denk dat je Selecon bedoelt...

http://www.seleconlight.com/ (fabrikant)
    http://ww.rolight.nl (importeur)

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

Of hij bedoelt "Silicon Controls"... deze maken (maakten?) hele goede dimmers die heel goed ontstoord waren tot zelfs voor studiogebruik. Was een Belgisch kwaliteitsproduct maar al lang niets meer over/van gehoord. Weet iemand hier (met ZEKERHEID, dus a.u.b. geen loze gokjes) of ze nog bestaan?
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• DeMennooos
        • Aug 2000
        • 1416

Niko ontwerpt oplossingen zoals huisautomatisering, schakelmateriaal en stopcontacten die gebouwen beter laten werken voor iedereen die erin leeft en werkt.

En dan via dimming kom je bij het overzicht dimmers. Bij project dimming wordt dan weer gesproken over Silicon Controls. Je komt het ook tegen in een aantal van hun product PDF's. Via andere wegen kom je ook tegen dat Silicon Controls van hun is echter haal ik dat zelf niet uit de site. Wellicht een interessant punt om te beginnen.
        Greetz,

DeMennooos

Stagehands are the infantry of show business

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

Dan hebben zij (Niko) dus Silicon Controls overgekocht. Dank voor de info!
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Peter Vanhove
            • Jun 2002
            • 347

Silicon Controlls werd gemaakt door Light Beams uit Deinze. Het merk werd overgekocht inclusief het management door Niko die de technologie nog steeds gebruikt voor hun Domotica systemen.
            Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
            Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

• Kevin_DM
              • May 2003
              • 577

silicon maakte vroeger dimmers en dimracks voor on-the-road gebruik, en werd toen (10-15 jaar geleden) verdeeld door EML verkoop.
              Deze dimmers zaten toen in dezelfde prijscategorieën als avolites dimmers, maar de tourdimpacks etc zijn al een tijdje uit productie gehaald.
              Ik denk dat EML/ phlippo hiervan nog wel wat racks in verhuur zouden kunnen zitten hebben.
              --- watt ever you want ---

Comment

• Wout Laenen
                • Sep 2000
                • 102

Wij hebben ook Silicon dimmers in gebruik (wel nog analoog aangestuurd) en ik kan er alleen maar positief over zijn: betrouwbaar, duurzaam, goed belastbaar per kanaal enz...
                Kortom, oerdegelijke dimmers!
                mvg

WL

Comment

• cowbeast
                  • Jul 2004
                  • 109

Tja als het de dag van vandaag niet echt van Silicon Controls komt... Van welke firma dan wel... Ik ben aan het kijken om een licht installatie aan te schaffen... voorlopig beginnen met een aantal set parcans... Maar ik zou deze dan DMX willen sturen... En al dan niet met een DMX T-bar werken of gewoon een patchkast die men DMX signaal kan verwerken. Wie kan wat tips geven.??

Comment

• stekelvarke
                    • Dec 2004
                    • 1062

Het gaat misschien wel wat oftoppic maar toch. Het voordeel van DMX barren is dat het DMX kabeltje en stroom en spelen maar(handiger voor verhuur?), Met dimmerracks heb je dan weer het voordeel dat je handig kan patchen enz (ook als er iets mis gaat zit alles aan de grond en niet in je truss zoals dat bij een DMX bar wel is).
                    Ik weet niet hoeveel parren je hebt/nog gaat aankopen maar het beste is dat je voor jezelf een systeempje uitdenkt, bv par 56 300W op DMX barren en Par 64 1000W op dimmers, ook is budget een belangrijke factor, goede DMX dimmers kosten geld en zeker als je er een patchfield bijwil.
                    exit night into LIGHT

Comment

Working...