JEM Hydra

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Baszza91
    • Oct 2005
    • 476

JEM Hydra

JEM heeft een nieuwe rook machine set.
    Ik zou zeggen See For Yourself > Klik
    Kijk gelijk het filmpje! Is wel de moeite waard.
    Dit systeem is natuurlijk niks voor een drive-in (mss een hele grote) maar voor een club of een concert zou dit wil kunnen.

Greetzz en cheerss
    I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug
  • axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

Zal wel aan mij liggen zeker, maar zie de toegevoegde waarde van dit systeem absoluut niet.

Gesteld dat ik hetzelfde effect zou willen verkrijgen (vind nu al niet meteen een echte toepassing...) dan speel ik wel met timing op mijn desk en adresseer een zootje foggers apart.

Nu moet je dus EN een datakabel EN stroom EN een fluidic-systeem aanleggen.

Probs met je fluidicsysteem of datalink... heb je dus echt helemaal NIKS meer, want de fogheads zijn niet apart aan te sturen via DMX.
    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• MEEO Licht en Geluid
      • Nov 2005
      • 950

moet eerlijk zeggen, leuk bedacht. Maar voor de prijs die je dr voor neer legt. Beetje overdreven onzin eigenlijk
      MEEO Audio Licht Rigging,
      Mark van der Werff
      Groningen

Comment

• CoenCo
        • Feb 2005
        • 230

Het feit dat martin dit ontwikkeld betekent waarschijnlijk dat ze er een markt voor zien.
        In een vaste club of discotheek is het ideaal, gewoon elke 2 weken even naar de kelder lopen, tankje wisselen en klaar. Stuk handiger dan met je laddertje de trussen in om daar overal je kleine rookmachine-tankjes te vullen.
        Ik ben wel discotheken tegengekomen waar ze de oude versie van dit systeem hadden, en eerlijk gezegd vond ik het er wel gelikt uitzien.

Na wat verder te lezen vind ik het helemaal mooi: Het systeem maakt eerst de ene tank helemaal leeg, en begint dan pas aan de andere. Nooit meer kutten met het overgieten van halfvolle tankjes en whatever.
        Last edited by CoenCo; 30-03-06, 16:51.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
          • Nov 2005
          • 950

Weet iemand trouwens waar je de prijs van dit monster kan bekijken?
          MEEO Audio Licht Rigging,
          Mark van der Werff
          Groningen

Comment

• stekelvarke
            • Dec 2004
            • 1062

Is er iemand die weet hoe schuin je de "heads" kan zetten?
            Zou je ze bv. loodrecht naar boven kunnen laten spuiten?
            exit night into LIGHT

Comment

• Lighting
              • Sep 2004
              • 209

Ik heb deze of de voorloper(demo) van dit model al gezien op de laatste beurs en daar stonden ze inderdaad recht omhoog ,het nadeel is ,als ik je vraag goed lees,de output is niet zo dat hij te vergelijken is met een CO2 unit wat erg jammer is.Misschien is dit iets voor martin om dit systeem te kombineren met een perslucht unit zoals bevoorbeeld Le maitre dit doet dan zou de unit helemaal af zijn

Met vriendelijke groet,

Lighting
              LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

• Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

Zon soort systeem hadden ze ooit al, waarschijnlijk dus ge-upgrade...Vroeger heette dat 'club system'
                Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Harmen
                  • Sep 2003
                  • 379

systeem inderdaad gisteren nog in actie gezien (frankfurt)
                  grappig effectje, hoop herrie..
                  zou in principe met gewone foggers ook kunnen, denk dat je t voordeel vooral moet zoeken in vaste applicaties, daar doet martin toch al hard zn best..

Comment

• Baszza91
                    • Oct 2005
                    • 476

@ Olaf: was het niet zo dat het club systeem niet meer dan 2 heads aan kon? Of ben ik nu scheel .

Greetzz en cheerss
                    I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• LJ Gerrit
                      • Apr 2002
                      • 479

Originally posted by Olaf Duffhuës
                      Zon soort systeem hadden ze ooit al, waarschijnlijk dus ge-upgrade...Vroeger heette dat 'club system'
                      Beste Olaf,

Het grote verschil met met "oude" club smoke systeem is dat je elke rookkop middels dmx kan aansturen tot een maximum van 16st.
                      Bij het club smoke systeem gingen alle koppen (max. 4st.) tegelijk.
                      Je zou ds met het Hydra systeem chase's kunnen maken.
                      ------------------------------------------------
                      Without colour, there is no perception
                      ------------------------------------------------
                      MvG

Gerrit Schottert
                      Controllux

Comment

• dh-showtechnic
                        • Jun 2005
                        • 139

leuk effect

Het is wel een leuk effect.
                        Zou wel weer aardig wat kosten.

Persoonlijk vind ik de nieuwe rookmachines die op een frame zitten van een movinghead!!
                        De gene die ik gezien heb is van Elation en heeft drie dmx kanalen (pan, tilt en fog)
                        Leuk speelgoed en kun je zelf ook zo iets maken en nog mooier denk ik!
                        Nieuwe mega drive in show

Comment

• kosi
                          • Apr 2003
                          • 40

We hebben een club system van Jem. Om eerlijk toe te geven het idee is zeer leuk, tankje handig bereikbaar dus als hij leeg is bijvullen. En nu zou je toch denken van tja als er een kpje kapot is, dan moeten we maar gewoon het kopje binnen doen...
                          Niet dus... 1 van de 2 heads heeft dus een kapot warmte element en wat zeggen onze vrienden van e***, breek gelijk maar heel de boel af, anders kunnen we het niet nakijken ...

Ander nadeeltje, output is in vergelijking met Magnum Pro 2000 of een ZR33 belachelijk weinig.
                          -- Kosi --

Comment

Working...