Betekenis rode pinkende led PCB-Board MAC 250 Krypton

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • christoph
    • Oct 2004
    • 9

Betekenis rode pinkende led PCB-Board MAC 250 Krypton

Hallo,

Heeft er iemand van jullie een idee wat de betekenis is van de rode pinkende led op het PCB-Board van een Mac 250 Krypton?
    Niet dat hij defect is ofzo maar zou het gewoon graag weten .

Groeten
    Christoph
  • daantje
    • Aug 2004
    • 265

nou laatst tijdens een feestje stond ik ook te staren naar de mac 250 entour en daar zag ik ook steeds een ledje knipperen. maar om er nou een topic over te beginnen maar je was me voor.
    groetjes daniël
    can you feel the light [:)]

Comment

• axs
      Moderator
      • Jun 2002
      • 2687

Het gaat hier om het ledje op de PCB! ga je dus niet aan de buitenkant zien.
      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• masterblaster

dan heb ik er ook nog een.
        er zit in een mac 300 een liedje in de arm, iemand enig idee waar die voor is?

Comment

• Gerrit Hurkens
          • Dec 2000
          • 252

Bij de reguliere 250 en 300 zie je ook door 1 van de grills in de arm het ledje branden.

Volgens mij geeft dit ledje simpelweg aan dat de back up batterij nog geladen is.

Als de Mac aan staat geven de overige leds de funcionaliteit weer (volgens mij was het power, battery en Dmx)
          \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

Comment

• Kilian
            • Dec 2005
            • 179

Laatst ook een 300 open gehad. Als je het mij vraagt is het volkomen normaal. volgens mij geeft het gewoon aan dat er nog spanning op staat of dergelijk (al dan niet netspanning). Net als met een pc die uit staat; deze hebben soms ook ledjes op het moederboard die aan blijven staan.

Comment

• hugovanmeijeren
              • Oct 2004
              • 1436

Originally posted by christoph
              Hallo,

Heeft er iemand van jullie een idee wat de betekenis is van de rode pinkende led op het PCB-Board van een Mac 250 Krypton?
              Niet dat hij defect is ofzo maar zou het gewoon graag weten .

Groeten
              Christoph
              Manier om overbodige spanning kwijt te raken? (Lees bepaalde onderdelen te ontladen)
              Komt wel vaker voor in lichteffecten.

Groeten Hugo
              Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• VERVALLEN

Dat zou best eens kunnen aangezien er tal van capacitieven in een heads zijn verwerkt.

Comment

• badboyscrew
                  • Aug 2000
                  • 304

in de mac 250 en 300 is ie volgens mij om de energie van de pan/tilt motoren op te vangen als ze bewegen zonder dat er stroom op staat.
                  Gezien dat dat ledje gaat branden als er geen stroom snoer inzit en je hem met de hand beweegt.
                  groeten alex

Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.

Comment

• masterblaster

ik vind dit echt leuk gewoon niemand kan met zekerheid vertellen waar ze nou voor zijn hehehe

Comment

• lj-bjorn
                      • Dec 2005
                      • 6

om te beginnen.
                      de main pcb in de 250 en 300 zijn identiek, op de software na.
                      de led's die hier op zitten zijn er voor dat je kunt zien dat alle spanningen aanwezig zijn.
                      dit is namelijk 5V (voor de sturende electronica e.d.), 12V (voor de relais en de ventilatoren e.d.) en 30V (voor o.a. de motoren)
                      doormiddel van deze leds kun je dus snel zien of er eventueel iets mis is met de 3 zekeringen. Dit staat ook afgebeeld op de PCB layout in de handleiding.

Ook de pcb voor de 250 krypton, entour en wash zijn op de software na het zelfde.
                      De led die hier op knippert is een zo genaamde LIVE led.
                      Hieraan kun je zien dat de software in de spot nog actief is.

"Volgens mij geeft dit ledje simpelweg aan dat de back up batterij nog geladen is."
                      De mac's hebben geen van alle een backup batterij, deze zal dus ook nooit leeg gaan, ze werken met een zogenaamd flash geheugen wat niet vluchtig is. je usb memory stick is ook flash, en heeft toch ook geen batterij??

"in de mac 250 en 300 is ie volgens mij om de energie van de pan/tilt motoren op te vangen als ze bewegen zonder dat er stroom op staat."
                      Het is zo dat de pcb's een aantal grote condensatoren bevat welke de spanning afvlakken bij normaal gebruik. De condensatoren slaan de spanning op, en hierdoor blijft de led langer branden, ook al zit er geen voeding meer op.
                      Als je pan/tilt beweegt wekken de motoren een spanning op (soort dynamo) welke de condensator oplaad en de led doet branden.
                      Het is zelfs zo dat als je heel snel op en neer beweegt de display zelfs koprt begint op te lichten.

Comment

• Robert H
                        • Jan 2006
                        • 377

Originally posted by hugovanmeijeren
                        Manier om overbodige spanning kwijt te raken? (Lees bepaalde onderdelen te ontladen)
                        Komt wel vaker voor in lichteffecten.

Groeten Hugo
                        Met een ledje??? Of gaat het hier om hele kleine hoeveelheden stroom? Die dingen gebruiken immers maar een paar mA.

Kunnen ze er beter een luidspreker inzetten
                        "Ik zet even de Macs uit hoor!", "PWAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH"

Comment

• Robert H
                          • Jan 2006
                          • 377

Originally posted by Mobile Light Sound Vision
                          Hulde aan LJ_Bjorn
                          Tja, Björn heeft weer bewezen dat discussies over postcount vs. expertise bij voorbaat kansloos zijn

Bedankt voor de heldere uitleg!

Comment

Working...