Stabiliteit van desks

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

Originally posted by Krizz
    Heeft er iemand enig idee wanneer die nieuwe DP en de 1.4.0 software voor Hog III uitkomt?
    Ik vind de huidige software al veel stabieler dan de vorige versie, de stappen die ze qua stabiliteit maken zijn wel groot. Ben echt benieuwd naar de volgende verbeteringen...
    De 1.4.0 was eigenlijk gepland om gelijktijdig met hog3PC v1.4.0 gereleased te worden.
    Op die manier waren alle platforms op gelijke hoogte (WH3, iPC, hog3PC)
    Blijkbaar is uiteindelijk de release nog even uitgesteld, zijn nog druk met betatesten. Zal waarschijnlijk niet meer zolang duren.

Verder wordt er idd gewerkt aan de DP's, maar wanneer die gereleased worden incl de expansionwing... no idea.
    Last edited by axs; 09-03-06, 12:13.
    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Krizz
      • Dec 2003
      • 35

Dus het is er waarschijnlijk al snel. Het probleem is dat die Case van ons zo gaar aan het worden is, dat we niet veel tijd meer hebben. Over 10 dagen of zo gaan we Grandma testen voor een paar weekends en dan moeten we ongeveer wel een keuze gaan maken.
      Afgezien van de Grandma was voor mij persoonlijk de Hog III tot nu toe de tafel waar ik me gelijk thuis op voelde, nu alleen nog hopen dat die problemen met de reactie op de flashtoetsen en de snelheid van het touchscreen opgelost worden.

Comment

• axs
        Moderator
        • Jun 2002
        • 2687

Originally posted by Krizz
        Afgezien van de Grandma was voor mij persoonlijk de Hog III tot nu toe de tafel waar ik me gelijk thuis op voelde, nu alleen nog hopen dat die problemen met de reactie op de flashtoetsen en de snelheid van het touchscreen opgelost worden.
        Playback-response is er goed op vooruit gegaan!
        De code voor de GUI is ondertussen ook vereenvoudigd en aangepast en hierdoor wordt de hele schermopbouw weer een heel stuk sneller.
        Heb ondertussen geen noemenswaardige probs meer met reponse-time van de hog3 sinds de laatste 2 releases.

Je hebt mijn nummer, dus ik hoor het verder wel
        If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• masterblaster

Originally posted by axs
          Playback-response is er goed op vooruit gegaan!
          De code voor de GUI is ondertussen ook vereenvoudigd en aangepast en hierdoor wordt de hele schermopbouw weer een heel stuk sneller.
          Heb ondertussen geen noemenswaardige probs meer met reponse-time van de hog3 sinds de laatste 2 releases.

Je hebt mijn nummer, dus ik hoor het verder wel
          Als de software voor de desk even stabiel word als de hog 3pc dan heb je ineens een uberstabiele desk vergeleken met een half jaar geleden.
          Ik heb toen namelijk op een hog 3 gezeten die vrijwel continu vastliepe en de pc versie heb ik nog niet vastgekregen.
          Maar zal grotendeels te maken hebben wat er in die tafel zit en niet alleen de software denk ik.
          Als ik het niet goed heb hoor ik het ook graag

Comment

• Krizz
            • Dec 2003
            • 35

Ik heb op een Hog III echt 6 weekends lang heel zwaar lopen testen., wat dus oa wil zeggen, uren aan één stuk door piano spelen op dat ding met met pieken tot 4 a 500 flashknoppen per minuut en heel de nacht door heel je programmer vol met overrides. En hij is in al die nachten 1 x gecrashed. Wat dat betrefd is ie toch wel redelijk stabiel aan het worden.

Comment

• Carlo Zaenen
              • Jun 2004
              • 34

Originally posted by R. den Ridder
              dit moet ik dan weer even bestrijden hoor...maar in mijn korte periode bij de opstart van 3musketiers is de virtuoso van dienst 3 keer gewisseld vanwege chrashes..en ik kan je vertellen dat een virtuoso vertillen door half het nwe. luxor geen pretje is..
              Ik was zelf betrokken bij de training/technische support van de virtuoso bij de 3 Musketiers en wat daar gebeurde is een zeer bizar verhaal. Maar de consoles die daar gebruikt werden draaien nu nog steeds probleemloos shows zonder de 3 Musketiers-symptomen. We hebben destijds getracht om de problemen zowel in België als in Dallas te simuleren wat ons nooit is gelukt. Tot op heden is niet duidelijk wat daar het probleem was maar het moet een combinatie van verschillende factoren zijn die enkel in het Nieuwe Luxor voorkwamen en nadien verdwenen zijn.

Comment

• Carlo Zaenen
                • Jun 2004
                • 34

Trouwens, heel deze discussie dient denk ik niet hier gevoerd te worden aangezien virtuoso niets met versuz te maken heeft.
                To Krizz, binnenkort komen Puin en ik je nog eens bezoeken op een maandagavond om wat bij te praten. Grtz

Comment

• AJB
                  • Jul 2003
                  • 2289

Dat e.e.a. smaakgevoelig is lijkt me duidelijk. Zo heb ik bij 10ft die Hog3 trainig gedaan, en een hoop (goede) adviezen gekregen, van o.a. RRik. Helaas kan de werkwijze me niet bekoren, en heb ik te vaak ellende gehad met dit apparaat. Blij dat het niet mijn 2de natuur(ramp) is... Verder ben ik gewoon nog steeds niet in het minst onder de indruk van HighEnd Support... Het is niet half zo direct als bij MA, en de resultaten stellen mijn nochtans teleur.

@ RRik; ongetwijfeld dat ik niet het begin van de MA meegemaakt heb; werk er nu bijna 4 jaar op. En in die tijd heb ik een betrouwbaar maatje gevonden om mijn werk op te doen... Het werken op de Hog3 kan idd zonder problemen; maar hiervoor moet je zeer werkzaam om de bekende problemen heenwerken, en daar heb ik een pesthekel aan. Net als een nieuwe auto van 40000 euro die blijkt geen 3de en 4de versnelling te hebben... Je kunt rijden, het kan ook topsnel, maar fijn; NEE !

Verder zou ik je veel succes wensen met een Matrix-achtige situatie op Hog3, of een festival situatie... Dan ga ik met 100% confident voor de MA

Groet'n aan u allen,

Arvid
                  If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                  ------------------------------------------------
                  Arvid Buit
                  Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• RRik
                    • Jan 2006
                    • 20

Precies! En die 3e en 4e versnelling mis ik op de grandMA. Het is net als een Koreaan, die alle functies heeft maar op zo'n onlogische manier in het product zijn verwerkt dat je er geen touw aan vast kan knopen.

grandMA heeft zoveel toets-/touchscreen aanslagen nodig dat ik al pijn aan mijn gewrichten krijg van als ik daar aan denk. Tafel is ergonomisch een RAMP!
                    Software is okay, maar is het net niet helemaal. Maarja als je daar mee leert te werken.............

Matrix functies los ik makkelijker op met producten die niets van de console-capaciteit vragen!!

grt'n

Rik

Comment

• AJB
                      • Jul 2003
                      • 2289

Ik zie de MA meer als Duitste degelijkheid, en de Hog3 als Amerikaans "whe are the best" idee. Jammer genoeg ben ik het niet eens met je ergonomische verhaal (niet te verwarren met strak design !). De Hog3 ziet er gelikt uit, maar qua indeling vind ik het absoluut niet fijner/makkelijker werken dan een GMA. Deze console ziet er nog een beetje 1950 uit; voila ! Maar da's niet interessant als we kijken naar kwaliteit. Als we spreken over een console waar je HEEL veel kan met 1 computer is het gewoon de MA. Mocht je graag een lichtshows draaien, met alle andere functies (matrix, video, etc) apart, dan kan het zijn dat de Hog3 je bevalt. In die situatie heb ik toch ook al showtjes gedraait, en was niet blij met het lichtblauw varkentje...

Je hebt zelf toch de BlueManGroup op een MA gedaan ? Wil je zeggen dat je zo'n project liever op een H3 had gedraait ???

AJB
                      Arvid Buit

Comment

• axs
                        Moderator
                        • Jun 2002
                        • 2687

Originally posted by AJB
                        Ik zie de MA meer als Duitste degelijkheid, en de Hog3 als Amerikaans "whe are the best" idee. Jammer genoeg ben ik het niet eens met je ergonomische verhaal (niet te verwarren met strak design !). De Hog3 ziet er gelikt uit, maar qua indeling vind ik het absoluut niet fijner/makkelijker werken dan een GMA. Deze console ziet er nog een beetje 1950 uit; voila ! Maar da's niet interessant als we kijken naar kwaliteit.
                        Het ergonomisch verhaal is nochtans echt iets wat dikwijls komt bovendrijven bij de mogelijke verbeteringen van de GMA!!!
                        Polssteunen zou al iets heel handigs zijn, evenals een andere indeling van de knoppen en positie van de schermen.
                        En zoals ik al zei... ook de hog heeft probs met de indeling. 2 handen die ik moet gebruiken voor bepaalde functies blijft onhandig, net zoals op GMA er teveel functies met bijkomende toetsaanslagen moeten gebeuren.

De ideale desk in mijn ogen: Het VX-works besturingsysteem met een iets modernere interface, eenvoudigere toegang tot functies en het ergonomisch design van de hog3 met wat extra faders

Maar het blijft natuurlijk nog steeds ieder zijn persoonlijke voorkeur...

Comment

• AJB
                          • Jul 2003
                          • 2289

Ik ga voor een GMA met het uiterlijk van Angelina Jolie... Ergonomisch of niet; da's sowieso genieten...

Arvid Buit

Comment

• alegrandro
                            • Mar 2006
                            • 4

Je hebt zelf toch de BlueManGroup op een MA gedaan ? Wil je zeggen dat je zo'n project liever op een H3 had gedraait ???

AJB[/quote]

Wat wil je hier mee zeggen dan meneer AJB??
                            Elke tafel heeft zijn voor en nadelen , maar wat de hog III laat zien en dan bedoel ik voornamelijk hoe de hele interface en de syntax is op gebouwd. Dat heb ik helaas nog niet bij een andere tafel kunnen terug vinden. Zodra JIJ mij kan vertellen welke tafel dit wel kan en misschien nog wel meer en stabieler dan wil ik dat graag horen. Ik heb ook een aantal problemen gehad met de hog III en ben vervolgens ook gaan kijken naar een andere tafel, maar helaas nog steeds niks gevonden. Trouwens over de support heb ik ook geen klachten.

ALG

Comment

• AJB
                              • Jul 2003
                              • 2289

Qua BMG-klus; wie wil zo'n groot, belangrijk project nou draaien op een instabiele console ???!

Verder; doel je op die top combi Hog3 en DP2000 ? Die je zelf handmatig in frame-rate moest bijstellen omdat die zooi anders niet communiceerde ?? Of bedoel je die prachtig snelle command-line invoer, die boven de 3 aanslagen per seconde zei; DOEI, ben ff wat voor mijzelf aan het doen...

Het Hog3 verhaal biedt mij niets nieuws op software gebied, enkel een mooie lay-out en een paar handige opties. Niets nieuws als je kijkt naar de GMA. Verder wil ik graag een battle doen met een Hog3 user als het gaat om het aanpassen van fixture settings e.d. Op de GMA kan ik OVERAL snel en adequaat bij. Dubbele toetsaanslagen ??? Weet niet maar (H3); TIME, TIME, COLOR, COLOR etc.etc.etc. ??? Lijkt me ook dubbel; en let op ! Da's helemaal geen probleem, zolang je maar weet wat je doet. Qua programming geldt voor mij; less is more. Qua playback houd ik net als ieder ander van genoeg ruimte. De GMA biedt mij dit, en een Hog3 niet. Jullie hebben vast geweldige ervaringen met de Hog3; ik blijf erg wantrouwend, en zal pas weer op zo'n ding willen werken als hij a) net zo stabiel is als de GMA, en b) additieve mogelijkheden heeft t.o.v. de GMA.

Kon nog wel eens even gaan duren...

Succes met je syntax (error) ALG !
                              Arvid Buit

Comment

• Krizz
                                • Dec 2003
                                • 35

Originally posted by Carlo Zaenen
                                To Krizz, binnenkort komen Puin en ik je nog eens bezoeken op een maandagavond om wat bij te praten. Grtz

Mooooi!!!!!

Comment

Working...