showtec RGB ledtube op GrandMa

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Silence
    • Apr 2003
    • 50

showtec RGB ledtube op GrandMa

Hoi, heeft er iemand voor de grandMa een fixture type van de showtec RGB ledtube. Heb al geprobeerd zelf een fixture aan te maken voor de ledtube maar door het feit dat bepaalde kanalen meerdere functies bezitten naargelang een ander kanaal open staat geraak ik er niet uit. Misschien kunnen jullie me verder helpen? Hopende op een reactie.

groetjes
    silence lighting
  • Kevin_DM
    • May 2003
    • 577

Worden color 1 en color 2, of gobo 1 en gobo 2 niet gelijktijdig gesaved in presets ? Of eventueel met CMY werken, en zo je presets aanmaken (worden alle 3 toch gelijktijdig gesaved...).
    Gebruik zelf de showtec ledtubes niet, dus weet niet vanbuiten hoeveel DMX kringen er gelijktijdig geprogd dienen te worden...
    --- watt ever you want ---

Comment

• axs
      Moderator
      • Jun 2002
      • 2687

Gemakkelijkste is deze te patchen als CMY+dim als je geen personality voorhanden hebt.
      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Lighting
        • Sep 2004
        • 209

bij het aanmaken van een led op de GMA is het het makkelijks om de pes.file gewoon aan te maken als een cmy unit dus zonder dimmer omdat je oa. in je color picker je intensiteit altijd los kunt regelen. het aanmaken met een dimmer kan maar heeft voor mij niet de voorkeur ik dim liever op cmy maar dat is een voorkeur

Nils
        LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

• Silence
          • Apr 2003
          • 50

Maar met een cmy alleen heb ik niet genoeg, de controller heeft 5 kanalen. Het eerste kanaal is voor de 14 chases en de 7 vaste kleuren. Met kanaal 2 selecteer je speed/colorsort of flash en met kanaal 3 kan je dan vervolgens de waarde aanpassen. Kanaal 4 is voor het RGB dimmen als kanaal 5 open staat (100) en kanaal 5 zoals gezegd, open= RGB mode. toe= gewone modus.

Dus ik zit in de knoop met die kanalen die meerdere functies bezitten om een personality file te maken. Ik zou alle presets willen maken die mogelijk zijn met de RGB controller.

Momenteel bedienen we de tubes met 5 fader kanalen van de GMA en dan saven als color of... maar dit is niet handig.
          Last edited by Silence; 06-03-06, 10:47.
          silence lighting

Comment

• axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

Vreemd...
            volgens mij hebben die dingen echt maar 4 kanalen (Of nieuwere versies dus 5? wie helpt?)

Met de showtecs RGB's waar ik mee heb gewerkt tot nog toe zit het als volgt:
            Met eerste kanaal bepaal je je voorgeprogde chases etc, ofwel de RGB mode...
            In RGB mode heb je dan met je eerste kanaal flash, strobe etc mogelijkheden en de volgende 3 RGB

Misschien toch eens ff om te checken? want dan kan je perfect verder met je CMY+dim patch
            Last edited by axs; 07-03-06, 00:11.
            If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Lighting
              • Sep 2004
              • 209

Ik heb de oude waar dit wel bij werkt had nog niet naar de pers.files van de nieuwe controller gekeken voor normale led gaat bovenstaand verhaal wel op

Nils Berens
              LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

• Silence
                • Apr 2003
                • 50

Mmm, ok. Heb de nieuwe versie met 5 kanalen. Wordt nog effe uitzoeken dan. Alvast bedankt
                silence lighting

Comment

• Lighting
                  • Sep 2004
                  • 209

Originally posted by Silence
                  Mmm, ok. Heb de nieuwe versie met 5 kanalen. Wordt nog effe uitzoeken dan. Alvast bedankt
                  Ik moet even een aantal dingen verduidelijken: de bovenstaande verhalen hebben betrekking op het aansturen van de fixtures(niet over de patch)

bij de 5 channel controller:de patch kun je gewoon overnemen zoals die in de handleiding staat hoe je de unit vervolgens gebruikt,is totally up to you

In RGB:voor dat ik iets prog,zet ik kanaal 5 handmatig open,daarna kan ik dit gewoon aansturen via de colorpicker

in normal mode:ik gebruik hier alleen geflashte cues voor plaatje opslaan in cue en flashen maar.....

Nils Berens
                  Last edited by Lighting; 08-03-06, 12:25.

Comment

• RRik
                    • Jan 2006
                    • 20

Dit is de manual van de oude (4 kanaals )Showtec RGD Ledtube zoals wij er bij EML eel veel van hebben. Deze kan echter niet dimmen en geen kleuren mengen.

grt'n

Rik

Comment

• Silence
                      • Apr 2003
                      • 50

Originally posted by Lighting
                      Ik moet even een aantal dingen verduidelijken: de bovenstaande verhalen hebben betrekking op het aansturen van de fixtures(niet over de patch)

bij de 5 channel controller:de patch kun je gewoon overnemen zoals die in de handleiding staat hoe je de unit vervolgens gebruikt,is totally up to you

In RGB:voor dat ik iets prog,zet ik kanaal 5 handmatig open,daarna kan ik dit gewoon aansturen via de colorpicker

in normal mode:ik gebruik hier alleen geflashte cues voor plaatje opslaan in cue en flashen maar.....

Nils Berens
                      Ok ik ben volledig mee maar, wat ik wil doen is bv. kleuren knoppen maken op touch screen van GMA (pers. file bij patchen led) dit heeft tot betrekking kanaal 1 (voor kleuren van led). Dus in mijn setup menu -> "fixture types" geef ik aan kanaal 1 "color" maar ik kan niet tegelijk aan kanaal 1 ook CMY toevoegen, (in RGB mode is kanaal 1 red) hij neemt maar één ding aan. Hoop dat ik wat duidelijk ben.
                      silence lighting

Comment

Working...