Dataflash 1000 & ENIGMA Light Controller

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LJ_Dirk
    • Mar 2006
    • 2

Dataflash 1000 & ENIGMA Light Controller

Beste collega's

In onze diskotheek hebben we 4 dataflashen bijgehangen, maar we krijgen ze niet aan de praat op onze enigma tafel, zelfs als ik gewoon manueel DMX uitstuur willen ze niet doen wat wij willen ...
    Kan iemand me zeggen hoe de jumpers moeten staan op deze strobo's en hoe we moeten sturen
    Zijn er mensen die dataflashen in gebruik hebben in combinatie met ENIGMA ?
    Graag jullie antwoord
    Thanks
  • axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

Dataflashen gebruiken 3 DMX-kanalen Rate/Intensity/duration.
    Hou er dus rekening mee dat je werkt met de combinatie van deze 3 parameters!!!
    Wat wil je trouwens juist bereiken aangezien je zegt 'ze willen niet doen wat wij willen'?

Werken ze in selftest mode?
    selftest kan je doen door de 2de dipswitch op je personality bank omhoog te zetten.
    In normale mode dienen alle switches op de personalitybank naar beneden te staan (behalve EVENTUEEL de eerste, aangezien dit de 256bit is voor adressen >256)
    DMX-adressen zijn natuurlijk gewoon in te stellen via de dipswitches.

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• LJ_Dirk
      • Mar 2006
      • 2

Axs :
      Het is de bedoeling dat we ze uiteraard gewoon gaan besturen via dmx
      Blinds, strobo's , effects etc
      Maar de lampen reageren totaal verkeerd (soms flitsen ze even als we dmx insturen en dan vallen ze in storing)
      Ik ga nu de strobo's eens terug uit de trussen halen en manueel met een analoge dmx tafel aansturen, kijken wat dat geeft ...

Comment

• kokkie
        • Nov 2003
        • 1166

Probeer het eens met personality switch 3, 4, 5 en 7 op ON.

Verder is het volgens mij met addresseren zo dat je 1 minder in moet stellen dan het adres, dus alles op off = DMX 1 en bijvoorbeeld switch 3 omhoog, normaal DMX 4 is hier DMX 5.

Suc6!
        Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Redwood
          • Nov 2003
          • 41

Misschien totaal overbodig, maar check je bekabeling eens.
          desnoods trek ze allemaal eens los, behalve de eerste.
          Wat voor problemen kunnen er ontstaan bij het aansluiten van een strobe?

Nog 1 punt, ikzelf heb een paar lightmaxx strobes, ook veel gedonder mee gehad. bleek nu.... dipswitches op dit model waren anders.
          Wat normaal I is was nu O, dus alles verkeerd, na ff zoeken hadden we het door!

Kortom, eerst alle andere zaken uitsluiten.
          Last edited by Redwood; 03-03-06, 16:10.

Comment

• axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

Hmph idd... naar aanleiding van de post van Kokkie toch ook maar even de manual erbij genomen.

3 4 5 omhoog, (7 is special effect mode)
            Hierbij wijs je een DMX-kanaal toe aan je 3 parameters.

Andere modes zijn ook mogelijk, ff checken op p16 van de manual.

En idd... bij de AF1000's (en nog wel wat andere fixtures van HES) is het 1 waarde minder voor het DMX-adres.
            Last edited by axs; 03-03-06, 16:48.
            If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• jerre
              • Jun 2003
              • 286

in storing zullen ze niet zo snel vallen, in overheat, da's wat anders. Adressen weet ik ook niet meer zo van buiten, maar ik raad je aan om niet al te hoge waardes voor duration en intesity te nemen of hij gaat direct in overheat (lampprotect)
              nu gij en dan ikke weer

Comment

Working...