Dimmerracks

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Outline
    • Feb 2006
    • 1434

Snap je wel, maar 16A en meer vraagt ook weer duurdere investeringen qua kabelwerk wat voor deze beginnende ondernemer mischien niet verantwoord is. Bedoel dat dimmers met 10A voor hem makkelijker te verhuren zijn (want minder verlangend qua stroomaansluiting) en eventueel een kanaal met een simpel verlengsnoertje vanuit de break-out verlengd kan worden. En dat hebben we allemaal al wel eens gehad!

Begrijp je m'n gedachtengang?
    Last edited by Outline; 20-02-06, 02:09.

Comment

• wimbru
      • Sep 2003
      • 148

Al eens gedacht aan de kabel tussen dimmers en spots? Bij een zekering van 20 amp. of meer per kanaal, moet je verlengkabels gebruiken van 2,5 mm² of zelfs 4 mm². Anders moet je een extra zekering tussen steken.

Of wil je in dit koude weer je handen warmen aan multikabels van 17G1,5 waar je per geleider 16 Amp. door stuurt?

Comment

• Jasper-Lichtbron
        • Jun 2001
        • 2155

Verkeerde subforum overigens, tenzij je nog foto's gaat posten....

Comment

• Kevin_DM
          • May 2003
          • 577

Originally posted by wimbru
          Al eens gedacht aan de kabel tussen dimmers en spots? Bij een zekering van 20 amp. of meer per kanaal, moet je verlengkabels gebruiken van 2,5 mm² of zelfs 4 mm². Anders moet je een extra zekering tussen steken.

Of wil je in dit koude weer je handen warmen aan multikabels van 17G1,5 waar je per geleider 16 Amp. door stuurt?
          Sowieso worden er 2,5mm² verlengkabels gebruikt, harting multi's zijn wel 1,5mm², en dan is het feit om de hele boel deftig te patchen (en uiteraard geen 20A door een 1,5mm² te laten gaan), maar in (bijvoorbeeld het geval van de 8-lites) worden deze gevoed door een 10-pins harting (dus 4 kringen van 1300W) en deze worden pas op de dimmerpatch naar 1 kanaal overgebracht.
          --- watt ever you want ---

Comment

• keenoncoolstuff
            • May 2003
            • 695

Originally posted by Outline
            En als je 12 kanalen van 16A hebt, heb je per fase 4 kanalen van 16A=64A. En waarom mag je dat niet aan een 63A hangen? Zeker volgens je eigen redenering!
            Omdat de OP een 24 kanaals dimmerrack wil aanschaffen, 16A per kanaal. En dat red je niet op 63A.
            Er was iemand die zei dat 10A de standaard is, en daarop zei ik dat MA dimmers bouwt van 12x3,7kW. Ik heb niét gezegd dat er maar 1 exemplaar van dat type dimmer gebruikt wordt. Verder heb ik gezegd dat het wél mogelijk is dit rack te voeden met 2x63A, maar dat mij dit in de praktijk niet handig lijkt.
            Last edited by keenoncoolstuff; 20-02-06, 21:28.
            All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
            If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• StevenGeerts
              • Nov 2005
              • 101

Ok guys, ik heb jullie commentaren gelezen. Ik weet dat ik per abuis dit topic in het verkeerde subforum heb gezet maar dan verplicht ik mezelf er gewoon toe eens ik een rack (of 2) heb aangeschaft, er een foto van te plaatsen !

Ik ben echter vrij zeker van de zaak dat 24ch x 16A op 1x CEE125 de way to go is ! Jullie horen dan wel mijn ervaringen hiermee.

Comment

• Jan Kortbeek
                • Jan 2004
                • 37

Ik zou als ik jouw was voor powerlock gaan. Eventueel zoveel voor in als uit. Powerlocks zijn een stuk prettiger steken dan een 125A CEE NORM.

Wat ook altijd prettig werkt is een extra aarde aansluiting. Voor je weet maar nooit.

Groeten,

Jan

Comment

• delighted
                  • Jul 2003
                  • 420

Originally posted by Jan Kortbeek
                  Ik zou als ik jouw was voor powerlock gaan. Eventueel zoveel voor in als uit. Powerlocks zijn een stuk prettiger steken dan een 125A CEE NORM.

Wat ook altijd prettig werkt is een extra aarde aansluiting. Voor je weet maar nooit.

Groeten,

Jan
                  Het is maar wat je als voordeel ziet...

Ten eerste houdt powerlock in dat je altijd 5 kabels moet trekken ipv 1.

Ten tweede zijn er maar weinig locatie's waar je rechtstreeks powerlock in de muur in kan pluggen. Zal dus inhouden dat je in meeste gevallen een verloop van 125A of 63A naar powerlock hebt. Sta je dus alsnog die connector ergens in te pluggen. En weg is je voordeel
                  Of je staat ergens kabelogen op een rail te schroeven. Is ook niet echt de snelste oplossing.

Ten derde is powerlock erg prijzig.

Ik ben absoluut geen tegenstander van powerlock. Zeker niet. Maar of dat in dit geval de beste oplossing is. Een zaakje beginnen, (slechts) twee dimmerracken bouwen, en dan gelijk als standaard powerlock invoeren. Zou niet mijn keuze zijn.

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

dacht eerst ff aan vaste montage,,

maar ik zou 63A racks bouwen... is ook voor de kleinere klus te gebruiken...
                    dus 24 kringen 2 kW = ongeveer met een 63A te doen.

En onthoud dat de 125 en camlocks niet overal inzetbaar zijn...Heb ook dat andere topic gelezen, en hoeveel 125A heb je al gezien in de zalen waar je speelde??
                    Last edited by Gast1401081; 25-02-06, 19:35.

Comment

• Kevin_DM
                      • May 2003
                      • 577

Originally posted by MacGyverSounds
                      dacht eerst ff aan vaste montage,,

maar ik zou 63A racks bouwen... is ook voor de kleinere klus te gebruiken...
                      dus 24 kringen 2 kW = ongeveer met een 63A te doen.

En onthoud dat de 125 en camlocks niet overal inzetbaar zijn...Heb ook dat andere topic gelezen, en hoeveel 125A heb je al gezien in de zalen waar je speelde??
                      En die overgang 125 -> 63 kost een 100 euro, lijkt me niet onoverkomelijk tov de prijs van de volledige dimrack, en kan je dimmer ten volle benutten.
                      --- watt ever you want ---

Comment

• StevenGeerts
                        • Nov 2005
                        • 101

Ik heb een keuze gemaakt ! Quadrant is prijs/kwaliteit blijkbaar niet te evenaren. Ik ga voor de CEE125 maar zorg voor verlopen in beide richtingen zodat ik met een CEE32 of CEE64A de dimmer toch kan aansluiten. Enne geen nood ik ik hou er wel rekening mee dat indien ik over een CEE32A kabel naar de dimmer ga, er geen 3 x 125A belasting op zal zetten

Comment

Working...