Een paar Fatfrogg vragen!!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rvg
    • Jan 2006
    • 22

Een paar Fatfrogg vragen!!

Ha,

Ik heb een paar vragen over de fatfrogg. Ik ben sindskort met moving heads (mac 250 entour) op deze tafel bezig. Nu heb ik daar een paar vragen over. Er staan ook dingen over in de manual, maar ik kwam er toch niet helemaal uit.

1. Wat doe je met de offset (%)?

2. Je 'wheels' kun je in bepaalde modes laten werken. (absolute, relative, fan first, fan middle, fan last)

Fan first;
    Ik neem aan dat je die met name voor je pan en tilt gebruikt. Ik kwam er al achter dat de fixtures hiermee een soort vertraging krijgen. Maar hoe kan ik deze functie nu gebruiken om een mooie beweging te maken?
    Ik heb er 6 mh's aan hangen........

Ik ga er komend weekend eens voor zitten. zgn. 'oefenen'
    heeft er iemand nog tips?

Grz.
  • Overdrive
    • Feb 2002
    • 717

1. Offset: Hiermee geef je een fixture(s) een vertraging van een movement/effect.

2. Absoluut: Zodra je bv "Color" op 15 zet, zullen alle geselecteerde fixtures, onafhankelijk van hun vorige waarde, de waarde 15 krijgen.
    Relative: Stel "Color" fixture1 = 50 en fixture2 = 100. Zodra nu met het wiel 10 omhoog gedraaid wordt zal fix1 = 60 worden en fix2 = 110 worden.
    Fan first: Stel 3 fixtures geselecteerd. Vb. parameters pan staan op 0. Zodra nu het wiel naar 20 wordt gedraaid, zal pan fix1 = 0 blijven, fix2 = 10 en fix3 = 20. Hiermee kan je dus een waaiertje creeeren. Zelfede geld voor fan-mid en fan-last.

Als je nu 1 en 2 een beetje mixt kan je leuke dingetjes creeeren

Ps. Wel versie 10.2 erop staan?

Comment

• rvg
      • Jan 2006
      • 22

software..

Dat weet ik zo niet...

Wat is het verschil met oudere versies ?

Thanks.....

Comment

• Poelmans
        • Feb 2004
        • 804

Nu we hier toch over de frog reeks bezig zijn:

In een disco waar ik regelmatig draai staat een mambo frog. Maar als ik daar een FX van de beweging met wat delay op wil instellen dan begint de delay vrij schokkerig te lopen (de beam zie je zo 'tikken').

Het gaat om 24 intelligente fixtures en een delay per 4 (0%, 25%, 50% 75%).

Ik ben aant twijfelen of dit ligt aan een trage CPU dat in dat ding zit, of aan de crappy manier waarop de tafel is geprogrammeerd (ik denk dat de lichtman daar zowat in elke chase de bewegin 'per ongeluk' meegenomen heeft, maar wel eentje zonder delay, vandaar dat ik steeds aan de delay piel).

Iemand meer ervaring hiermee, die me kan zeggen waaraan dit ligt??

Comment

• Jasper-Lichtbron
          • Jun 2001
          • 2155

Originally posted by rvg
          Dat weet ik zo niet...

Wat is het verschil met oudere versies ?

Thanks.....
          De nieuwere versies hebben meer functionaliteit. Overigens is Joost ook hopeloos verouderd, want we zitten alweer op 10.4

@ Poelmans: probeer die FX beweging eens opnieuw te programmeren. Ik loop wel eens tegen de CPU beperkingen aan, maar dat vertaald zich in een ietwat trager reagerende interface. De DMX uitvoer heeft hier nooit wat onder te lijden. Zijn het alleen de delayed fixtures die er last van hebben, of gebeurd het bij allemaal?

Comment

• Poelmans
            • Feb 2004
            • 804

Originally posted by Jasper-Lichtbron
            @ Poelmans: probeer die FX beweging eens opnieuw te programmeren. Ik loop wel eens tegen de CPU beperkingen aan, maar dat vertaald zich in een ietwat trager reagerende interface. De DMX uitvoer heeft hier nooit wat onder te lijden. Zijn het alleen de delayed fixtures die er last van hebben, of gebeurd het bij allemaal?
            Ik geloof dat het alle fixtures zijn die er last van hebben. Ik zal volgende keer als ik er draai eens tegoei in het oog houden welke fixtures 'stotteren'. Wat bedoel je met de FX opnieuw in te stellen?

Er staat trouwens nergens in die tafel een FX geprogrammeerd: die lichtkerel daar maakt constant gebruik van de standaard FROG chase voor de beweging, en die is in vrij veel cue's binnengesukkeld. Als ik manueel een FX met delay instel (op het rechterdeel van de console) dan zie je de beweging wat stotteren. Maar het minste wat ik doe, zelfs al is het een andere kleurenchase kiezen, dan zijn we terug met die FROG chase bezig in de beweging.

Daarmee dat ik eigenlijk aan het denken ben dat juist die tafel zo slecht geprogrammeerd is en hij daardoor vrij veel werk heeft met te bepalen wat nu de 'latest' chase is (LTP), en daarom de FX houterig wordt. Zou dit kunnen kloppen? En zo ja, als we de tijd nemen om de tafel volledig leeg te maken en opnieuw te programmeren, maar dan beetje voorzichtiger zijn met wat we mee recorden, zou dit kunnen helpen?

Sorry als ik een beetje newbie achtig overkom, maar deze tafel ken ik zelf niet zo goed. Ik zou eens de tijd moeten nemen om de manual te downloaden en te lezen, maar ik kom er maar niet toe, mede omdat ik eigenlijk wordt betaald om in die zaak muziek te spelen. Maar soms is die Lj 'fladderen' en dan wil je toch eens een ander cue'tje opzetten.

Comment

• kokkie
              • Nov 2003
              • 1166

Originally posted by Poelmans
              Nu we hier toch over de frog reeks bezig zijn:

In een disco waar ik regelmatig draai staat een mambo frog. Maar als ik daar een FX van de beweging met wat delay op wil instellen dan begint de delay vrij schokkerig te lopen (de beam zie je zo 'tikken').

Het gaat om 24 intelligente fixtures en een delay per 4 (0%, 25%, 50% 75%).

Ik ben aant twijfelen of dit ligt aan een trage CPU dat in dat ding zit, of aan de crappy manier waarop de tafel is geprogrammeerd (ik denk dat de lichtman daar zowat in elke chase de bewegin 'per ongeluk' meegenomen heeft, maar wel eentje zonder delay, vandaar dat ik steeds aan de delay piel).

Iemand meer ervaring hiermee, die me kan zeggen waaraan dit ligt??
              Wat voor fixtures? Toevallig 8-bits pan en tilt? Dat zou wel wat kunnen verklaren.
              Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• soundcheckfrits
                • Jan 2005
                • 455

daar hadden wij ook last van, stotterde beweging van mh's we kwamen toen tot conclussie dat de snelheid van pan tilt op +/- 20 staat duss iets slomere weging. Ik weet niet als dat een fout van ons was, of een software fout. iedergeval te controleren waard.
                de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• Jasper-Lichtbron
                  • Jun 2001
                  • 2155

Originally posted by Poelmans
                  Ik geloof dat het alle fixtures zijn die er last van hebben. Ik zal volgende keer als ik er draai eens tegoei in het oog houden welke fixtures 'stotteren'. Wat bedoel je met de FX opnieuw in te stellen?

Er staat trouwens nergens in die tafel een FX geprogrammeerd: die lichtkerel daar maakt constant gebruik van de standaard FROG chase voor de beweging, en die is in vrij veel cue's binnengesukkeld. Als ik manueel een FX met delay instel (op het rechterdeel van de console) dan zie je de beweging wat stotteren. Maar het minste wat ik doe, zelfs al is het een andere kleurenchase kiezen, dan zijn we terug met die FROG chase bezig in de beweging.

Daarmee dat ik eigenlijk aan het denken ben dat juist die tafel zo slecht geprogrammeerd is en hij daardoor vrij veel werk heeft met te bepalen wat nu de 'latest' chase is (LTP), en daarom de FX houterig wordt. Zou dit kunnen kloppen? En zo ja, als we de tijd nemen om de tafel volledig leeg te maken en opnieuw te programmeren, maar dan beetje voorzichtiger zijn met wat we mee recorden, zou dit kunnen helpen?

Sorry als ik een beetje newbie achtig overkom, maar deze tafel ken ik zelf niet zo goed. Ik zou eens de tijd moeten nemen om de manual te downloaden en te lezen, maar ik kom er maar niet toe, mede omdat ik eigenlijk wordt betaald om in die zaak muziek te spelen. Maar soms is die Lj 'fladderen' en dan wil je toch eens een ander cue'tje opzetten.
                  Pfff, leeggooien en opnieuw programmeren! Die FROG functie is de moeite van het gebruiken echt niet waard. Maak 4 posities en 4 moves met de effect generator en je bent klaar, soepele bewegingen en geen gedoe. Iemand die zichzelf LJ durft te noemen kan echt niet de hele avond random bewegingen gebruiken

Zoals hierboven vermeld staat moet je inderdaad de snelheid maar eens checken, zeker die van FROG functie... als ie random parameters gaat maken op een hoog tempo, tja dan is het niet zo raar dat je headjes raar gaan bewegen. Maar volgens mij kun je daarop geen offset/delay invoegen, dus beetje raar dat het daarmee te maken zou hebben...

Maargoed: clear all en opnieuw programmeren! Fatsoenlijk voorwerk scheelt een hoop gedoe.

Comment

• rvg
                    • Jan 2006
                    • 22

Jo bedankt, hier kan ik wat mee gaan doen.

Ik heb no geen vraag;

Je kunt je fiixtures 'taggen'. Wat is daar precies de bedoeling van?

Groeten

Comment

• Poelmans
                      • Feb 2004
                      • 804

Originally posted by kokkie
                      Wat voor fixtures? Toevallig 8-bits pan en tilt? Dat zou wel wat kunnen verklaren.
                      Het zijn 20 Roboscan 218 Pro's, en 4 MH's van martin. Die Roboscans zijn wel 8 bit denk ik, maar gezien de kleinere draaihoek valt dit dénk ik minder op? Trouwens met de frog chase stottert de beweging niet.

@Jasper: Ik denk ook zo over die FROG functie...

Enfin, maar nu ben ik aant gissen, want in detail heb ik het stotteren zo niet bekeken. Ik ga volgende keer als ik er moet draaien eens bekijken hoe en wat juist, rekening houdend met jullie opmerkingen. Hopelijk zie ik dan het licht

Alvast bedankt

Comment

• rvg
                        • Jan 2006
                        • 22

Ik ben er gisteren een tijdje mee bezig geweest. (fat frog)
                        ff Heel kort. Een hele fijne tafel; zeker voor dat geld!!!! Makkelijk programeren enz...

Allemaal bedankt voor de hulp...

grz.

Comment

• R. den Ridder
                          • Sep 2000
                          • 1500

Keimooi man die frog-functie...nu kun je zelfs stomdronken en geblindoekt een chase maken....niet dat het er uitziet, maar daar hebben we het niet over..samen met het spelletje frogger toch wel een sterk verkoopargument ;-)

bedankt voor die offsetuitleg, had de manual anders gelezen.

Comment

• Overdrive
                            • Feb 2002
                            • 717

Overigens is Joost ook hopeloos verouderd, want we zitten alweer op 10.4
                            oeps, maar zullen niet al te veel ingrijpende veranderingen zijn neem ik aan. Zolang je versie maar >=10.0 is

Comment

• Jasper-Lichtbron
                              • Jun 2001
                              • 2155

Originally posted by Overdrive
                              oeps, maar zullen niet al te veel ingrijpende veranderingen zijn neem ik aan. Zolang je versie maar >=10.0 is
                              http://common.zero88.com/public/file...sIssue10_4.pdf

Comment

Working...