Cirkelbeweging Movitec SL250

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robert H
    • Jan 2006
    • 377

Cirkelbeweging Movitec SL250

In de laatste weken ben ik in diverse licht-topics de volgende uitspraak tegengekomen: "Movitec koppen zijn niet in staat om cirkelbewegingen te maken". Eén en ander zou te maken hebben met het niet tegelijk kunnen uitrekenen van de pan- en tiltbeweging (???). Nu maken wij al een paar jaar gebruik van een stel SL250's en ik heb ze nog niet kunnen betrappen op rare belemmeringen.

Heb ik bovenstaande uitspraak soms verkeerd begrepen? Elk fatsoenlijk DMX-appraat moet toch in staat zijn om wijzigingen in meerdere DMX-kanalen tegelijk te verwerken?
  • Freek Fokker
    • Aug 2003
    • 495

Het lijkt mij waarschijnlijker dat de mensen met klachten eerder een gebrekkige lichttafel hebben.
    SR20DET

Comment

• Halo
      • Nov 2005
      • 178

lijkt mij ook erg onwaarschijnlijk, mooie kutqualiteit zou dat zijn, ik denk niet dat het aan de lampen heeft gelegen hoor
      steel verstandig...........................jat een appel!
      fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!

Comment

• Jasper-Lichtbron
        • Jun 2001
        • 2155

Ik krijg uit onze Robe's XT250 ook geen perfecte cirkeltjes, zijn gelijk aan die movitec washes, dus helemaal uit de lucht gegrepen is het niet.

Hoe het precies komt en zit weet ik niet, maar zeker vergeleken bij de macjes is de beweging echt minder mooi rond en vloeiend!

Comment

• maarten_dever
          • Jun 2002
          • 150

heb het probleem ook al vaker tegen gekomen.
          en het ligt in elk geval niet aan de tafel.
          movitec naast mac, allebij de zelfde cirkelbeweging erop,
          kan echt soms enorm verschil geven.
          ligt mischien aan ouders movitecjes... geen idee van de echte oorzaak.
          maar het verhaal dat ze pan en tilt niet samen kunnen berekenen heb ik ook al vaker gehoord. (zoeken in de geschiedenis van het forum, zal zeker antwoorden opleveren)

Comment

• Orbis
            • Feb 2004
            • 217

ik had ooit eens gehoord dat dit te maken had met het feit dat de lens bij een sl250 spotje simpelweg niet in het midden van de kop staat en als je dus een standaard circle shape erop loslaat krijg je een ander patroon dan bvb een mac250

of vergis ik me?
            sex, drums & rock \'n\' roll

Comment

• maarten_dever
              • Jun 2002
              • 150

neen, dat lijkt mij niet echt de reden.

je ziet het probleem trouwens al als je enkel naar da kop kijkt.
              dus daar heeft de lenspositie niks mee te maken.

Comment

• stakke
                • Jan 2005
                • 66

Als je dezelfde DMX output geeft aan een head die een pan heeft van 530° (SL250) en 540° (Martin) zal dat altijd een verschil geven.

Comment

• djjef
                  • Sep 2004
                  • 40

Lijkt mij ook dat mensen niet over de juiste tafel beschikken, ik heb eind november nog in de ijsselhallen gestaan met 4 sl 250 en 4 wl 250 met een Light Commander (of scan commander weet niet meer ) erachter en ik zag ze toch aardig bewegen
                  Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd....

Comment

• lucken
                    • Sep 2002
                    • 342

Het probleem met de Movitec/Robe is als volgt vast te stellen:

- Teken een vierkant op de grond of muur.
                    - stap1: plaats de lichtbundel van de Movitec/Robe in de hoek links onderaan, van het vierkant
                    - stap2: Movitec/Robe in de rechterbovenhoek van het vierkant
                    Laat hem nu deze chase uitvoeren. Normaal moet hij een diagonale lijn maken. Maar wat maakt hij ........

Groeten,

Luc

Comment

• Jasper-Lichtbron
                      • Jun 2001
                      • 2155

Originally posted by djjef
                      Lijkt mij ook dat mensen niet over de juiste tafel beschikken, ik heb eind november nog in de ijsselhallen gestaan met 4 sl 250 en 4 wl 250 met een Light Commander (of scan commander weet niet meer ) erachter en ik zag ze toch aardig bewegen
                      Dat zal ik dan meteen even ontkrachten, want ik heb dezelfde output op zowel Z88 Frogs als op een Avolites Pearl 2004

Comment

• deloitte
                        • Sep 2005
                        • 135

ook even reageren.

ik werk elke weer een aantal keren met de movitec wash, die bestuur ik met een studio 24 van SGM. ik heb egter nog NOOIT problemen mee gehad. ik denk tog dat als er fouten zijn dat het aan de controller liggen die er voor gebruikt word.

gr bram
                        voor de een z'n uitgang is voor de ander z'n ingang....

Comment

• Lighting
                          • Sep 2004
                          • 209

Ik heb dit vaker meegemaakt de movitec de futurelight zijn niet in staat om een pan en tilt stap tegelijk uit te voeren dus bij een circle move beweegt hij niet pantilt/pantilt/pantilt maar pan-tilt-pan-tilt-pan-tilt
                          dus blijbaar is de processor niet in staat dit te combineren jammer verder een redelijk spotje

@deloitte:je moet goed kijken ook met een studio24 heb je dit probleem ik heb hem ook op een avolites een regia een estilon allemaal het zelfde probleem dus het licht(hahah @ arvid) NIET aan de tafel

Nils Berens

Time Out GMA operator
                          Last edited by Lighting; 01-02-06, 12:12.
                          LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

• Jasper-Lichtbron
                            • Jun 2001
                            • 2155

Originally posted by deloitte
                            ik werk elke weer een aantal keren met de movitec wash, die bestuur ik met een studio 24 van SGM. ik heb egter nog NOOIT problemen mee gehad. ik denk tog dat als er fouten zijn dat het aan de controller liggen die er voor gebruikt word.
                            En heb je er dan ook op gelet? Want wanneer je dat niet doet zie je het hoogstwaarschijnlijk ook niet. Doe bovengenoemd proefje maar eens, dan kom je er wel achter.

Comment

• stakke
                              • Jan 2005
                              • 66

Ik heb toch mijn bedenkingen bij het proefje.
                              Bv. Met een scanner die tegen een backdrop hangt. In home-positie projecteert deze mooi op het doek. Nu wil ik dat deze naar stageleft gaat, ook mooi tegen het doek, hoef ik maar enkel pan positie te veranderen.
                              [FONT=Verdana]Het zelfde met een MH. Ook in home-positie zal ik pan en tilt positie moeten veranderen. Gevolg is dat deze steeds een ander soort beweging zal maken. Om de MH dezelfde beweging als de scanner te laten maken kan je dus niet uit de home positie vertrekken (Want ander zou de MH eerst zijn pan moeten aanpassen en dan pas de tilt.). Als je dit in je achterhoofd houdt bij het proefje, en andere, is het volkomen normaal dat hij niet een rechte lijn vormt bij verandering van positie. [/FONT]

Comment

Working...