Wie weet er mij iets te vertellen over deze lazer of dit merk?
Lazer Koollight
Collapse
X
-
Ten 1e het is een laSerOriginally posted by stompinneWie weet er mij iets te vertellen over deze lazer of dit merk?
http://www.powertronics.nl/info/koollight-lung-100.html
Ten 2e het is een OEM dus zijn meerdere merken die hetzelfde apparaat leveren.
Heb je al ervaring met laser? Want om gelijk met 60mW groen te werken zonder ervaring is vragen om problemen.
Zoiezo wat wil je ermee, voor welke oppervlakte ga je hem gebruiken?
Wat is je budget?
Wil je later nog beamshows zelf kunnen tekenen of animatie shows kunnen maken? -
Originally posted by stompinne1. een OEM-product, ok, de prijs is min of meer laag te noemen, mijn vraag, hoe komt dit? Wat heeft of doet het apparaat niet wat een duurdere prijsklasse wel doet?
2. nee, geen ervaring met lasers, welke mogelijke problemen kan ik dan verwachten?
1 de prijs is laag, omdat er niet al te goede onderdelen inzitten.
Zo zitten er geen galvo's in maar stepper motors, dus alleen geschikt voor beamshows en niet voor projectie.
De prijs is onder andere laag omdat er vaak een diode inzit die flink is gepompt. Verder het ontbreken van goede koeling is vaak een probleem. Het zijn zoiezo TTL lasers, dus je hebt 100% die kleur en anders niks. Bij analoog is dat anders maar dan zet er nog maar een 1 voor de prijs.
Wat dit apparaat niet kan is op dit moment aangestuurd worden door ILDA software, (Pangolin, Mamba, LSD, etc).
Het maken van mooie projectie of zeer mooie beams op 20k
De vraag is hoe het met de veiligheid gebeurd van deze laser wat dus niet mag is een stilstaande beam of enkele beam. Is dit dan beveiligd?
2. Als je nog geen ervaring hebt met lasers. Zou ik eerst een wat informatie vergaren over lasers. 60mW groen is GEVAARLIJK bij verkeerd gebruik. Weet waar je mee bezig bent, ik weet niet waar je het gaat gebruiken maar als dat voor een kamer is van zeg 20m2 is dit al veels te zwaar. Dan heb je aan 5 of 10mW meer dan genoeg. Als je proffesioneel laser wil gaan gebruiken moet je toch redelijk ervaren zijn met laser.Comment

Comment