MA 24/6 vs. Zero88 fatfrog

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Halo
    • Nov 2005
    • 178

MA 24/6 vs. Zero88 fatfrog

ik ben voor mijn stage bezig (cultureel poppodium p3 purmerend) opent in maart, nu is er door iemand bedacht dat er een jands event 416 lichttafel komt om het volgende aan te sturen: 60 kanalen dimmer en 8 robe 575xt yoke's 16 kanalen per stuk
    maar nu werd mij gevraagd wat ik daarvan dacht en ik denk dat het gezeur gaat opleveren met producties cq lichtmensen van buitenaf omdat iedereen tegenwoordig op een pearl werkt.
    nu komt het er op neer dat ik een advies mag geven over welke tafel er komt in die prijsklasse wat heel zwaar gaat meetellen
    de pearl ken ik, werk ik ook vaak op is gewoon een prima tafel, de jands416 ken ik niet, nooit op gewerkt ook

iemand adviesen en/of ideen?
    alvast bedankt
    steel verstandig...........................jat een appel!
    fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!
  • William
    • Oct 2002
    • 233

ik persoonlijk zou voor de pearl gaan maarja, wie ben ik

1. Een pearl is algemeen bekend bij operators.
    2. Een pearl = easy access, veel dingen kunnen proggen in een krappe tijdsperiode en snel werken (ligt ook een beetje wie dr achter staat)
    3. gezien het aantal dimmer kanalen en 8 koppen is een pearl een erg fijne tafel voor rock & roll (lijkt me toch handig in een poppodium

groeten

William
    Last edited by William; 25-01-06, 23:58.
    V*L...........punt

Comment

• stekelvarke
      • Dec 2004
      • 1062

Ik veronderstel dat er meerder operators met de tafel moeten werken, daarvoor is de pearl het meest geschikt, daarmee kan elke lichtman mee werken. De Event is ook wel vrij bekend maar toch net iets minder gebruikt als pearl.
      exit night into LIGHT

Comment

• Halo
        • Nov 2005
        • 178

dat zijn wel de antwoorden die ik verwacht had, we zijn eruit het wordt voor de gote zaal de pearl2004

maar dan nog een dingetje: voor de kleine zaal was in eerste instantie een jands event 408 geplanned maar omdat de pearl duurder is als de jands 416 moetten we in de kleine zaal iets goedkoper want het geld moet ergens vandaan komen

dus nu vraag ik me af:

Ma lightcommander 26/6 vs. Zero88 fatfrog 48

het gaat hier om 60 parren, 10 keer front en de mogelijkheid om er 8 robe 575xt yoke's mee aan te sturen en uitbreidingsmogelijkheden voor eventuele extra spullen.

gooi uw ervaringen eruit en uw mening

@ mods: kan de topictitel eventueel veranderd worden in MA 24/6 vs. Zero88 fatfrog?

Comment

• driesmees
          • Apr 2003
          • 1076

ik zou gaan voor de fatfrog, deze heeft de mogelijkheid om intelli te besturen als ik me niet vergis... Dat heeft de lightcommander niet.
          [CENTER] [/CENTER]

Comment

• Halo
            • Nov 2005
            • 178

de MA niet?? ow dan heb ik ff heel verkeerd gekeken denk ik

Comment

• Mark-LED
              • May 2004
              • 822

De MA kan wel intelligent licht aansturen, maar echt ideaal is het niet (paar keer eigen zwiebers (scans) op een MA 24/6 gehad). Ik zou dus gaan voor de FatFrog.

Comment

• R. den Ridder
                • Sep 2000
                • 1500

Fatfrog! meer waar voor je geld..MA is dan wel weer meer onverwoestbaar, maar niet echt prettig voor intelli...en met 8 robe's mis je zowieso een 40-tal kanalen met de MA. De Frog is erg hands-on, van simpele kanalenschuiver tot operator kan er volgens mij binnen 2 uur mee weg zijn vanwege zowel de conventionele als intelligente zijde..En de save mogelijkheden zijn best prettig, een standaard set-up op een floppy is toch wel prettig in een poppodium. zeker met softwareversie 10 is de frog een volwaardige tafel voor een lage prijs.

Comment

• shure-fan
                  • Sep 2003
                  • 1046

ma24/6 is een ideale tafel voor conventioneel licht, maar intelli word toch een stuk moeilijker
                  Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Jasper-Lichtbron
                    • Jun 2001
                    • 2155

De Frog range biedt een ideale oplossing voor de combinatie conventioneel/intelligent. Daar kom nog eens bij dat de laatste softwareversies volledig transparant kunnen programmeren en de volgende versie is zelfs tracking enabled. Dat soort features biedt geen enkele andere console voor het zelfde geld (zeker dat oude MA beestje niet).

Dus als je inclusief intelligent een leuke show wilt neerzetten is er eigenlijk geen keuze hier.

Comment

• Halo
                      • Nov 2005
                      • 178

ok en als ik nou de frog en de fat frog tegenover elkaar vergelijk? het prijsverschil is iets van 400 euri dus dat valt erg mee maar ik kan het met 512 dmx kanalen makkelijk af, maar zitten er verder nog grote verschillen tussen een frog en een fat frog?

Comment

• driesmees
                        • Apr 2003
                        • 1076

De frog kan minder goed overweg met intelli. Je zou beter gaan voor de fat frog...
                        [CENTER] [/CENTER]

Comment

• Jasper-Lichtbron
                          • Jun 2001
                          • 2155

Sterker nog, wanneer je je intelligent anders wilt aansturen dan met faders (ieder kanaal 1 fader, lekker handig) dan is de Frog geen optie aangezien die geen fixtures kent.

"minder goed overweg" is een understatement, zeg maar gerust "niet"

Comment

• Halo
                            • Nov 2005
                            • 178

ok naja iedereen bedankt, ik heb inmiddels besteld en het is een pearl 2004 voor de grote zaal en een fat frog voor de kleine geworden

super bedankt iedereen

Comment

• Drive inn tnt
                              • Sep 2003
                              • 1082

Fatfrog! Ook al heb ik niet met deze tafel gewerkt.
                              Met de MA is intelli niet echt makkelijk te besturen.
                              Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

Working...