Fly scanners

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jurrie
    • Nov 2002
    • 402

Fly scanners

Kent iemand de scans van het merk Fly, type Fos 3 & 4?
    Kan een setje overnemen, maar heb geen idee of dit kwalitatief goede scans zijn.
  • VERVALLEN

Originally posted by Jurrie
    Kent iemand de scans van het merk Fly, type Fos 3 & 4?
    Kan een setje overnemen, maar heb geen idee of dit kwalitatief goede scans zijn.

Ik heb er nog NOOIT van gehoord van "Fly".
    Zou dit een budjetmerk zoals JB / showtec zijn?

Comment

• Jurrie
      • Nov 2002
      • 402

Weet in iedergeval dat het Italiaanse bakken zijn alá Clay Paky.

Hebben CMY en lijken mij beetje exotische bakken.

Ben eigenlijk op zoek naar gebruikerservaringen.

Zijn trouwens 1200 HMI bakken. +- 1.20 lang en 45 kg.

Comment

• lucken
        • Sep 2002
        • 342

Fly is inderdaad Italiaans, maar bestaat al enkele jaren niet meer volgens mij.

Groeten,

Luc

Comment

• MPA
          • Jan 2006
          • 40

Hoi,

Ik heb een aantal jaren geleden ook eens wat opzoekingswerk verricht omtrent dat merk, het ging toen over een partij fresnellen (met CMY en ontladingslampen) dat ons aangeboden werd. Ik heb toen de nodige informatie kunnen vinden op hun website, www.fly-srl.it ...

BTW : we zijn toen niet op dat aanbod ingegaan, maar het leek me op dat moment geen budget-merk hoor ! Ik kan er natuurlijk altijd naast zitten !

Ik heb zojuist even geprobeerd, maar de website doet het niet meer, de kans zit er dus dik in dat deze firma niet meer bestaat ! Of je moest eens wat googlen ... De fresnellen die wij aangeboden kregen, gingen onder de naam Chroma.

Comment

• rene.derksen
            • Feb 2004
            • 649

Ik ken ook het merk ChromaQ en ik ken ze van een scroller, misschien daar is op zoeken?!
            Licht is altijd zwaar.

Comment

• R. den Ridder
              • Sep 2000
              • 1500

het merk is inderdaad terziele voor zover ik weet, hoogstwaarschijnlijk door het feit dat hun garantieperiodes meestal langer waren dan de levensduur van de spots....

Het is typisch italiaans uitgevoerd, rommelig, maar perfecte materialen..dat die materialen niet goed bevestigd zijn leidt tot het grootste probleem..de sensoren van de CMY.s werken met soort folie dat een optische sensor onderbreekt, maar dat folie houdt niet op de wielen aangezien die te warm worden omdat ze te dik zijn, die willen dus nog wel eens klappen als je te lang een kleur gebruikt bij bijv. aanlichten van gebouwen.

er komt overigens wel mooi licht uit voor wat betreft de halogeenversie, ook grote spreiding van de wash. nadeel is het lawaai en de instelling van de dmxwaarde, wat nogal exotisch gaat.

ik zou zeggen..voor een paar honderd euro een leuk knutselprojectje waard (die dingen zijn zo groot..past ook wel een beamer in ) maar voor verhur of laat staan vaste installatie een nachtmerrie..

Comment

Working...