2 Atomic's op half power op 16 Amp?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Controller
    • Apr 2002
    • 745

2 Atomic's op half power op 16 Amp?

Situatie:
    2 Atomic's op half power op 16 Amp B klasse automaat.

Lamp XOP-15

Beide kunnen ze flitsen maar zo gauw de intensiteit omhoog gaat vliegt de stop eruit.

Nu heeft een atomic typical 8 Amp op full dus 4 Amp of half
    typical peak 33 Amp half peak dus ongeveer 16.

Wat is het beste hier te doen. Een C of D klasse automaat erin.

Of de buizen vervangen door XOP-7?
    Last edited by Controller; 18-01-06, 19:03.
  • Dikke Foaf
    • May 2003
    • 618

Ik al gewerkt met 2 atomics op een 16A C-curve, wat toch goed ging.

Comment

• Pulse
      • Oct 2001
      • 666

Ik heb nu zelf wel geen atomic waar een andere strobo met eveneens een xop-15 lamp in en in dit toestel zelf zit al een 16A C-curve automaat...

Je kunt inderdaad ook eerst eens met een C of D curve automaat proberen. Zal waarschijnlijk al wat beter gaan, maar als dat niet voldoende is heb je maar 2 keuzes als de atomics al op half power staan:

-1 strobo uittrekken
      -zorgen dat je meer stroom voorziet
      MVG,
      Dieter Antheunis, D.D.A. Sound & Light

Comment

• CyberNBD
        • Aug 2000
        • 1318

T'is wellicht de piek die je B-automaat eruit doet klappen. Dat verklaart wellicht ook waarom t op een C automaat wel goed gaat. Atomic op full power mode doet de automaten in de verdelers hier (C klasse Merlin Gerin C60N) ook al hoorbaar klapperen bij hoge flash rates, dus ik denk niet dat je zomaar kan uitgaan van 8A nominaal.

Dus oplossing: C automaat erin, of, indien mogelijk gewoon 2 aparte groepen voorzien voor de strobo's, kan je ze tenminste ook echt gebruiken (full power)
        Last edited by CyberNBD; 18-01-06, 18:38.
        CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

• Lighting
          • Sep 2004
          • 209

Originally posted by Dikke Foaf
          Ik al gewerkt met 2 atomics op een 16A C-curve, wat toch goed ging.
          ik heb de atomics die ik gebruik getest, een atomic bij zware belasting in high power mode tikt hij er een 16 amp automaat eruit (zit wel veel kabellengte tussen) ik heb ze nu op een 20 amp(c) automaat zitten en nu heb ik geen problemen dus dwain ik zou gaan (omdat jij ook veel kabellengte zal hebben) voor 1 atomic op 1 20 amp dan werkt het zeker

Nils Berens
          Time Out operator
          LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

Working...