Abstract futurescan || 150 DMX

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ The A-ties TEAM
    • Oct 2002
    • 5

Abstract futurescan || 150 DMX

Ik heb 4 van deze (toch wel oude) scan op de kop kunnen tikken. Ze waren bijna gratis en werken effectief op DMX (wel over stereo jack maar die kabel was snel gemaakt).
    Nu had ik de vraag of iemand er de juiste dmx waarden van heeft voor de kleuren/gobos.
    Een ficture om in lightjockey te gebruiken is zelfs nog beter want dan kunnen we onze 2510 playback controller herprogrammeren.

Het is voor het lokale jeugdhuis, wat bewegend licht is altijd plezanter.
  • Controller
    • Apr 2002
    • 745

Originally posted by DJ The A-ties TEAM
    Ik heb 4 van deze (toch wel oude) scan op de kop kunnen tikken. Ze waren bijna gratis en werken effectief op DMX (wel over stereo jack maar die kabel was snel gemaakt).
    Nu had ik de vraag of iemand er de juiste dmx waarden van heeft voor de kleuren/gobos.
    Een ficture om in lightjockey te gebruiken is zelfs nog beter want dan kunnen we onze 2510 playback controller herprogrammeren.

Het is voor het lokale jeugdhuis, wat bewegend licht is altijd plezanter.
    De ficture voor de futurescan zit al in de library van LightJockey.

ch1. PAN
    ch2. TILT
    ch3. Col/Gob
    ch4. Shutter

succes

Comment

• DJ The A-ties TEAM
      • Oct 2002
      • 5

Het eigenaardige is dat er geen aparte shutter is. Wanneer ik de waarde van ch.3 op 255 breng dan krijg ik strobo functie en als ik het op 0 breng dan krijg ik blackout. Als ik de waarden op alle kanalen op 0 breng valt na een tijdje mijn lamp ook uit. Als ik 1 van de kanalen terug op een andere waarde breng start mijn lamp terug op. (Het zijn halogeen lampjes van 150W)
      Volgens mij zijn er dus maar 3 gebruikte kanalen in plaats van 4 waardoor ik denk dat deze ficture niet de correcte is (ik kan natuurlijk ook verkeerd zijn)

Comment

• Controller
        • Apr 2002
        • 745

Het eigenaardige is dat er geen aparte shutter is. Wanneer ik de waarde van ch.3 op 255 breng dan krijg ik strobo functie en als ik het op 0 breng dan krijg ik blackout. Als ik de waarden op alle kanalen op 0 breng valt na een tijdje mijn lamp ook uit. Als ik 1 van de kanalen terug op een andere waarde breng start mijn lamp terug op. (Het zijn halogeen lampjes van 150W)
        Volgens mij zijn er dus maar 3 gebruikte kanalen in plaats van 4 waardoor ik denk dat deze ficture niet de correcte is (ik kan natuurlijk ook verkeerd zijn)
        Kan je me dan even de dmx kanalen geven, dan maak een profiel.

Comment

• DJ The A-ties TEAM
          • Oct 2002
          • 5

Dat is nu net de vraag. Ik ben er al achter gekomen dat het 3 kanalen zijn; pan, tilt en color+gobo maar voor de color+gobo weet ik de exacte waarden niet (het zijn 7 kleuren+gobos).
          Ik heb 4 van deze scans en bij alle 4 staat deze schijf iets anders verschoven.
          Ik zou dus de exacte waarden moeten hebben zodat ik bij alle scans deze schijf juist kan zetten.
          En dan ook nog een ficture voor in lightjockey.

CH1 PAN
          0: LEFT
          128: CENTRAL
          256: RIGHT

CH2: TILT
          0: TOP
          256: BOTTOM

CH3: COLOR+GOBO
          0: BLACK OUT
          ....
          255: STROBO

In de enige manual die ik er nog van heb kunnen vinden staat niets over deze waarden, de vooropgenoemde zijn proefondervindelijk.
          Last edited by DJ The A-ties TEAM; 15-01-06, 23:33.

Comment

• Controller
            • Apr 2002
            • 745

Dat is nu net de vraag. Ik ben er al achter gekomen dat het 3 kanalen zijn; pan, tilt en color+gobo maar voor de color+gobo weet ik de exacte waarden niet (het zijn 7 kleuren+gobos).
            Ik heb 4 van deze scans en bij alle 4 staat deze schijf iets anders verschoven.
            Ik zou dus de exacte waarden moeten hebben zodat ik bij alle scans deze schijf juist kan zetten.
            En dan ook nog een ficture voor in lightjockey.

CH1 PAN
            0: LEFT
            256: RIGHT

0: TOP
            256: BOTTOM

CH3: COLOR+GOBO
            0: BLACK OUT
            ....
            255: STROBO

In de enige manual die ik er nog van heb kunnen vinden staat niets over deze waarden, de vooropgenoemde zijn proefondervindelijk.

Ik heb net even een profiel geschreven aan de hand van deze waardes, en het LightJockey profiel naar je gemailt.

Comment

• DJ The A-ties TEAM
              • Oct 2002
              • 5

Ik heb daarstraks even mijn goedkoop jb dmx tafeltje aan de scans gehangen en dit kwam ik te weten.

CH1: PAN
              0= LEFT
              128= CENTER
              255= RIGHT

0= BOTTOM
              128= CENTER
              255= TOP

CH3: COLOR + GOBO
              0= BLACK-OUT
              28= WHITE / open
              63= RED / open
              98= GREEN / open
              123= YELLOW / circle
              160= BLUE / small twirl
              194= ORANGE / sun like
              224= PURPLE / bubles
              254= BLUE-GREEN / twirl
              255= WHITE STROBO

Kan iemand hiervoor een lightjockey ficture maken en kan ik later eventueel nog de fototjes veranderen in zo'n ficture?

Comment

• Controller
                • Apr 2002
                • 745

Hi Koen,

check je mail, heb een profiel naar je gestuurd.

Heb alle kleuren in het profiel gezien. En ja je kan de fototjes later aanpassen.

Comment

Working...