JB lighting - Licon 1

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • raafje8@hotmail.com
    • Jan 2006
    • 1

JB lighting - Licon 1

Beste mensen, ik werk al een tijdje in een jongeren centrum in de licht techniek, en daar werken wij met een Licon 1 ik zelf vind het een hele mooie tafel, vooral de functies die er opzitten voor bewegend licht, maar ik vroeg me eigenlijk af wat mensen die al wat langer in het vak zitten als ik nou van deze tafel vinden...

• stekelvarke
    • Dec 2004
    • 1062

Ik heb even op de CX mogen spelen, de 1 stond er ook maar hier mocht niemand aankomen . Ik vond het voor het budget erg leuke tafeltjes, een mooie concurent voor die SGM tafeltjes. Al ligt de prijs wel iets hoger (CX was daar te krijgen voor €2750 en de licon1 €4300).
    exit night into LIGHT

Comment

• ljmartijnw
      • Apr 2004
      • 133

sterke kenmerken van MA lighting komen in dit tafeltje naar voren. uiterlijk in ieder geval. heb er neit meer gewerkt.
      Down Under.

Comment

• Jugfire
        • Oct 2004
        • 91

Leuke tafel!
        Het conventioneel is niet het meest makkelijk te bedienen vind ik maar als je het een beetje slim naar je faders en banken weg schrijft, super!
        Bewegend licht is idd ook erg fijn te doen op de licon.

Ken je de scancommander? Nou dan ken je deze binnen no-time.

Chases bouwen en sequences gaat ook erg simpel, vooral als je snel iets wil chasen kun je gebruik maken van de chase generator, die dan op verschillende manieren leuke chase-en creeert.
        Ik ben dan wel een newbe maar dat wil niet zeggen dat ik newbe

Comment

• masterblaster

ik heb ermee gewerkt zo'4 jaar geleden geloof ik
          ik vond dit ding toen zijn tijd ver vooruit want hij koste toen 2500 euro.
          En dat ding had een simpele manier van werken waar je eng van werd met confessioneel heb ik toen niet gewerkt had een paar mac 600 mac 250 en nog wat martin 1220's hangen en heb volgens mij nog nooit zo'n sunny show gedraait binnen zo'n korte tijd van programmeren

Comment

• magni-lighter
            • Jan 2006
            • 3

Raafje8 ---> Magni-Lighter

ik ben de gene die deze topic is gestart heb alleen even andere naam nu

een beetje gek is het wel om je huisverlichting dmx gestuurt te hebben alleen wel cool. is weer is wat anders toch

en ik zag dat iemand een keer met de CX had gewerkt, ik vroeg me ook af of je ook met de sidewing die je er op aan kan sluiten hebt gewerkt zodat je een aantal extra faders hebt? zo ja is dat wat?

Comment

• magni-lighter
              • Jan 2006
              • 3

GrandMA en Licon

heb trouwens ook gehoord dat de ontwerpers van de GrandMA ook een deel hebben mee ontworpen aan de Licon 1 weten jullie toevallig of dit waar is?

Comment

• stekelvarke
                • Dec 2004
                • 1062

nee ik heb met de 19" vertie gewerkt zonder wing.
                exit night into LIGHT

Comment

• BlackLight_Frank
                  • Feb 2004
                  • 143

Iemand echte gebruikservaring met de CX ?
                  We gebruiken nu Scancommander en 12/2 omdat je met de 12/2 toch wat directer je parren kunt bedienen (en meer schuiven om mee te spelen).
                  Vaak ook wel parren en MAC's op scancommander, maar is alleen kloten als je de parren op een sequence (op muziek) hebt lopen en je wilt ook je MAC's een sequence laten uitvoeren.
                  Dan stopt gewoon de sequence van de parren.

Weet iemand of je op de CX wel 2 sequences, op muziek b.v. tegelijk kunt laten draaien ?

Frank
                  Black Light
                  Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

Comment

• jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3148

In Delft werk ik altijd met de LightCo 24/6 en de ScanCo boven elkaar. Lekkere combinatie.

Ik zie heel sterk de ScanCo in de Licon1 terug, alleen het conventioneel gedeelte vind ik een beetje beperkt. Dan liever een grote LightCo erbij, zodat je wat beter in kan springen. De memorie-faders hecht ik ook veel waarde aan.

Gister heb ik mij laten vertellen dat binnen enkele weken de opvolger van de Licon1 uitkomt. Praktisch hetzelfde, maar dan met touch screen!!

Comment

• BlackLight_Frank
                      • Feb 2004
                      • 143

Originally posted by jurjen_barel
                      In Delft werk ik altijd met de LightCo 24/6 en de ScanCo boven elkaar. Lekkere combinatie.

Ik zie heel sterk de ScanCo in de Licon1 terug, alleen het conventioneel gedeelte vind ik een beetje beperkt. Dan liever een grote LightCo erbij, zodat je wat beter in kan springen. De memorie-faders hecht ik ook veel waarde aan.

Gister heb ik mij laten vertellen dat binnen enkele weken de opvolger van de Licon1 uitkomt. Praktisch hetzelfde, maar dan met touch screen!!
                      Dat is dus de CX !! : http://www.jb-lighting.de/hauptframe...Lang=EN&tID=13

Frank
                      Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

Comment

• jurjen_barel
                        • Jun 2003
                        • 3148

Excuus! Daarvan was ik nog niet op de hoogte.

Comment

Working...