Idols 2005/2006 Lichtfestijn

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pesje2
    • Dec 2005
    • 20

Idols 2005/2006 Lichtfestijn

Hallo forumleden,

ik zat voor het eerst idols te kijken en zag ik nu (in de live show)
    hoeveel mooi licht er hing en werd gebruikt.

Wie heeft hiervoor gezorgd, welk bedrijf.

Of is het van de studio zelf??

Gr. Niels

{edit}

Bekijk hier een klein filmpje van de openening (Let op de hele mooie licht show!)

(Filmpje © Idols.nl)
    Last edited by pesje2; 08-01-06, 11:15.
    Gokken is slecht, wedden?
  • Mars2005
    • Nov 2005
    • 21

Ik verwacht niet dat dit van de studio zelf is..

Heb je misschien ook een filmpje van de aftiteling, misschien dat er daar wat tussen staan, ik heb daar wel iets over het geluid tussen gezien als ik me niet vergis..
    [CENTER] [/CENTER]

Comment

• Pieter Huijgen
      • Sep 2003
      • 766

Lichtontwerp dacht ik Henk Jan van Beek.
      Operating / pre-prog tenfeet
      Verder meestal iets van Flashlight / EML / Metam e.d.

Of ff zoeken op het forum, staat vast wel iets tussen
      Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• mustang
        • Sep 2005
        • 38

Rentall heeft hier heel wat hangen.
        Mooi spul, he?

Comment

• pesje2
          • Dec 2005
          • 20

Ik heb geen aftiteling, neem ik a.s. Zaterdaag wel even op.

Dan zet ik hem erbij.
          Gokken is slecht, wedden?

Comment

• LJ Gerrit
            • Apr 2002
            • 479

Tot zover ik weet is alle verlichting geleverd door Rentall te Bemmel, incl. de 7st. Big Foot's tot alle prikkabel in de zaal.
            Alle led's zijn geleverd door Lagotronics en JVR.
            Lichtontwerp is van Henk Jan Verbeek en opdrachtgever is Chain te Baarn.
            ------------------------------------------------
            Without colour, there is no perception
            ------------------------------------------------
            MvG

Gerrit Schottert
            Controllux

Comment

• sem
              • Jan 2005
              • 1

lagotronics heeft er 2 volle trailers in.

Comment

• Marik
                • Jan 2006
                • 52

Slecht belichting

Hoi,
                Ik zat gisteravond ook eens idols te kijken. Het thema was nederlandstalig. En ik vond in tegenstelling tot de andere live-shows de lichtshow matig. Het gebeurder nogal eens dat de lampen recht in de camera schenen en het was een beetje overdone. Verder vond ik de kleuren ook niet alles. Wie is het met me eens en wie niet?
                Marik

Comment

• beyma
                  • Oct 2002
                  • 1614

Ik werk op het mediapark, maar helaas is dit keer studio 22 verboden toegang voor mij (onze firma heeft niet het decor gebouwd, dus hebben wij er niets te zoeken)

Wat ik wel weet is dat de huur van al het licht samen omgeveer 1 miljoen euro heeft gekost!
                  En een weekendje Idols verbruikt net zoveel stroom als in het hele Gooi op één avond....

Wat ik vooral mooi vind zijn de led screens van JVR op rails! En ook het licht van de afgelopen keer vond ik prima! Dat in de camera schijnen wekt juist een bepaalde sfeer op, het had alleen wat meer mist moeten hebben zodat je schaduw werking van de artiest krijgt.

Wat mij dan juist weer opvalt was vorige week, toen vond ik de eindmix van de stemmen en backing vocals totaal niet in balans, je hoorde bijvoorbeeld Floortje nauwenlijks zingen, en daar gaat het nu net om he ?!!
                  Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Nit-Wit
                    • Feb 2005
                    • 250

Hey,

Ik heb wat shows gedaan (tech van led schermen) kan je precies vertellen wat er hangt:
                    - midden scherm (opkomst deur) is een Lighthouse LVP1010 SMD 10mm indoorled
                    - paar plasma's (pioneer)
                    - dan loopt er door het hele decor een "slang" van MIPIX blokjes. (dit is een modulair grafix scherm van Barco, je kunt vreed mooie dingen doen met dit spul)
                    - Dan het mooiste gedeelte: het bewegende scherm (de frieten )
                    Dit zijn modules van het merk Unitek Display's de pixel pitch is 25mm (grof dus) en het is een daylight screen en kan tot 5000 nit(!) en heeft een oppervlakte van 24m2
                    Het monorail systeem is afkomstig van Frontline Rigging Consultancy

alles is van digitaal signaal voorzien (SDI)
                    "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

Comment

• Redwood
                      • Nov 2003
                      • 41

Nit-Wit? heb jij het nu over die grote led schermen waar ze steeds voor staan te zingen?

die 4 of 5 licht roterende,bewegende panelen?

Kun je daar iets meer van vertellen, prijzen en evt. de leverancier?

Groeten

Comment

• stekelvarke
                        • Dec 2004
                        • 1062

Op www.tenfeet.nl -> visuals-> latest zijn foto's van idols en wat kleine specs te zien.
                        exit night into LIGHT

Comment

• Nit-Wit
                          • Feb 2005
                          • 250

Originally posted by Redwood
                          Nit-Wit? heb jij het nu over die grote led schermen waar ze steeds voor staan te zingen?

die 4 of 5 licht roterende,bewegende panelen?

Kun je daar iets meer van vertellen, prijzen en evt. de leverancier?

Groeten
                          dit gedeelte heb ik het dan over:

- Dan het mooiste gedeelte: het bewegende scherm (de frieten )
                          Dit zijn modules van het merk Unitek Display's de pixel pitch is 25mm (grof dus) en het is een daylight screen en kan tot 5000 nit(!) en heeft een oppervlakte van 24m2
                          Het monorail systeem is afkomstig van Frontline Rigging Consultancy

de panelen (6 stuks) roteren niet, ze hangen aan een monorail. het is gewoon een normaal videoscherm zoals je ze als relay screen ziet op concerten en voetbal wedstrijden, maar nu met een creatief tintje.

prijzen ga ik niet zo roepen, daar hebben we sales people voor

maar de ENIGE leverancier in Nederland: JVR Audiovisual: www.jvr.nl
                          "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

Comment

Working...