martin mx-1 scans

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jasring
    • Jan 2006
    • 3

martin mx-1 scans

hallo,

ik werk de laatste tijd regelmatig met de Martin mx-1 scanner maar ik kan geen optie vinden op 2 scans tegengesteld te laten reageren
    ik heb de scans op 6 en 7 kanalen dmx sturing gezet, alles werkt goed maar ze blijven keurig naast elkaar ipv dat ze tegengsteld reageren

wie weet of dit wel mogelijk is en zo ja hoe dit mogelijk is.

alvast bedankt.
  • maarten_dever
    • Jun 2002
    • 150

de scan op 6 of 7 dmx kanalen laten werken zal jouw probleem niet verhelpen. Als je op 7 kanalen werkt ipv met 6 kan je de snelheid van je kleur/gobo wiel via dmx bepalen. naar mijn weten zit er geen functie op de mx-1 scans om de pan invers te laten bewegen. je zal de bewegingen dus appart moeten regelen op je sturing.

Comment

• Baszza91
      • Oct 2005
      • 476

Hallo,

Ja kan ook op je lichttafel je pan en tilt inverteren. Tenzij jij een tafel hebt die dat niet kan.

Greetzz en cheers
      I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• Max
        • Feb 2003
        • 680

Wellicht handig om te vertellen welke DMX tafel je gebruikt.

Comment

• tididi
          • Aug 2001
          • 352

Originally posted by jasring
          hallo,

ik werk de laatste tijd regelmatig met de Martin mx-1 scanner maar ik kan geen optie vinden op 2 scans tegengesteld te laten reageren
          ik heb de scans op 6 en 7 kanalen dmx sturing gezet, alles werkt goed maar ze blijven keurig naast elkaar ipv dat ze tegengsteld reageren

wie weet of dit wel mogelijk is en zo ja hoe dit mogelijk is.

alvast bedankt.
          misschien dat de scans nog het zelfde adress hebben dan gaan ze zeker altijd gelijk.
          p.j

Comment

• jasring
            • Jan 2006
            • 3

ik werk met een showtec showmaster 48

maar ik heb niet zo veel kanalen meer over.
            de 2 scans hebben idd allebij het zelfde adres, zou het wel kunnen als ik ze (gedeeltelijk) appart aanstuur?

Comment

• Ahmed Al Dayri
              • Oct 2005
              • 354

ik werk met een showtec showmaster 48

maar ik heb niet zo veel kanalen meer over.
              de 2 scans hebben idd allebij het zelfde adres, zou het wel kunnen als ik ze (gedeeltelijk) appart aanstuur?
              Niet met je showmaster (of je moet het handmatig steeds doen), en op de scan zelf zit geen pan/tilt invert optie.

Comment

• jasring
                • Jan 2006
                • 3

zou dit wel kunnen met een showtec scanmaster 3?

Comment

• Ahmed Al Dayri
                  • Oct 2005
                  • 354

zou dit wel kunnen met een showtec scanmaster 3?
                  Nee, daar zit geen pan/tilt invert op. Je kan je scans wel in spiegelbeeld laten werken, maar dan moet je het steeds handmatig programmeren.

Ik ben nu aan het kijken voor een goedkoop tafeltje die het wel kan

Comment

Working...