Roboscans

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stekelvarke
    • Dec 2004
    • 1062

Of effe je scans openschroeven en binnenin de draadjes verwisselen. Maar fasendraaier is ook een optie.
    exit night into LIGHT

Comment

• LJ_jacob
      • Aug 2003
      • 293

vergeet niet dat behalve dat de 518 een extra FX-wiel heeft, dat er ook een(ik meen) gobo wiel minder in zit, kan ook kleurenwiel zijn... weet het zo snel niet uit m'n hoofd
      mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

• gnmixing
        • Feb 2004
        • 214

Morgen nemen we de scans eens allemaal bij ons en gaan we ze eens uitgebreid testen (naast onze huidig JBscans).

Nog laatste tips waar we extra op moeten letten bij het testen bij het testen en controleren van de scans?

Groeten en bedankt voor de reacties,
        GNmixing
        En ja we hebben LJ + fingers... olé

Comment

• stekelvarke
          • Dec 2004
          • 1062

kijk zeker of ze geen beschadegingen hebben (maar dat wist je zelf natuurlijk ook), projecteer ook met alle scans met een open gobo op de muur en loop dan het kleurenwiel af om te zien of de kleuren geen afwijkingen hebben t.o.v. elkaar en om te kijken of de plaatjes niet beschadigt zijn.
          Voor de rest even brusk met alle faders op en neer gaan om te zien of er geen scan spectaculair achter loopt of dat er geen scan vastloopt,.. (natuurlijk zien dat je ze niet reset via DMX)
          exit night into LIGHT

Comment

• gnmixing
            • Feb 2004
            • 214

testfase roboscans

Zoals beloofd vinden jullie onder deze link de foto's van de 'testing' van de roboscans.

Problemen waren:

- 1 kleurenwiel dat telkens een andere kleur dan de andere scans toonde,
            - 1 roboscan 518 die gewoon niet werkte (krijgen we een andere voor),
            - gebarste spiegel (krijgen er een nieuwe voor),
            - de lamp van een 218 die minder output gaf dan de andere (krijgen er een nieuwe MSD voor),
            - 2 scans die toch wel later reageerden dan de andere scans.
            - OUTPUT: was niet echt zwaarder in vergelijking met ons JBscan (Irock 6S)

Wat kunnen we aan deze technische mankementjes doen?

Groeten,
            GNmixing
            Last edited by gnmixing; 09-01-06, 11:44.
            En ja we hebben LJ + fingers... olé

Comment

• Den Berte
              • Apr 2003
              • 147

Stel even je hotspot af. dit kan een deel de output verbeteren.
              let wel op dat je de lamp niet tegen de spiegel draait. ik doe dit eenmaal per jaar door de lampvoet volledig terug te draaien en dan elke schoef max een halve toer te draaien tot je het beste resultaat hebt. Doe dit zeker met die nieuwe lamp want hier ga het verschil zien tussen een slecht afgestelde lamp en een goed afgestelde lamp.
              Voor dat later reageren probeer eens een dmx stop. Hed dat probleem soms ook en dat helpt en alleen DMX kabels gebruiken en geen mickabels.

Comment

• R. den Ridder
                • Sep 2000
                • 1500

Kleurenwiel afstellen is bij die 518's vaak een sensorprobleem, deze kan opschuiven en een klein verschil op de sensor kan zo een halve kleur op je beeld zijn..is eigenlijk alleen met draaiende scans en dan maar proberen op te lossen...veel werk, maar niet moeilijk.

Comment

• magni-lighter
                  • Jan 2006
                  • 3

218 Mk Ii

ik werk zelf met deze scans en deze werken gewoon met het DMX protocol. en dan doen ze het uitstekend

Comment

• jozef
                    • Jul 2003
                    • 52

Volgens mij moest er ook een andere voeding in als je hem wilt upgraden naar de msd250/2.
                    voor de rest zou ik als ik jou was lekker de draden op de connector omdraaien, geeft een berg rommel minder en je hoeft niet meer na te denken.

Comment

• sussudio
                      • May 2001
                      • 534

Originally posted by jozef
                      Volgens mij moest er ook een andere voeding in als je hem wilt upgraden naar de msd250/2.
                      Nee, niet nodig.
                      Originally posted by jozef
                      voor de rest zou ik als ik jou was lekker de draden op de connector omdraaien, geeft een berg rommel minder en je hoeft niet meer na te denken.
                      Connectors zitten op de print gesoldeerd, dus zou wel iets ingewikkelder zijn dan even draadjes omsolderen ....
                      Drive-in Discoshow Sussudio
                      Raad onze URL en win een blik op ons fotoboek.

Comment

Working...