Vraag Dimmer Pack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • test12
    • Jan 2003
    • 901

Originally posted by masterblaster
    ik heb hier werkelijk nog nooit van gehoord en juist ik met een showtec dimmertje zou daar juist last van moeten hebben of gebeurt dit alleen bij grote dimmers.

Trouwens idee wat ze op school geflikt hadden bij me was de dimmer op voorgloeien van de lampen zetten je zag het niet maar toch kwam er stroom uit is dit bij jou niet het probleem dat hij gewoon een hele kleine spanning geeft?
    Twee puntjes:
    1) Niet elke strobo heeft hier last van is afhankelijk van het voedings circuit.
    2) Ook de ontstorings filters in de verschillende dimmers zijn niet allemaal gelijk.
    @ikke1234
    Als je een weerstand plaatst hou er wel rekening mee dat deze 220V kan hebben op het moment dat de strobo instaat (dissipatie).

gr. Herman

Comment

• kokkie
      • Nov 2003
      • 1166

Originally posted by masterblaster
      ik heb hier werkelijk nog nooit van gehoord en juist ik met een showtec dimmertje zou daar juist last van moeten hebben of gebeurt dit alleen bij grote dimmers.

Trouwens idee wat ze op school geflikt hadden bij me was de dimmer op voorgloeien van de lampen zetten je zag het niet maar toch kwam er stroom uit is dit bij jou niet het probleem dat hij gewoon een hele kleine spanning geeft?
      Zoals ikke reeds had gezegt, voorgloeien (wij noemen dat pre-heat) stond uit. En dat flik je normaal niet, maar dat gebruik je.
      Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• ikke1234
        • Aug 2005
        • 125

van die weerstand , moet dat dan een zogeheten "vermogenweerstand" zijn, ? heeft iemand hier enig idee van hoeveel ohm die weerstand dan moet zijn ??? anders hou ik het bij het koelkastlampje van 25W
        IK: Zo, U wil dus een evenement boeken? ok... wat heb je nodig en wat is het budget?
        KLANT: Zo Veel mogelijk materiaal, en zo'n lage mogelijke prijs.... sponsoren jullie ???

Comment

• test12
          • Jan 2003
          • 901

Ik denk dat de belasting nog heel wat lager mag zijn dan die 25W.
          Weerstand van 100k komt overeen met belasting van ongeveer 0,5W
          Weerstand van 10k komt overeen met belasting van ongeveer 5W.
          Zoals al eerder gezegd is het strobo en dimmer afhankelijk, dus proefondervindelijk bepalen. Gewoon 100k weerstand over de binnen komende voeding en kijken of dit al werkt.
          Zolang je de dimmer output laag laat zal de weerstand niet veel dissiperen en kan je al wel waarnemen of het werkt.
          Uiteindelijk ten behoeve van de bedrijfzekerheid de weerstand wat vermogen betreft wel zwaarder nemen b.v. 100k / 1W of 10k / 10W.
          Ik neem aan dat je deskundig bent anders door deskundig iemand laten uitvoeren, dit is niet hatelijk bedoeld.

gr. Herman

Comment

• ikke1234
            • Aug 2005
            • 125

Originally posted by test12
            Ik neem aan dat je deskundig bent anders door deskundig iemand laten uitvoeren, dit is niet hatelijk bedoeld.

gr. Herman
            ik ben semi-deskundig
            maar inderdaad je hebt gelijk
            werken aan electriciteit kunnen gevaarlijk zijn of kunnen gevaarlijke situaties creƫren.

zal het eens proberen met een trafo, een neonlampje,...
            IK: Zo, U wil dus een evenement boeken? ok... wat heb je nodig en wat is het budget?
            KLANT: Zo Veel mogelijk materiaal, en zo'n lage mogelijke prijs.... sponsoren jullie ???

Comment

• wimbru
              • Sep 2003
              • 148

Op een dimmer van het merk Soundlight heb je een ohmse belasting van minimum 100 watt nodig. Daarom is die dimmer niet slecht, integendeel: de RC-filter die over de triac staat is nogal zwaar overgedimensioneerd zodat de triac bijna onmogelijk kapot kan gaan.

Op die LightPuter zal een lampje van 25w of 40w voldoende zijn.

Comment

• ikke1234
                • Aug 2005
                • 125

heb er nu een trafo op zitten met (pc)fan
                zo heeft de dimmer ok nog (onnodige) koeling

Comment

Working...