svoboda als blinder?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MJ
    • Mar 2004
    • 140

svoboda als blinder?

nu op nederland 3 een of ander nieuwjaars concert
    met 6 svoboda's als blinders is een vrij grote zaal

de 6spots zijn zo gesteld

xxx xxx
    xxx xxx
    xxx xxx

de onderste op ±2.5 m hoogte

dit lijkt mij geen goede keuze ze hebben een nogal rechte bundel

wellicht is deze
    x x x x x x
    x x x x x x
    x x x x x x
    opstelling beter. en dan meer als waaier

ah het is de top2000 in concert
  • ikke1234
    • Aug 2005
    • 125

terwijl je nu toch over blinders bezig bent ...
    even een vraagje over stellen...

klopt het als je de de alombekende sunstrip blinders te lang laat branden dat ze makkelijk kunnen doorbranden ? ik heb dat overlaatst horen zeggen en vond dat nogal raar . kan het zijn dat de lampen in serie liggen (zonder trafo dan )? dat ze daardoor een iets grotere spanning krijgen dan voorzien ?
    IK: Zo, U wil dus een evenement boeken? ok... wat heb je nodig en wat is het budget?
    KLANT: Zo Veel mogelijk materiaal, en zo'n lage mogelijke prijs.... sponsoren jullie ???

Comment

• MJ
      • Mar 2004
      • 140

niet bekend dat dat gebeurd
      wellicht zeggen mensen dat omdat ze het irritant vinden dat die dingen zo lang aan staan

Comment

• movinghead
        • Aug 2001
        • 559

Dus een Svoboda als waaier stellen?

Ik weet niet anders dan dat je de lampen in een Svoboda niet kunt stellen...

Het is ontworpen als lichtgordijn en niet als blinder.
        Waarmee ik overigens niet zeg dat je ze niet als blinder kunt gebuiken.

Met datgene wat jij wilt kun je beter een ACL-setje halen.
        Last edited by movinghead; 01-01-06, 15:18.
        [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

Originally posted by MJ
          svoboda's
          waaiertjes maken met svoboda's??? Toch maar even kijken wat een soort van 'beam' er uit een svoboda komt en dan even conclusies trekken.
          Svoboda is nl gemaakt als een soort van lichtgordijn. Waaiertjes maken gaat niet echt lukken...

En ACL's als blinder??? Daar moet ik ook nog eens over denken geloof ik
          Alles kan natuurlijk, maar dingen zijn nog gemaakt voor een bepaalde toepassing... je kan natuurlijk altijd creatief wezen , maar toch gebruik je best hetgene wat er voor gemaakt is...
          Last edited by axs; 01-01-06, 20:05.
          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• DJ_matthias
            • Jun 2005
            • 620

Originally posted by ikke1234
            klopt het als je de de alombekende sunstrip blinders te lang laat branden dat ze makkelijk kunnen doorbranden ? ik heb dat overlaatst horen zeggen en vond dat nogal raar . kan het zijn dat de lampen in serie liggen (zonder trafo dan )? dat ze daardoor een iets grotere spanning krijgen dan voorzien ?
            denk het niet... anders moesten die in de 'mobiele' studio van 3FM in nederland ook wel stuk zijn denk ik. heb af en toe hier in belgie die actie voor congo effe bekeken en in hun studio stonden er stukjes truss van 1 meter rechtop met daarop een sunstrip. dezen brandden ook constant dus...
            ik dacht net hetzelfde toen ik de sunstrips zag hangen: "moet tog warm worden als ze constant branden"

greetzzzz
            we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
            Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• MJ
              • Mar 2004
              • 140

zeker ken ik de svoboda
              Ben er zelf grote fan van.

ik bedoel ook niet een waaier van een svoboda maar van zes
              dus de armaturen als waaier stellen

het is niet mijn eerste keuze als blinder maar als je nix anders hebt

hoewel een horizontaal gordijn net over/door de hoofden van publiek is misschien wel aardig

Comment

• masterblaster

Je weet toch wel dat je de swoboda's aan elkaar kan koppelen door de speciale vorm.
                Ik weet niet of ze aan elkaar hingen want ik heb de show zelf niet gezien.
                Maar als ze dat wel gedaan hebben dan kan je ze niet eens anders ophangen omdat ze dus aan elkaar vast zitten.
                en zoals gezegd is het ooit is bedoelt als lichtgordijn.
                je zal vast ook rond lopende gordijnen hebben maar daar zijn svoboda's niet voor gemaakt.

Als ze niet aan elkaar vast zaten dan heeft de licht ontwerper hoogst waarschijnlijk gewoon een andere smaak als jij. of hij kon ze niet anders ophangen door de constructie die er neer was gezet.

Maar zoals gezegd weet ik niet hoe het eruit zag en moet ik dus afgaan op jou uitgebreide tekening.

Comment

• MJ
                  • Mar 2004
                  • 140

klopt m'n kruisjes tekening is idd beetje onduidelijk

zo was het:

zo lijkt het mij beter:

en lampjes aan:

Comment

• masterblaster

Persoonlijk vind ik het ook mooier zo, maar of de gene die het gedaan heeft kon ze niet zo ophangen of hij kon het niet bedenken of vond het simpelweg mooier op zijn manier.

Comment

• masterblaster

waar heb je die afbeeldingen mee gemaakt, zeker met ESP of nog met de good old wysiwyg

Comment

• Pieter Huijgen
                        • Sep 2003
                        • 766

Ziet er uit als ESP ;-)
                        Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• MJ
                          • Mar 2004
                          • 140

cinema4d

tuurlijk zullen technische beperkinging een rol spelen in ontwerp en zal het idee ze in een waaier optehangen boel veel meer rigging opleveren.
                          echter de spots op de manier gebruiken zo als ze dat deden met als doel een blinder vind ik jammer.
                          Het schijnt dus alleen recht naar voren.

Het zou natuurlijk kunnen dat daar alleen de camera's stonden en dat het publiek (weer) ondergeschikt is .

Comment

• MJ
                            • Mar 2004
                            • 140

wat is ESP?

Comment

• axs
                              Moderator
                              • Jun 2002
                              • 2687

K... nu snap ik wat je bedoelde.
                              Met kruisjes was het namelijk niet zo duidelijk.
                              Je zou idd een soort van 'waaier' kunnen creeren, maar vrees dat je al erg breed gaat moeten gaan om effect te krijgen.
                              Spots in de svoboda zelf staan nl op een fixed positie.
                              If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

Working...