Led Parren

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ikke1234
    • Aug 2005
    • 125

Led Parren

hallo,

ik zou binnenkort - NEE NIET MEER IN 2005- LED PARREN willen kopen van het merk EUROLITE
    ( http://www.music-town.de/shop/images...ar56kurzsi.jpg )maar
    *1.geven deze wel genoeg licht om ( Per 4 dan ) een podium te belichten?
    *2. iemand ervaring mee ?
    *3. instelling DMX kanalen? er staat op de site 5 kanalen ... hoe is de indeling dan ?

alvast bedankt .

mvg

teetaert niek
    IK: Zo, U wil dus een evenement boeken? ok... wat heb je nodig en wat is het budget?
    KLANT: Zo Veel mogelijk materiaal, en zo'n lage mogelijke prijs.... sponsoren jullie ???
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

De ledparren die ik heb gezien was ik niet echt van onder de indruk.

lage lichtopbrengst maar opzich wel handig.

wat moeten deze kosten??
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• ikke1234
      • Aug 2005
      • 125

relatief " weinig"

een euro of 85 dacht ik ...
      valt nog redelijk mee omdat je anders nog een dimpack moet gaan kopen ook en een multi kabel etc...

btw
      thx voor de snelle reply
      IK: Zo, U wil dus een evenement boeken? ok... wat heb je nodig en wat is het budget?
      KLANT: Zo Veel mogelijk materiaal, en zo'n lage mogelijke prijs.... sponsoren jullie ???

Comment

• ikke1234
        • Aug 2005
        • 125

correctie
        met BTW en verzendkosten ( duitse winkel) komt het op
        96,72 euro maar de eenmalige verzendkost mag je dan eigenlijk niet meerekenen : dan komt het op een kleine 92 EURO

wel te verstaan : het stuk he , maar toch komt het volgens mij goedkoper uit :
        even berekenen:

4x 92 + verzendkost = 386,90€

Dan hep je 4 parren gebruiksklaar met DMX paneel.
        anders
        in het zelfde geval : SHORT parren
        4 x 16,5 voor de armatuur =66€
        4 x 24,95 voor de lampen =99,8€
        1 x 110,95 voor de dimpack ( lite-puter DX404) = 110,95€
        1 x multikabel bijvoorbeeld harting : breakoutbox + 10 meter kabel = 150€
        TOTAAL = 426,75€

zo klopt het he

nu je moet het ook uit mijn standpunt bekijken :

ik ben net begonnen met belichting ( eigenljk als hobby en nog steeds )
        dus echt veel verdien je er al niet aan, tja dan kan je ook niet veel uitgeven he ...
        Last edited by ikke1234; 31-12-05, 01:01.

Comment

• Dr. Edie
          • May 2003
          • 671

Voorlopig zullen LED-parren nog niet in staat zijn om de 'oude' parren te vervangen. LED's zullen met der tijd beslist helderder en feller worden, maar de huidige led's kun je, vind ik, niet met gloei/halogeen lampen vergelijken nog. Leuk als het te beschijnen object niet ver weg is, en voor decoratieve doeleinden.
          Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Devotion
            • Feb 2005
            • 82

Heb zo'n eurolite led par 56 hier liggen. Ik kan je zeggen der komt een enorme bak licht uit. Je kunt ze goed gebruiken voor de par56, 300w, doeleinden. Maar voor par64 te vervangen hoef je ze niet te gebruiken.
            Ben je nog cool als je heet bent ???

Comment

• Banned
              Banned
              • Dec 2003
              • 951

bij goed zoeken vindt je de LEDpar ( eurolite ) voor 86,94 in BTW

Weet een adresje dus : geintereseerden kunnen me mailen !

Setje van 4 kost dan 347,76

Comment

• ikke1234
                • Aug 2005
                • 125

Originally posted by Devotion
                Heb zo'n eurolite led par 56 hier liggen. Ik kan je zeggen der komt een enorme bak licht uit. Je kunt ze goed gebruiken voor de par56, 300w, doeleinden. Maar voor par64 te vervangen hoef je ze niet te gebruiken.
                het is dan ook maar voor de par 56 te vervangen ,
                nu ik zal het voorlopig laten wat het is want heb nu nog een dimpack op de kop kunnen tikken

Comment

• FINCH
                  • Nov 2000
                  • 34

Wat meer ervaringen?

Ik overweeg al een tijdje om deze LED parren voor discodoeleinden aan te schaffen. Hiermee wil ik 2 fourbarren PAR56 en 2 fourbarren Robocolors (II; zonder dimmer of gobo´s) vervangen, omdat ik meen dat er met een setje LED parren minstens zoveel variaties mogelijk zijn.

Voor ik tot deze aanschaf overga zou ik graag wat gebruikerservaringen te horen krijgen.

* Hoe zit het met het kleurenspectrum? Ik heb onlangs twee Showtec Aircones met RGB colormixing aangeschaft, maar zoals verwacht is geel hierbij niet echt geel en een UV kleurtje is hiermee natuurlijk niet te verkrijgen. Gaat dit ook op voor de LED parren?
                  * De kleurwisselingen bij de aircones zijn bij manuele bediening (simpelweg handmatig schuiven) wat schokkerig. Gaat dit ook op voor de LED parren?
                  * Wanneer bijvoorbeeld acht parren op elkaar zijn aangesloten, hoe betrouwbaar zijn ze dan zonder ze te moeten resetten? (de aircones bijvoorbeeld, hebben een functie dat ze automatisch continue naar een andere kleur faden, maar de één loopt hierbij nogal eens voor op de ander.
                  * Naar ik begrepen heb ik de lichtopbrengst niet vergelijkbaar met een gewone PAR56. Nu hoeft dit ook niet omdat je er meerdere tegelijktijdig met dezelfde kleur kunt laten branden, maar is een achttal ledparren wel geschikt voor partijen waar acht gewone parren voldeden? Ik weet het, niet echt een concrete vraag...
                  * En inderdaad ben ik benieuwd naar de verschillende kanalen. Drie kleurkanalen, een rainbow kanaal en een kanaal voor automatisch faden etc.?

Wie heeft het antwoord op mijn vragen? Devotion misschien? Ik ben benieuwd... alvast bedankt!!
                  Groeten Wouter

Comment

• tuurKE
                    • Jan 2005
                    • 252

Originally posted by FINCH
                    Ik overweeg al een tijdje om deze LED parren voor discodoeleinden aan te schaffen. Hiermee wil ik 2 fourbarren PAR56 en 2 fourbarren Robocolors (II; zonder dimmer of gobo´s) vervangen, omdat ik meen dat er met een setje LED parren minstens zoveel variaties mogelijk zijn.

Voor ik tot deze aanschaf overga zou ik graag wat gebruikerservaringen te horen krijgen.

* Hoe zit het met het kleurenspectrum? Ik heb onlangs twee Showtec Aircones met RGB colormixing aangeschaft, maar zoals verwacht is geel hierbij niet echt geel en een UV kleurtje is hiermee natuurlijk niet te verkrijgen. Gaat dit ook op voor de LED parren?
                    * De kleurwisselingen bij de aircones zijn bij manuele bediening (simpelweg handmatig schuiven) wat schokkerig. Gaat dit ook op voor de LED parren?
                    * Wanneer bijvoorbeeld acht parren op elkaar zijn aangesloten, hoe betrouwbaar zijn ze dan zonder ze te moeten resetten? (de aircones bijvoorbeeld, hebben een functie dat ze automatisch continue naar een andere kleur faden, maar de één loopt hierbij nogal eens voor op de ander.
                    * Naar ik begrepen heb ik de lichtopbrengst niet vergelijkbaar met een gewone PAR56. Nu hoeft dit ook niet omdat je er meerdere tegelijktijdig met dezelfde kleur kunt laten branden, maar is een achttal ledparren wel geschikt voor partijen waar acht gewone parren voldeden? Ik weet het, niet echt een concrete vraag...
                    * En inderdaad ben ik benieuwd naar de verschillende kanalen. Drie kleurkanalen, een rainbow kanaal en een kanaal voor automatisch faden etc.?

Wie heeft het antwoord op mijn vragen? Devotion misschien? Ik ben benieuwd... alvast bedankt!!

Hey Finch,

ik ben zelf ook in het bezit van een aantal ledparren en ledcones. De besturing is voor beide toestellen hetzelfde, dus je zal bij je parren dezelfde problemen hebben als bij je cones. Dat je kleurenwisseling schokkerig verloopt heeft denk ik meer te maken met de licht/dimtafel die je gebruikt. als je de 1224 vqn botex of dergelijke gebruikt is dit idd nogal schokkerig, met bvb een case is dit een pak beter.
                    De problemen die je aanhaalt met het automatisch faden heb ik nog niet voorgehad. Je moet wel zorgen dat je potmetertjes allemaal hetzelfde staan.
                    Maar het grote voordeel blijft natuurlijk de geringe warmte-opbrengst en het laag verbruik.

Ik hoop dat ik je iets wijzer gemaakt heb.
                    Greetz Tuur
                    Maar wij hebben.......
                    .......chamsys!!

Comment

• FINCH
                      • Nov 2000
                      • 34

Tuur,

Bedankt voor je reactie. Ik stuur mijn aircones inderdaad aan met een ouder JBsystems paneeltje. Ik zal binnenkort eens kijken wat een Martin paneeltje voor verschil maakt. Wellicht dat ik hiermee ook het 'voorlopen' kan behelpen.

Begrijp ik goed dat jouw ervaringen met LED parren verder goed zijn? Gebruik je ze in combinatie met gewone parren of in plaats van gewone parren? En gebruik je een standaard aantal?
                      Groeten Wouter

Comment

• tuurKE
                        • Jan 2005
                        • 252

@finch,

ik heb redelijk positieve ervaringen met ledparren. Ik gebruik ze vooral voor het uitlichten van doeken en dergelijke. Ook gebruik ik ze tegenwoordig als DJ-licht.
                        Ik heb er ook al een paar keer 6 stuks gebruikt bij kleine feestjes (+/-100man), maar daar mis ik de "lichtstraal" van een par een beetje, ze geven wel genoeg licht, maar niet gebundeld. In combinatie met bvb een mushroom of derby is het wel leuk.
                        Enkele foto's van dingen waarvoor ik de ledparren gebruik.

greetz Tuur
                        Last edited by tuurKE; 04-01-06, 23:13.
                        Maar wij hebben.......
                        .......chamsys!!

Comment

Working...