Analoog licht aansturen met de LC-2412

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • voederbietel
    • Feb 2005
    • 197

Analoog licht aansturen met de LC-2412

hallo,

ik heb thuis 2 dalton dimmerpacks die analoog aangestuurt moeten worden, daar hebben wij zelf een analoge lichtsturing voor gemaakt maar nu wil ik hem via mijn behringer 2412 aan willen sturen maar ik weet niet hoe, er zit op de 2412 wel een analoge uitgang op die 0-10v uit schijnt te sturen maar uit de manuel wordt ik ook niet veel wijzer.
    iemand ervaring of de oplossing hoe het moet?

alvast bedankt!
    Met vriendelijke groet,

Frans Jansen
  • Radar
    Moderator
    • Jul 2002
    • 890

Op de pinnen 1 t/m 12 staat de 0-10 volt voor de kanalen 1 t/m 12.
    Pin 15 is de gezamelijke massa.
    Pin 13 en 14 zijn voor Special 1 & 2.
    Ik doe niet aan bijgeloof.
    Dat brengt ongeluk.

Comment

• voederbietel
      • Feb 2005
      • 197

gegevens dimmerpack: dalton dp412-so

control input 0-10V into 100K
      pin 1: +V out
      pin 2: CH4
      pin 3: CH3
      Pin 4: 0V
      pin 5; CH2
      pin 6: CH1
      pin 7: E/D =enable / disable

jumpers:

rood: +V out instellen kan op a) 20 V/ 200mA of b) 12V/ 100mA
      grijs; E/D instellen kan op a) enable: 10V=on b) disable 10V=off
      blauw: dimmer law curve a) linear light change (square law B) b) linear output tension (Vrms)
      (wat dikgedrukt staat, daar staat het dimmerpack nu op ingesteld en werkt nu op potmeters)

nou is mijn vraag:
      wat kan ik met pin 7 van het dimmerpack?
      hoe moet ik de jumpers instellen en wat is de betekenis hiervan?
      kan ik nou CH 1 to 4 van het dimmerpack verbinden met pin 1-4 van de tafel en hoef ik dan alleen nog maar de 0V te verbinden met pin 15(massa)?
      en als ik het heb aangesloten kan ik dan de dimmerpacks ook nog patchen op de tafel of staan die standaart op kanaal 1/(8) 12?
      Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Comment

• Radar
        Moderator
        • Jul 2002
        • 890

Waar zitten de potmeters nu tussen?
        Waar zit pin 7 nu aan?
        Pen 15 aan pin 4 en dan gewoon de pennen 1 t/m 4 aan 6-5-3-2 hangen, dit zou moeten werken.
        Patchen van die kanalen heb ik nooit geprobeerdt.
        Ik doe niet aan bijgeloof.
        Dat brengt ongeluk.

Comment

• voederbietel
          • Feb 2005
          • 197

voor CH 1 bijvoorbeelt zit de potmeter(vaste weerstand) nu tussen pin4 (0V) en pin 1 (+V out) en de regeling(regelbrare aftaking) zit op pin 6 (ch1)
          pin 7 wordt nu niet gebruikt
          de tafel de 10V maar het dimerpack ook, moet ik die van het dimmerpack uitzetten?
          Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Comment

• Dave
            • Jan 2001
            • 757

Originally posted by voederbietel
            voor CH 1 bijvoorbeelt zit de potmeter(vaste weerstand) nu tussen pin4 (0V) en pin 1 (+V out) en de regeling(regelbrare aftaking) zit op pin 6 (ch1)
            pin 7 wordt nu niet gebruikt
            de tafel de 10V maar het dimerpack ook, moet ik die van het dimmerpack uitzetten?
            Al die extra pinnen heb je niet nodig. Die V+ werd/wordt gebruikt om de stuurtafel van spanning te voorzien. Bij de Behringer hoeft dit niet. Die rode jumper stelt de uitgangsspanning op die pin in. Lekker laten staan, niet nodig.
            Met de E/D kun je met een stuursignaal de uitgangen van de dimmers uitschakelen. Een soort master switch. Met de grijze jumper stel je in of alles uit gaat door 10V op de E/D ingang te zetten, of juist geen 10V volt er op te zetten. (0V dus) Niet gebruiken, niet nodig, jumper staat goed.
            De blauwe jumper staat voor de output law, zoek maar op het forum, maar ook dit staat goed.

Rest nog de pinnen CH1-4 en 0 V. Verbind pin 6-5-3-2 van de dimmer met pin 1-2-3-4 van de Behringer. Pin 4 (0V) moet naar pin 15 van de Behringer.
            Da's alles, dan werkt het. Je kunt de analoge uitgangen niet patchen, die staan altijd vast op kanaal 1-12.
            De analoge en de DMX uitgang van de tafel werken altijd, je kunt dus zowel digitaal als analoog tegelijkertijd aansluiten.
            U x I = Boem.

Comment

• voederbietel
              • Feb 2005
              • 197

dank u dank u,

het werkt
              mijn 2006 begint goed!
              Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Comment

• Dave