juist...een heel simpele vrag; heeft er iemand hier ervaring met de Azure? tot ongeveer 24 uur geleden leek mij de leapfrog de enige optie voor mij (veel zoniet alleen maar losse klussen met tot 12 koppen en wat parren) gezien het budget, waar helaas een chamsys of pearl 2004 niet in past...nu werd ik op de Azure gewezen..maar waarom zie je die tafel nergens (los van et membraan-toetsenbord)?
AVO azure VS LEAPFROG
Collapse
X
-
Labels: None
-
Los van het membraan-toetsenbord is het overaanbod aan knoppen dat iedereen de schrik aanjaagt. De meeste panelen hebben duidelijk verschillende zones met al dan niet verschillende kleurcoderingen voor groepselectie/kleurselectie ... Bij de Azure is de indeling van de knoppen een beetje zoek.
Nu moet ik zeggen dat tot voor kort de Azure mijn favoriete console was, meer nog dan de Pearl (en nu hoor ik verontwaardig gemor op de achtergrond [^]). Vooral het feit dat je 10 faders hebt en daarenboven nog eens 40 memories is heel handig. Dat er maar 1 memory kan lopen per kolom memories is niet zo een nadeel. Het laat je toe om per attribuut te programmeren:
kolom 1: posities
kolom 2: beweging
kolom 3: shutter
kolom 4: kleur
kolom 5: kleur shapes
kolom 6: gobo's
...
Er zijn een paar nadelen aan de Azure:
1. Een chase kan je niet manueel in reverse laten lopen (vergelijk met Pearl: next/previous step).
2. Een dimmer kan niet geprogrammeerd worden met shapes. Om dit te omzeilen programmeer je een dimmer als fixture. Het is natuurlijk verwarrend omdat je dan de "Dimmer" pagina niet kunt gebruiken.
3.De flash-knoppen zijn echt klote (maar dat heb je zelf al aangegeven).
4. Je kan de environments niet instellen als SWOP. Deze zijn te vergelijken met comment macro's bij de Hog's/Chamsys/...
5. Soms gebeurde het dat het panneel opeens crashte, zonder enige reden, met als zwaar gevolg dat de show corrupt werd en je helemaal opnieuw mocht beginnen. Na dit voorval had ik mijn lesje wel geleerd: SAVE SAVE SAVE!!! Op elk mogelijk moment. Dus let op voor het "Memory out of allocation"-zinnetje.
6. Zoals in de Avolites-thread aangegeven is het hoogst irritant dat de shapes in omgekeerde volgorde worden geladen in de Azure. Dus de eerste 3 à 4 pagina's heb je niks, en dan pas de CMY's en pas op het einde de bewegingen. To-taal geen structuur. Dit vind ik trouwens heel zwak van het Avolites-team. Het is een kleine moeite om de shape-file aan te passen, maar neen hoor, ge moet er maar mee leren leven (kben aan het zagen, maar bon ...). Oplossing: maak je eigen shape-file.
En dan een paar algemene Pearl/Azure/Sapphire problemen:
1. De software is hopeloos achterhaald. Ik ken de historie van cue-programmeren niet, maar Flying Pig Systems had met de WholeHog (1? 2?) een console die per attribuut timings kon bepalen. Dit is nog altijd niet mogelijk bij bovenvernoemde consoles tengevolge van de verouderde architectuur. Snelheidsproblemen, capaciteit van geheugen, capaciteit van diskettes,... Daarenboven gebruikt Avolites een truukje om processortijd te sparen: informatie van een memory slechts 1x uitsturen. Dit is dus pure LTP.
2. Het is pas recent dat een shape in een chase-stap kan ingevoerd worden bij de Pearl. Dit is nog steeds niet mogelijk bij de Azure.
3. Bij de Pearl 2004 is een USB-poort aangebracht, maar werkt nog steeds niet. We zijn ondertussen 3 jaar na uitbrengen van de 2004. De diskettestations worden vuil na verloop van tijd, dus maak maar dat je een backup-diskettestation hebt liggen.
4. Updates komen maar met mondjesmaat. Een en ander blijkt uit de Sapphire, waar de eigenaars 4(!) jaar hebben moeten wachten om 1 irritante bug uit het programma te verwijderen.
Ik vind dit spijtig, want ik geloof nog steeds in Avolites. Had de support beter geweest, ik was nooit veranderd.
De vraag die wij ons gesteld hebben was: Pearl 2004 of Chamsys MQ200? Het werd de laatste en we hebben er nog geen seconde (allee, 3 of 4 tijdens een sporadische crash) spijt van gehad. Want dit is het sterke punt van Avolites: de software van de Azure/Pearl/Sapphire start in een seconde of 5 op. Alle consoles die gebruik maken van standaard besturingssystemen rekenen toch op een minuutje, of twee, tijdens een crash.
Ik zou dus ook wachten op de MQ50. Kijk uit naar een demo, of kijk naar de MaxiWing.
Pheeuw, flinke jongen die dit volledig leest!Comment
-
KIJK! hier hebben we wat aan, maar helaas alles wat ik verwachtte: De frog heeft een geweldige customer-feedback, en het merendeel van de opties de ook een Azure bied..als je dan alle minpunten bekijkt is de frog dan gewoon de beste optie...maar vertel wat meer over de MQ50...een wing vind ik niet intressant, heb liever een echte tafel onder mijn handen..En Luc heeft me die demo zeker al aangeboden hoor
Zeker al die shape verhalen wordt ik niet vrolijk van, dit was bij de frog's ook zo, totdat ze dit hebben veranderd dankzij weer die goede feedback via de website...
Groet,
RalphComment
-
Avolites Azure
De Azure staat al jaren in de Sinners in amsterdam. Er hangen daar 4 movitecs, iets van 32 parren en 3 quasers. Het is een prima tafel voor dat soort setjes. Ook als je bijvoorbeeld al een uitgebreide tafel hebt voor conventioneel is de Azure een zeer goede aanvulling. Ik weet dat ze bij Controllux een Azure in de showroom hebben staan. Je kan vragen of je hem een weekendje kan gebruiken. Succes met je keuze!Comment

Comment