Licht (tafel-Tje)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ws Soundexpresse
    • Jun 2001
    • 1007

Licht (tafel-Tje)

Hey Hallo,

Ik ben voor een vaste show opzoek naar een tafeltje/controller, die WEL door n Lightjockey bediend moet worden, maar absoluut niet te groot mag zijn.

Wat moet erop komen:
    -4 Fogjets
    -4 Kanaaltjes Parren (4x4bar)
    -6 Ledparren
    -1 DMX Fogger
    -6 Movitec SL-250

Verder wil ik er Playback faders/knoppen ophebben, en het liefst pallet toetsen, waar ik kleuren, gobo's ed aan toe kan wijzen.

Ook is een shape-generator (of een aantal simpele vaste shapes) een must.

Echter zou het makkelijk zijn, dat als er bijgehuurd wordt, dat er ook makkelijk andere fixtures gebruikt kunnen worden, en daarbij hebben we hier ook nog n aantal scannertjes liggen... Futurelight DJ Scan.

Het Budget voor de tafel is maximaal € 2000
    Waar zit ik momenteel aan te denken:
    de SGM Studio 12, scancontrol. Vindt ik zelf alleen niet de meest fijne tafels om mee te werken.

De Futurelight CP-512, echter kan ik hier nergens gebruikers ervaringen van vinden, omdat deze nog relatief nieuw is.

Dan hebben we nog de Futurelight CP-528, allicht dat iemand hier iets meer over kan vertellen???

Waarom zo'n soort tafeltje, en geen PC, wel: Het moet simpel blijven, geen losse schermen, overzichtelijk, en ook bij de kleinere dingen inzetbaar zijn (bijv. 4scans en 8parren, en vindt ik de Jands die we hebben, gewoon al te lomp overkomen).

Wie oh Wie heeft er n idee? Budget van 2000 is excl. BTW, maar wel het Maximale. Als het minder kan, is het altijd beter.
    Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor
  • stekelvarke
    • Dec 2004
    • 1062

De JB-lighting licon CX, deze heb je in 19" vertie en past dus mooi compact in een case. hij kan 48 par kanalen aansturen en 16 movingheads(max 25ch/head). Al weet ik niet of je deze voor €2000 hebt, het kan ook net iets duurder zijn.
    exit night into LIGHT

Comment

• djnoegi
      • May 2005
      • 40

De JB-Lighting cx is een pak duurder als 2000€ hoor! Zoals je zelf reeds zei de SGM STUDIO 12 scan. Ik zou niet weten waarom dit geen goede/fijne tafel is? Ik heb er reeds veel mee gewerkt en vindt een zeer gemakkelijke tafel. Alle faders staan overzichtelijk. Je hebt ook buttons om dingen aan toe te kennen. Deze heeft ook een shape generator en men kan zelf ook dingen in de shapes aanpassen en toevoegen.

Comment

• stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

Ik heb net de Licon CX gezien voor 2790. dus is inderdaad duurder als 2000 euro.
        exit night into LIGHT

Comment

• Ws Soundexpresse
          • Jun 2001
          • 1007

Licon CX is zeker een optie, ook gezien ik her en der nogwel wat korting kan krijgen.

Maar niemand ervaring met de Futurelight apparaatjes? Dus dan zou als enige optie zo ongeveer de SGM overblijven? Waarom niet fijn... Is puur een kwestie van smaak. Ben de Jands Event 408 gewent, en wil graag een controller die daar kwa werkzijze op lijkt. Ben dus echter bang dat dat heel lastig wordt.....

Comment

• deloitte
            • Sep 2005
            • 135

ik zou voor de sgm studio 24 gaan. heb je tog net ff wat meer kanalen tot je beschikking kan je altijd nog wat bij prikken. ik werk er ook mee ong 3 keer per week. het is egt een fijne tafel. als je een keer je instellingen goed opslaat op laptopje en na iedere show ff opnieuw inlaat. dan is het een supper tafel.

mijn advies heb je
            gr bram
            voor de een z'n uitgang is voor de ander z'n ingang....

Comment

• MC Party
              • Sep 2003
              • 481

citaat:Geplaatst door Ws Soundexpresse
              Waarom zo'n soort tafeltje, en geen PC, wel: Het moet simpel blijven, geen losse schermen, overzichtelijk, en ook bij de kleinere dingen inzetbaar zijn (bijv. 4scans en 8parren, en vind ik de Jands die we hebben, gewoon al te lomp overkomen).
              Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• Ws Soundexpresse
                • Jun 2001
                • 1007

Zit nu dus heel erg te twijfelen tussen de Chamsys PC Wing, en de SGM Studio 12 scancontrol.....

Heb inmiddels software van chamsys, en moet zeggen, ziet er goed uit. Kom alleen met collorloopjes maken enz enz, nog niet echt weg, maargoed, ban er ook nog niet echt voor gaan zitten.

Maar ik kan hier weinig gebruikers ervaringen vinden omtrend de chamsys PC Wing, de normale uitvoering......

Wie o Wie

Comment

• lucken
                  • Sep 2002
                  • 342

Vraag een demo aan bij Appled, u zal aangenaam verrast zijn en nadien zal de keuze heel snel gemaakt zijn !

De PC Wing heeft dezelfde mogelijkheden als zijn grotere broers en ook colour loopjes maken is geen enkel probleem.

Groeten,
                  Luc

Comment

• Ws Soundexpresse
                    • Jun 2001
                    • 1007

Ideaal, denk dat dit hem gaat worden, en dan rond de zomer, als de festivalletjes beginnen, een MQ-100 erbij, als het allemaal goed bevalt.

Ik ga nog even flink stoeien met de software, en dan horen jullie het zeker!

Ervaringen met dit systeem zijn nog steeds welkom. Net als tips om het geheel, met PC en evt, 2 (touch) Screens in 1case te bouwen, en dan zo compact mogelijk...... (want het is toch ook n beetje bedoeld voor de snelle klusjes.... waar wat minder ruimte is)

Comment

Working...