Persoon uitlichten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ahmed Al Dayri
    • Oct 2005
    • 354

Persoon uitlichten

Hallo,

Ik moet binnenkort voor een schoolproject iemand uitlichten.
    Het is de bedoeling dat we een studio bouwen, en dat we een klein stukje gaan filmen.

Ik heb het al een paar keer geprobeert, maar steeds wordt het plaatje op de camera niet goed (overbelicht, schaduw in gezicht enz), ookal stel ik de witbalans opnieuw in (voor overbelichting).

Welke lampen zou ik het beste kunnen gebruiken om iemand achter een tafel het beste te kunnen uitlichten?

Ik heb het volgende ter beschikking:
    * Horizon armatuur
    * Fresnels
    * Profielspots
    * Parren (par64)
    * Pc spots

Zo ziet het er ongeveer uit. We hebben een grid erboven hangen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Vooral de schaduwen vind ik erg irritant en krijg ik maar niet weg. Dus mijn vraag is of iemand een idee heeft welke lampen ik het beste kan gebruiken, en waar ik ze moet plaatsen...

We kunnen maximaal 4 /5 lampen gebruiken, dit ivm andere groepen die precies hetzelfde moeten doen.

Alvast bedankt
  • R. den Ridder
    • Sep 2000
    • 1500

Probeer het eens met voetlicht of spots op een statief op zeg maar ooghoogte, zou hiervoor pc's pakken, evt. met een lichte frost ervoor om er een softlight van te maken..

Comment

• William
      • Oct 2002
      • 233

als het voor beeld is (Camera-werk etc) zou ik gebruik maken van een profiel die flauw inkomt, als keylight een fresnel op 45 graden front, een mooi tegenlichtje (neutrale kleur) en misschien een invullichtje op ooghoogte zoals R den Ridder al zei.
      V*L...........punt

Comment

• Studio Moved
        • Dec 2004
        • 75

Als de persoon stil zit zou ik 3 profiels nemen op ongeveer 45° met de volgende verhoudingen:
        Keylight 3, Fill light2, back 1.5

grtz
        Studio Moved

Comment

• KS
          • Oct 2005
          • 23

3 punts belichting? Als het goed is heb je dat geleerd op school.

Ik heb geleerd, 2 lampen onder een ideale hoek van 45 graden en vervolgens 1 als tegenlicht. De 2 front zorgen voor voldoende licht op het object en het tegenlicht haalt het object uit de achtergrond en geeft het een wat ruimtelijkere indruk.

Comment

• stekelvarke
            • Dec 2004
            • 1062

Ik zou gaan voor fresnels ipv profiel. omwille van de difuse rand. en ook 2 front in 45° en 1 als tegenlicht.
            exit night into LIGHT

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3148

Je zal ten alle tijden (half)schaduwen houden, is niets aan te doen (vergelijk het met een voetbalveld waar iemand op rond loopt als de lichtmasten aan staan).
              Je moet sowieso een frontlamp gebruiken, gebruik hiervoor een profiel (als de persoon het belangrijkst is) of een pc/fresnel (als de omgeving ook te zien mag zijn). In het laatste geval mag een horizon armatuurtje erbij.
              Verder zorgen voor wat licht dat (schuin) van achteren komt, zodat hij wat meer diepte krijgt. Maakt niet helemaal uit wat voor lamp je hiervoor neemt, zolang je maar niet in de camera schijnt.

Comment

• Martijn de Groot
                • Mar 2005
                • 189

Klinkt allemaal heel goed, maar hoe krijgen we die schaduw nou weg(dat kan namenlijk wel)?
                Zet ook wat licht, minimaal 2/3 van de capaciteit die je van voor gebruikt, naast het uit te lichten onderwerp en laat deze over de schaduwen op de achtergrond schijnen. Doordat de afstand van deze lampen korter is ten opzichte van het frontlicht, zal de hoeveelheid licht voldoende zijn om de schaduwen (nagenoeg) op te heffen. Anders moet je maar eens bellen, dan kom ik het je met plezier voordoen. Voor mijn tel.num. mailen naar grootmartijn@msn.com
                Martijn de Groot
                wat beweegt mensen die licht bewegen?

Comment

• Martin Hoogeind
                  • Sep 2003
                  • 60

Ik zou beginnen met de tafel met persoon een stuk naar voren te trekken zodat je geen last hebt van schaduwen op de achetrwand (of je moet dat effect willen natuurlijk). Verder zou ik inderdaad een driepunt belichting toepassen (2 front onder 45 graden en 1 tegen) met eventueel nog een vierde lampje van voren van de vloer als voetlicht om de schaduw onder neus en kin weg te werken. Je zou kunnen experimenteren met wat kleur in tegen en/of front.

Succes ermee

Comment

Working...