LedParren-->Uitlichting danseres/dj

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ws Soundexpresse
    • Jun 2001
    • 1007

LedParren-->Uitlichting danseres/dj

Hallo,

Ik heb gister de led parren bij de dealer in werking gezien, en moet zeggen dat de opbrengst me niet tegenviel.

Nu vroeg ik me af:

We doen veel shows met danseressen en DJ's, als ik per danseres 2 ledparren op de vloerleg (met een vloerpootje o.i.d.) zou dit voeldoende zijn om deze in het licht te krijgen? Hoefd niet fel ofzo, als ik er meer een beetje een effect bij kan krijgen. Hetzelfde geld voor een dj, 2 led parren erop, en zie je hem dan op een relatief donker podium staan? Of zijn de led-parren hier te zwak voor?

Die led-parren leken me een goede optie voor deze doeleinde. Op de danseressen kunnen we ook een strobe effect zetten, kleuren zijn makkelijk te wisselen, en het is wat handelbaarder en netter als een Bijv. JB I color.

Graag jullie ervaring hierin dus.....

En zit er verschil tussen de Showtec versie en Eurolite versie?
    In de par 64 en 56 zitten Nl. evenveel leds.... Dus theoretisch dezelfde lichtopbrengst???
    Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor
  • VERVALLEN

Id deze hebben evenveel opbrengst!
    Ook de wattage tussen een P56 en een P64 zijn identiek.

Enkel 't uitzicht is anders

Comment

• NiTRO
      • Sep 2002
      • 677

De P56 en P64 van Showtec zijn idd hetzelfde zelfde pcb's. Het uiterlijk is anders omdat er mensen zijn die er een filterhouder op willen plaatsen. Hier kan eventueel een frost ingeduwd worden om het wash effect nog wat beter te krijgen, ook zal de kleurenmix er iets beter op worden.....je levert natuurlijk wel wat in op de licht opbrengst, tis maar net wat je hebben wilt.

groet,
      erc

Comment

• Ws Soundexpresse
        • Jun 2001
        • 1007

maar zijn ze dus te gebruiken voor wat ik wil?
        Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• maarten
          • Jan 2002
          • 268

en voordeel is dat ze niet zo snel lopen te klagen over de warmte ......

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

citaat:Geplaatst door maarten

en voordeel is dat ze niet zo snel lopen te klagen over de warmte ......
            nadeel, eigenlijk dus...

Idd, de led's veroveren de wereld.

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Zoals Mac zei " de LEDS " veroveren de wereld
              Heb de laatste tijd zo even rondgekeken :
              verkeerslichten, autolichten enz... worden er gretig mee uitgerust !
              Het sterke punt is het verbruik en de levensduur !
              ik vraag mij alleen af wanneer de eerste LED komt voor een par 64 behuizing ( ik bedoel dus 1 LED en geen 50 of meer in een behuizing )
              sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

de 10 wattrers zijn uit, en met een rendement van bijna 100%, en een par met een rendement van 5% kun je je vermogen/lichtopbrengst wel uitrekenen...

Comment

• Jasper-Lichtbron
                  • Jun 2001
                  • 2155

1000Watt PAR64 x 5% = 50Watt
                  10Watt LED PAR x 100% = 10Watt

Oftewel: voor de lichtopbrengst hoef je het nog steeds niet te doen . Daarbij zijn die 10Watt modellen nog zo duur en schaars dat de toepassingen nog wel even op zich zullen laten wachten als. Als je ziet hoeveel problemen er nog steeds zijn met de levering van 3 en 5 watt ledjes....

Ontopic: ik zou verder kijken dan de parren van Showtec. Heb ze gezien en ik vind het persoonlijk echt rommel, daar wil/kun je echt geen fatsoenlijke belichting mee doen. Er zijn al wel alternatieven voorbij gekomen die stukken beter zijn en misschien wel in aanmerking komen. Gebruik de zoekfunctie daarvoor zou ik zeggen.

Comment

• lucken
                    • Sep 2002
                    • 342

De Coemar ParLite Led is een korte PAR64 behuizing met 36 Luxeon 1watt Leds. Qua lichtopbrengst kan deze zeker mee met een 650Watt Raylight ! Natuurlijk ligt het prijskaartje heel wat hoger dan deze van Showtec !

Groeten,

Luc

citaat:Geplaatst door Jasper-Lichtbron

1000Watt PAR64 x 5% = 50Watt
                    10Watt LED PAR x 100% = 10Watt

Oftewel: voor de lichtopbrengst hoef je het nog steeds niet te doen . Daarbij zijn die 10Watt modellen nog zo duur en schaars dat de toepassingen nog wel even op zich zullen laten wachten als. Als je ziet hoeveel problemen er nog steeds zijn met de levering van 3 en 5 watt ledjes....

Ontopic: ik zou verder kijken dan de parren van Showtec. Heb ze gezien en ik vind het persoonlijk echt rommel, daar wil/kun je echt geen fatsoenlijke belichting mee doen. Er zijn al wel alternatieven voorbij gekomen die stukken beter zijn en misschien wel in aanmerking komen. Gebruik de zoekfunctie daarvoor zou ik zeggen.

Comment

• laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

100% rendement?
                      Bestaat niet, nooit niet en nergens niet. Je hebt ALTIJD warmteverlies.
                      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

citaat:Geplaatst door **************

... van bijna 100%, ....
                        lezen is ook een vak.
                        En de 150W parren x5% = 7,5W.

Comment

• laserguy
                          • Jun 2003
                          • 2755

citaat:lezen is ook een vak
                          Schatten ook : als we uitgaan van een PAR 64 met een lichtstroom van 22 lm/W (bron: Philips) en daar kennen we 5% rendement aan toe dan heeft de sterkste ORANJE led die er op dit ogenblik is een rendement van 190 lm/W (bron: Luxeon) dat is dus een factor 8.63 meer dus dit ZOU overeenkomen met een 43% wat NOG LANG GEEN 100% is!!
                          Beschouwen we op een grove manier binnen de LED-technologie wat theoretisch maximaal haalbaar is voor een oranje kleur dan komen we op ongeveer 400 lm/W (interpolatie novem) en dan is 190 lm/W nog altijd minder dan 50% (47.5%). Ook hier dus BIJLANGE GEEN 100%.
                          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• wout
                            • May 2003
                            • 100

Nu er toch een topic over leds is, even mijn vraag.. Iemand al ervaring met led blinders? Heb er gezien met verschillende kleuren.. Is de lichtopbrengst ook zo hoog als van een gewone blinder?
                            (Ik vind niet dadelijk een foto maar het het over deze met 2 "lampjes" en zij- en boven-flapjes om het "straalgebied" af te stellen)
                            The leader knows, Dateq!

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

citaat:Geplaatst door laserguy

citaat:lezen is ook een vak
                              Schatten ook : als we uitgaan van een PAR 64 met een lichtstroom van 22 lm/W (bron: Philips) en daar kennen we 5% rendement aan toe dan heeft de sterkste ORANJE led die er op dit ogenblik is een rendement van 190 lm/W (bron: Luxeon) dat is dus een factor 8.63 meer dus dit ZOU overeenkomen met een 43% wat NOG LANG GEEN 100% is!!
                              Beschouwen we op een grove manier binnen de LED-technologie wat theoretisch maximaal haalbaar is voor een oranje kleur dan komen we op ongeveer 400 lm/W (interpolatie novem) en dan is 190 lm/W nog altijd minder dan 50% (47.5%). Ook hier dus BIJLANGE GEEN 100%.
                              reken is ook een vak, <<en kleurtemperatuur schatten ook.>>

Als ik een watt verstook, en ik krijg er 22 lumen uit bij een par, en ik krijg er 190 lumen uit bij een led, wat is er dan per watt sterker??? En als ik nou een 150 watt par heb, en een 10 watt led,

dan zijn de respectievelijke opbrengsten 150x22 = 3300 lumen en 1900 lumen, bij 100% belasting = 57% led tov de par. Maar wegens de enorme kleutemperatuur toename valt dit verschil bijna in het niet.

En nou niet bijdehand doen, het ging om 1 led tov 1 par. Maar de powersticks etc hebben er meer, met een lens met een andere bundel etc.
                              Conclusie : had laatst een MH met leds naast een mac300, en u rqaadt het al : de 300 viel in t niet.

Comment

Working...