Botex strobo krijgt geen dmx

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roland
    • Jan 2001
    • 480

Botex strobo krijgt geen dmx

bij mijn studentenvereniging hangt een botex strobo,(1500 Watt 5 jaar oud).
    Dat ding reageert niet meer op dmx, adressering al veranderd andere kabels andere stuurtafels ed.
    Als ik spanning op het ding zet begint die spontaan random te knipperen. Iemand ervaring hiermee, is er een reset of dergelijk.
    Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
  • Juce
    • Aug 2001
    • 203

Om te vragen of je dipswitches op het juiste adres staan en niet op manueel is waarschijnlijk overbodig?

Heeft het toestel misschien iets anders binnen gekregen dan DMX? bv 12 volt van je desklight? XLR voor desklight aansluiting en DMX aansluiting kan al eens verwisselt worden, en daar kunnen die dingen niet tegen.
    In dat geval is je DMX-omvormer er door. Je kan dat uitmeten, maar daar heb je wel de juiste toestellen voor nodig.

Juce

Comment

• Roland
      • Jan 2001
      • 480

Lampje en DMX uit kun je niet verwisselen 3 polig en 5 polige aansluitingen. Maar denk dat er gewoon een nieuwe moet komen. Ben je tenminste van alle gezeik af. Huidige apparatuur is toch afgeschreven dus er is weer budget.
      Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Comment

• test12
        • Jan 2003
        • 901

Inderdaad dat is de gemakkwlijkste weg, weg er mee.
        De enige defecten die wij gehad hebben aan deze strobo's is defecte lampen, dat is in jou situatie niet het geval, en een defect ingangs IC en het zou goed mogelijk zijn dat dit bij jou strobo ook het geval is. Vandaar ook denk ik de vraag van Juce (12V desklight).
        In de strobo zit 1 print waarop ook dit IC zit. Van af de ingangs plug loopt een snoertje naar de print, nabij deze print aansluiting zit het betreffende IC (type 75176 kost enkele dubb.). Deze is op de print gesoldeerd (8 pens). Mocht je voldoende deskundig zijn om dit zelf te verrichten dan raad ik je aan om een IC voet te plaatsen, zodat in de toekomst je dit ic, wanneer nodig is, gemakkelijker kunt vervangen.
        Niet deskundig, dan niet gaan knoeien (gevaarlijk) en altijd stekker uit stopcontact en let op de condensatoren kunnen nog spanning vast houden, er zit wel een ontlaad voorziening in maar duurt wel even.
        Ook kunnen er uiteraard andere oorzaken zijn, als je elektronisch onderlegd bent heb ik evt. wel een schema ter beschikking.

gr. Herman

Comment

• niesten
          • Aug 2004
          • 115

Heb de je strobo ook al eens direct (met een kort kabeltje) aan de tafel gehangen? Zijn er fixtues bij gehangen op het moment dat de strobo raar ging doen? Mogelijk kan het dan verholpen worden door een terminator aan het eind van de DMX lijn te hangen.

Succes,
          Roger Niesten
          Sommige buttons op mijn lichttafel doen precies het tegenovergestelde: Full On = Black Out...

Comment

• NiTRO
            • Sep 2002
            • 677

draai hem ff open, maar niet meteen nadat hij heeft aangestaan dan zijn de condensatoren nog lekker vol en krijg je een aardige tik, I know! Anyway ergens op de print zit een IC SN75176 dit is het dmx ictje, deze ff vervangen en als het goed is ontvangt ie dan weer dmx.

suc6
            groet
            erc

Comment

• DJ_matthias
              • Jun 2005
              • 620

ff offtopic:

als je een nieuwe koopt, koop dan niet de Jumbo Strobe DMX 1500W van showtec bij highlite want dan betaal je jezelf blauw!

hoop dat deze prijs verkeerd is opgegeven!
              anders moet hij wel van HEEEL goede kwaliteit zijn!

greetzz
              we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
              Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• Ahmed Al Dayri
                • Oct 2005
                • 354

citaat:Geplaatst door DJ_matthias

ff offtopic:

als je een nieuwe koopt, koop dan niet de Jumbo Strobe DMX 1500W van showtec bij highlite want dan betaal je jezelf blauw!

greetzz
                Laatst betaalde ik bijna het dubbele hiervoor[:0]

Comment

• DJ_matthias
                  • Jun 2005
                  • 620

citaat:Geplaatst door Ahmed Al Dayri

citaat:Geplaatst door DJ_matthias

ff offtopic:

greetzz
                  Laatst betaalde ik bijna het dubbele hiervoor[:0]
                  80 000€ voor een strobe?[:0] daar heb je massa's atomics voor! en die zijn dan nog van een A-merk [xx(]
                  we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
                  Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• LJ_jacob
                    • Aug 2003
                    • 293

neejoh, showtec goes pro! vergeet je atomics, de nieuwe jumbo heeft een 1500.000W lamp met CMY, gobowiel, draaiend prisma en frostfilters!
                    voor 20% extra kan je m nog laten leveren in je eigen kleur ook:P
                    mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

• driesmees
                      • Apr 2003
                      • 1076

citaat:Geplaatst door LJ_jacob

neejoh, showtec goes pro! vergeet je atomics, de nieuwe jumbo heeft een 1500.000W lamp met CMY, gobowiel, draaiend prisma en frostfilters!
                      voor 20% extra kan je m nog laten leveren in je eigen kleur ook:P
                      Gobo's met strobo's, vernieuwend idee
                      [CENTER] [/CENTER]

Comment

Working...