Scan area (util) sgm studio 24 sc

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • japio
    • Jan 2005
    • 8

Scan area (util) sgm studio 24 sc

De zoekfunctie bood weinig hulp, dus daarom probeer ik het zo even;

Ik zit met het volgende probleem(uitdaging). Ik heb in de handleiding vban deze tafel gelezen dat de scan area instelbaar is.

Ik ben er nu al achter hoe dat ongeveer zou moeten werken.
    In util kun je dmv coordinaten, instellen binnen welke marges de moving head mag bewegen.
    Nu heb ik het een en ander geprobeert, maar ik krijg het niet voor mekaar dat het mooi werkt.
    Wie weet hoe ik dit mooi on kan stellen zodat alles ook nog naar behoren werkt?

Het is trouwens de bedoeling dat wanneer moving heads aan de achterste truss, (tegen de backdrop) hangen; de lamp dus niet in op de backdrop kan schijnen.........

Alvast bedankt.
  • Overdrive
    • Feb 2002
    • 717

Scan area, het woord zegt het eigenlijk al. Deze functie zal alleen werken voor scans aangezien moving heads een andere indeling hebben kwa spreiding. Zelfde geintje heb je bv op de Scancommander waar vele ook denken ff hun stage met mh's af te kunnen stellen. Helaas []

Comment

• dj bj
      • Jun 2003
      • 67

Dat deze functie alleen werkt bij scans is onjuist. Ik heb zelf bij mijn drive-in ook de SGM gehad en ik weet dat het bij de tafel mogelijk. Mijn lichtmaat deed dat altijd, dus ik zal hem dan eerst moeten vragen. Tegen de tijd dat ik het heb gevraagd zal iemand anders vast wel antwoord hebben gegeven. MC Party????

Comment

• SpaceyDeeJ
        • Sep 2001
        • 876

En dan weet ik nu al dat MC party dat bij mij komt navragen

Maar wat jij graag wil, is niets anders dan gewoon goed programmeren en niet gaan lopen **** met de UTIL functie....
        cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5946

of bij mij ....

Feit is dat de scan area functie op de SGM 12 en 24 sc niet helemaal werkt zoals je zou hopen dat hij werkt.
          In de praktijk komt het erop neer dat je sneller je scenes hebt ge-edit dan de juiste settings voor je scan area hebt ingegeven.
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• japio
            • Jan 2005
            • 8

hallo,

Maar hoe doen jullie dat dan?

- Gewoon de x en y van de standaart bewegingen aanpassen?

Ik heb dit weekend een paar dingen geprobeert, maar ik kom er nog niet helemaal uit.
            Wat kun je bv. met angle instellen? Het gaf bij mij namelijk geen zichtbare verandering!!

Comment

• Bert
              • Aug 2000
              • 155

maak bij één unit de angle anders, en je ziet het verschil.
              Scan area gebruik ik alleen om pan-tilt te reversen.
              Ik heb deze week een sgm 12 sc naast m´n computer staan voor wat programmeer werk.

It\'s only Rock \'n\' Roll
              But I like it

Grtz,
              Bert.

Comment

Working...