SM1612 Programmeren met The WInner II

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nick17
    • Nov 2005
    • 2

SM1612 Programmeren met The WInner II

Hallo Allemaal,

Ik ben al enige tijd in het bezit van 2 JB-Systems The Winner II in combinatie met een Scanmaster 1612. Dit zijn echter mijn allereerste DMX lichteffecten dus DMX is helemaal nieuw voor me. Ik ben al een tijdje bezig om mijn Scanmaster mooi te programmeren maar echt mooi en professioneel wordt hij niet. Ik heb al de hele handleiding doorgewerkt maar het mooi programmeren van mijn 2 winners blijft een probleem voor me. Is er hier iemand die me aub verder kan helpen. Je kan me mailen, bellen alles als ik mijn lampen maar geprogrammeerd krijg. Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,

Nick Bechtold
    06-16350813
    nickbechtold@hotmail.com
  • Dikke Foaf
    • May 2003
    • 618

Beschrijf eens even wat je wil doen en beschrijf dan ook wat er al lukt of nog niet.
    Maar woorden als 'mooi programmeren' en 'mooi en professioneel wordt hij niet' zeggen mij weinig tot niks.
    Ik versta hieruit zelfs dat het programmeren en aansturen van het effect wel lukt.
    Het mooie eruit krijgen, dat maakt nu net het verschil tussen een LJ en een DJ...
    Daarnaast spreek je ook met tegengestelden, nl. JB-systems <-> Professioneel.
    Je begrijpt ook wel dat voor hetgeen dat gekost heeft (tov de echte apparatuur dan), het nooit hetzelfde zal zijn als met een VariLite of Mac2000 zou kunnen.
    Lichtcombinaties als bijv 'The proms' ga je er dus nooit uit krijgen.

Ook zijn er websites genoeg (zoekfunctie en google) die je met hand en tand vertellen wat dmx is en hoe het werkt.

Meer info nodig dus...

Comment

• Nick17
      • Nov 2005
      • 2

Hooi,

Nou ok voor de duidelijkheid. Ik kan ze programmeren, de scanmaster loopt de scenes dan netjes af en begint na alle 8 scenes weer vooraan dus bij scene 1. Maar als ik de scanmaster uitzet en ik laat het apparaat op de maat van de muziek werken zijn er voor geprogrammeerde 'shows' die er erg mooi uit zien. uiteraard zitten er ook dingen tussen die minder mooi zijn maar al bij al zien deze voorgeprogrammeerde programma's er veel mooier uit als wat ik kan programmeren. Dit geeft toch aan dat er naar mijn mening veel meer uit te halen is. En als je zegt, ivm Martin (e.d.) is het niet professioneel dat klopt. Maar zoals ik zei de voorgeprogrammeerde programma's zien er naar mijn neming veeel professioneler uit en dat zou ik nu ook willen maar dan IN de scanmaster zodat ik kan kiezen welk programma er afgespeeld wordt en dat niet de Scanner dat bepaald. Ik kan de spiegels e.d. dus wel bewegen, kleuren instellen, gobo's enz maar het er vloeiend uit laten zien niet ( zo gaan voor geprogrammeerde programma's lekker vloeiend van de ene hoek van de zaal naar de andere en zit er meer patroon in). ik hoop dat dit duidelijker voor je is. Bedankt alvast voor je reacite,

Met vriendelijke groet,

Nick Bechtold

Comment

• stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

Misschien mis je gewoon wat ervaring op de tafel, ik heb er ook 2 in de verhuur, zelf werk ik er niet echt mee, maar misschien kun je wat met de fade time prutsen, ook kan je deze enkel toewijzen aan de bewegingen als ik me niet vergis.
        exit night into LIGHT

Comment

• hokkie
          • Oct 2005
          • 15

Ik heb er ook zon een.
          Zoals stekelvarke al zegt je moet de fade en de speed netjes instelle en het beste is om alle afstanden die je maakt in je chase even groot te houden dan gaat het was soepeler.
          Suc6
          Zou degene met die fiep de zaal wille verlaten

Comment

• DJ_matthias
            • Jun 2005
            • 620

citaat:Geplaatst door Nick17

Hooi,

deze voorgeprogrammeerde programma's er veel mooier uit als wat ik kan programmeren. Dit geeft toch aan dat er naar mijn mening veel meer uit te halen is.
            je zegt het zelf al... voorgeprogrammeerde programma's. deze zitten in de scans zelf, en niet in de scanmaster! want die zet je (zoals je zelf zegt) uit. dus deze geeft geen dmx signaal meer door aan de scans. ik heb net dezelfde setup als jij, en slaag er ook niet in om er mooie vloeiende bewegingen uit te halen. ik gebruik zelfgemaakte banks met scene's maar ook de ingeboude scan-programmas. wat je kan doen is, ipv de SM uit te zetten, hem in 'music' mode zetten en dan twee LEGE chases aanzetten. dan stuurt hij blijkbaar geen dmx signaal meer uit en kan gaat hij ingeboude programmatjes aflopen. wil je ingrijpen zet je gewoon music uit en je kan handmatig verderdoen.

nog vragen? stel hier maar of mail maar

greetzzz!
            we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
            Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

Working...