MH Krypton firmware update

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DeAl
    • Dec 2003
    • 114

MH Krypton firmware update

Hallo,

Ik heb onlangs een 2de hands Martin Kryton MH in Frankrijk gekocht.

Wat me bij het testen tegenviel waren de soms schokkerige pan/tilt bewegingen in tracking mode. Ondanks mijn DMX aansturing slechts 8 bit is, vond ik dit niet normaal want mijn Futurelight MH-680 gaat wel heel soepel om met trage pan/tilt bewegingen.

Heb even mailtje gedaan naar Martin support: zij raden sterk aan een firmware update te laten uitvoeren naar versie 1.5 (nu versie 1.3.4).
    Heb enkele Martin verkooppunten in de buurt gebeld (Oost-Vlaanderen) maar geen enkele blijkt de MP-2 uploader in huis te hebben.
    Die moesten ze bij de importeur/distributeur lenen. En ik begrijp wel dat ze geen haast zullen maken om 1 headje te updaten...

Volgens de manual kan dit ook met Lightjockey 4064 ISA DMX interface. Is er iemand in Oost-Vlaanderen die me hiermee kan/wil helpen?
    Zo ja, stuur me dan maar een mailtje.

Greetz
    The best way to accelerate a computer running Windows is at 9.81 m/s²
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

Wat alsje zelf de moeite neemt met je wapperlamp langs het Belgische service punt te gaan?
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• VERVALLEN

Contacteer evdv trade eens, ze zijn gevestigd te Willebroek.

Comment

• LJ Chris
        • Jul 2002
        • 477

citaat:Geplaatst door LJ-Martin

Contacteer evdv trade eens, ze zijn gevestigd te Willebroek.
        Zij zullen zeggen: koop een mp2 uploader....
        Wij hebben ze onlangs ook gecontacteerd om kryptons te updaten..

Je kan ook updaten via case, mits je een recente EPROM hebt steken..

Greetz
        Chris
        Morgen is de drukste dag van je leven!

Comment

• mustang
          • Sep 2005
          • 38

Versie 1.5.0 heeft aanzienlijke verbeteringen in zich. Pan / tilt bewegingen gaan heel anders en de speed van de wieltjes in de head is omlaag gebracht om het verlopen (kleuren) tegen te gaan. Overigens zal dit laatste ook afhankelijk zijn van de strakheid van je snaartje van de motor naar het wieltje, let er even op dat ie niet te strak staat. Versie 1.4.3 is overigens de (officiele) versie die voor de nieuwe 1.5.0 uitgebracht werd.
          Mooi spul, he?

Comment

• djjake
            • Oct 2004
            • 126

Beste DeAl, je kan de update voor je Martin Krypton ook uitvoeren via een DABS1 van Martin. Deze hebben wij in ons bezit en zijn gevestigd in België. Inderdaad de laatste versie voor je 250 krypton is versie 1.5.

Comment

• DeAl
              • Dec 2003
              • 114

Ik heb toch maar even de Belgische distributeur van Martin gecontacteerd (EVDV) en 2 dagen later kreeg ik de uitnodiging om met de Krypton langs te komen voor een firmware update, helemaal gratis.
              Afspraak gemaakt, Krypton kreeg update (versie 1.5.0), ik een koffie. Ondertussen even rondgeneusd: met verbazing naar een defecte PAL1200 gekeken, wat een kolos van een scan!!
              Terug thuis even een paar pan/tilt testen: de Krypton maakt nu vloeiende bewegingen in tracking mode, heel mooi.

En ondanks de firmware update bleven alle uren en strike-tellers op hun laatste waarde staan.

@LJ Chris: heb ik nu geluk dat het maar om 1 toestel ging en daarom zo vlot geholpen ben? Ik weet het niet... maar mijn Krypton is weer helemaal mee.

Comment

• CyberNBD
                • Aug 2000
                • 1318

Heb indertijd ook een uitnodiging gekregen na wat klachten over de kryptons, ik kon langsgaan om ze allemaal te laten nakijken + voorzien van laatste software, lijkt me dat ze die service ook wel willen geven. Z
                Die nieuwe 1.5 software moet ik deze week ook maar eens gaan uploaden, ben eens benieuwd [)]
                CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

• VERVALLEN

citaat:Geplaatst door DeAl

Ik heb toch maar even de Belgische distributeur van Martin gecontacteerd (EVDV) en 2 dagen later kreeg ik de uitnodiging om met de Krypton langs te komen voor een firmware update, helemaal gratis.
                  Afspraak gemaakt, Krypton kreeg update (versie 1.5.0), ik een koffie. Ondertussen even rondgeneusd: met verbazing naar een defecte PAL1200 gekeken, wat een kolos van een scan!!
                  Terug thuis even een paar pan/tilt testen: de Krypton maakt nu vloeiende bewegingen in tracking mode, heel mooi.

En ondanks de firmware update bleven alle uren en strike-tellers op hun laatste waarde staan.

@LJ Chris: heb ik nu geluk dat het maar om 1 toestel ging en daarom zo vlot geholpen ben? Ik weet het niet... maar mijn Krypton is weer helemaal mee.

Ik had het toch gezegd dat de service van EVDV goed is he! Wie heeft je dan geholpen? Mich Geysels en Tom Thomaes?

Comment

• DeAl
                    • Dec 2003
                    • 114

@LJ-Martin (en moderator)

Ja, bedankt voor de tip!
                    Is wel netjes van EVDV dat ze ook een particulier met 1 MH willen helpen! Ik kreeg de uitnodiging van Tom Thomaes, maar of hij uiteindelijk de update heeft uitgevoerd, weet ik niet zeker.
                    In firmware 1.5.0 zijn enkele parameters bijgekomen die echter nog niet in de laatste manual staan (rev. H).
                    EFSP zal wel "effect speed" zijn (NORM of FAST).
                    Er was nog een nieuwe parameter (vergeten welke) waarvoor ik geen verklaring had.

Nu nog eens een nieuwe MSD lamp monteren en afstellen...
                    (zie topic in licht forum foto)

@CyberNBD
                    Ik heb dus eigenlijk nog niet veel praktijk ervaring met de Krypton.
                    Welke klachten heb/had jij dan?

Greetz

Comment

• mustang
                      • Sep 2005
                      • 38

EFSP staat inderdaad voor effect speed; hiermee kun je je kleurenwiel en je gobowiel in verschillende snelheden laten lopen. Ook zit er nu een feedback op die effecten, zodat wanneer bijv. het kleurenwiel te snel loopt en dreigt de weg kwijt te raken, hij automatisch weer terugkomt in de goede positie.
                      Voor de cijferaars:
                      Version 1.5.0, 2005-06-07

Bootloader added and upload procedure improved.
                      New reset with better accuracy.
                      Strobe/Pulse performance improved.
                      Blackout while moving improved.
                      Color Blackout function added, uses color 6 as COLB.
                      Prism in/out acceleration reduced to prevent head shaking after change.
                      Pan/Tilt feedback turn-off improved.
                      Prism and rotation gobo no longer indexes when stopped.
                      Effect feedback now corrects step-loss on the fly for color, gobo and rotation gobo.
                      MP2 interface implemented.
                      When lamp is on, the fan regulator can no longer turn the fans off completely; they will not regulate below 30%
                      Extra unused fan set to 30% PWM instead of 100% as before.
                      When fixture enters "explosion mode", all DMX communication is disabled. DMX is re-enabled after a manual lamp strike.
                      Lamp HOT time changed to 10 minutes.
                      Writes message DISP - PROG before updating display firmware. DO NOT SWITCH FIXTURE OFF.
                      During HOT/LERR the dimmer will remain shut.
                      Menu can now be entered during reset, but MAN,TSEQ and UTIL menus are blocked during reset.
                      Menu short-cuts added, LampOn, LampOff, Reset and P/T disable.
                      Display now shows SRST during software reset.
                      Service menu reworked.
                      DMXL menu reworked to support both 16BT and 16EX DMX layout.
                      EFSP (Effect speed) Menu Added.
                      STUD (Studio) Menu Added.
                      TSEQ facelift.
                      UTIL/PCBT menu now works (FOR SERVICE USE ONLY (really!)).
                      Flashing cursor when entering the ADDR menu
                      Implemented jump to ch. 1 using "UP" + "ENTER" keys in ADDR menu
                      All ON/OFF menus require ENTER key confirmations to change values
                      All menu wrap-around implemented
                      ...and a lot of other minor adjustments/improvments
                      Mooi spul, he?

Comment

• LJ Chris
                        • Jul 2002
                        • 477

Wat ik noodzakelijk vond aan de updates:
                        - Fatsoenlijke dimmer curve
                        - Pulse , random.. functies die eindelijk vloeiend zijn
                        - Roterende gobo dat zich niet meer indexeerd nadat je van roterend naar niet roterend gaat
                        - Invoegsnelheid van het prisma dat is gereduceerd: dit voorkomt het blijven hangen van het prisma en minder lawaai
                        - Kleurenwiel dat niet meer uit positie geraakt bij (snelle) kleurenwissels

Dit zijn toch serieuze fouten die er uit moesten!
                        Nu heb ik onze kryptons op extended mode geplaatst. Wat mij nu tegenvalt zijn kleuren en gobo effecten.
                        Wanneer ik op de case een kleureffect maak, geef ik als swing 3 in, dan zal bij de geselecteerde kleur wit netjes een effect opstarten naar ctc. Selecteer ik nu een andere kleur, bv magenta, dan zal het effect niet werken en moet ik de swing hoger instellen.
                        Conclusie: ik moet elke mogelijk kleureffect appart gaan programmeren, wat ik totaal niet handig vind. Normaal maak ik een effect, en kan ik tijdens het effect van kleur veranderen, terwijl het effect netjes door loopt. Dus maak ik een effect en selecteer ik wit, dan zal het effect wit- ctc zijn. Selecteer ik dan bv geel, dan wordt het effect automatisch geel-blauw. Dit is nu niet meer mogelijk, iemand enig idee?
                        En er zijn nog kanalen bijgekomen, voor de dimmer, kleurenwiel, en gobowiel.. Heb er al mee gespeeld, maar kan geen fucntie ervan vinden..

EDIT:
                        Heb net de handleiding eens bestudeerd, in extended mode is de DMX waarde tussen elke kleur niet overal evenveel...

Greetz
                        Chris
                        Morgen is de drukste dag van je leven!

Comment

Working...