V*L 1000 probleempje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • elmer
    • Jul 2003
    • 139

V*L 1000 probleempje

beste iedereen,

ik ben op dit moment op tour met een aantal VL1000'en 14 wel te verstaan. Nu wil het probleem zijn dat de lamp positie verloopt naar mijn idee, en niet een klein beetje maar flink!! zodat ik dus naar boven kan en de lamp weer opnieuw calibreren. dit is natuurlijk zwaar kloten helemaal als je er 5 moet doen en dit de vorige show ook al hebt gedaan.

Iemand een idee wat het is?? en simpel op te lossen?

Axs?? weet jij het? anders bel me ff
  • axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

citaat:Geplaatst door elmer

beste iedereen,

ik ben op dit moment op tour met een aantal VL1000'en 14 wel te verstaan. Nu wil het probleem zijn dat de lamp positie verloopt naar mijn idee, en niet een klein beetje maar flink!! zodat ik dus naar boven kan en de lamp weer opnieuw calibreren. dit is natuurlijk zwaar kloten helemaal als je er 5 moet doen en dit de vorige show ook al hebt gedaan.

Iemand een idee wat het is?? en simpel op te lossen?

Axs?? weet jij het? anders bel me ff
    Ik veronderstel dat het gaat over de pan/tilt beweging?
    In eerste instantie even de spanning van de riem (max 90° draaibaar tussen duim en wijsvinger) en de pulley (op afgebroken tandjes) nakijken !

Verder kan het ook een probleem zijn met de stappenmotor /encoder zelf. Maar in dat geval ZOU je een 'encoder fail'-message moeten krijgen... en daar spreek jij niet over.

Wat ik wel vreemd in je verhaal vindt is dat je het echt voor diverse fixtures hebt (5tal op 14 als ik het goed begrijp?)...
    (misschien zijn ze gewoon geen liefhebber van Rob de Nijs)

Bel me morgen anders even in de namiddag... Lijkt me dat ik nu op 4u45 ook jou niet moet bellen [

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• axs
      Moderator
      • Jun 2002
      • 2687

Vanmiddag even contact gehad met Elmer.

Blijk dus te gaan om de bulbafstelling die verloopt en dus geen pan/tilt problemen.

Zit hem dus in het mechanisme van de lampvoet. Puur mechanisch probleem dus.

Vernam van KoenB dat dit kan gebeuren indien deze eens is opengeweest (achterste plaat) en terug verkeerd gemonteerd.
      De bouten er juist inzetten en checken of de veren genoeg gespannen zijn.

Grtz

Tom
      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Juce
        • Aug 2001
        • 203

de lampvoet van een VL1000 staat geklemd tussen twee plaatjes.
        Controlleer of deze goed zijn aangedraaid, anders kan de lampvoet er ook tussenuit schuiven.

Juce

Comment

• elmer
          • Jul 2003
          • 139

citaat:Geplaatst door Juce

de lampvoet van een VL1000 staat geklemd tussen twee plaatjes.
          Controlleer of deze goed zijn aangedraaid, anders kan de lampvoet er ook tussenuit schuiven.

Juce

zo net weer een show gehad, lijkt REDELIJK goed nu! heb ze allemaal weer eens gechecked,maar het blijft een vaag iets!
          die lampvoet zit zo vast asl een huis!!! heb een serieuze schroevendraaier nodig om die beugels los te krijgen dus ik gok dat dat het niet is.

Comment

Working...