Led par Filterraam

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pieter Huijgen
    • Sep 2003
    • 766

Uitgaande van de theorie van Martijn, zijn er per kleur 101 waarden mogelijk (0, 1, ..100), oftewel 101^3 (=101 X 101 X 101) = 1.030.301 kleuren....

De meeste lichttafels laten op het scherm waarden van 0% tot 100% zien als intepretatie van de werkelijke dmx waarde. Ook als je waardes via je intensiteitswiel aanpast werk je in 256 stappen (bijv. als je proportioneel een hele groep van intensiteit verandert..)

256^3 = 16.777.216 kleuren, waarvan je ze echt niet allemaal gaat zien en zeker niet kan onderscheiden.... Op zo'n moment wordt het interessant op welke frequentie de LED's geregeld worden.
    Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• Upgrading your system
      • May 2003
      • 1684

mensen, het is al genoemd, maar het is heel simpel.

als je 2 soorten parren in dezelfde behuizing kan stoppen, scheel dat POEN
      en daarom zit er een filterhouder aan.

1 behuizing = 1 keer machines instellen, = 1 keer aan een chinees leren hoe je zo'n par maakt en dus kan je massaproduktie draaien zonder machines anders in te hoeven stellen
      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Lj_Mouzer
        • Jan 2005
        • 125

Tsjah dat zou idd kunnen.
        Maar toch blijft et er onprofi uitzien.
        Maar de led parren zijn natuurlijk gewoon een budget hype omdat het led techniek is.
        Maar de lichtopbrengst schijnt veel minder te zijn dan van een gewone par (heb ik gehoord) heb ze zelf nog nie in actie gezien.
        Wie is toch die Pieter Smit ? "die treed ook overal op"

Comment

• stekelvarke
          • Dec 2004
          • 1062

Hoezo onprofi? ik vind het juist peer profi met filterframe erop. Ook bv een gewone par die als blinder ofzo gebruikt word dus zonder kleurenfilter vind ik er meer profi uitzien met een filterframe.
          En dat van die hype bedoel jij dat op LED techniek of op de LED parren van showtec?
          exit night into LIGHT

Comment

• pilot
            • Nov 2003
            • 267

Je moet ze ook niet vergelijken met eenpar 56,verbruik 20 watt tov 300 watt ook moet je ze niet inzetten als rechtstreeks verlichting.Ziet er niet uit met die brei aan kleuren.Maar als indirecte verlichting wel erg leuk,alleen de kleur geel is bijna niet te maken is al gauw oranje
            master-qsc en de rest

Comment

• stekelvarke
              • Dec 2004
              • 1062

citaat:Geplaatst door pilot

Je moet ze ook niet vergelijken met eenpar 56,verbruik 20 watt tov 300 watt
              Een 300W parlamp geeft wel meer warmte af als licht. Dit is net wat LEDs zo interresant maakt dat ze een grote lichtopbrengst hebben voor en laag vermogen. Maar dat neemt niet weg dat de showtec LED parren minder licht uitstralen als een 300W persglaslamp.
              exit night into LIGHT

Comment

• Lj_Mouzer
                • Jan 2005
                • 125

Met led hype bedoel ik het toepassen van led techniek in par behuizingen.
                Hoogstens sfeer effect mee te berijken maar verder meer beetje richting gadget achtig.
                Bijv. Led buizen worden gebruikt in de entertainment wereld maar led parren heb ik nog nie voorbij zien komen.
                En jah misschien een filter houder hoogstens om er kleppen voor te zetten maar die lijken me nogal onnodig want dan hou je geen licht meer over
                Wie is toch die Pieter Smit ? "die treed ook overal op"

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                  • Nov 2005
                  • 950

Wa tdacht je van een Barndoorn?????

Die moet toch ook nog ergens?
                  MEEO Audio Licht Rigging,
                  Mark van der Werff
                  Groningen

Comment

• Watt Xtra
                    • Oct 2004
                    • 1119

Ik ben van mening dat je wel degelijk ledparren kunt gebruiken bij bands, drive-inn shows en dergelijke, gebruik het wel als tegenlicht, licht voor naar de dansvloer en evt op jezelf. Ook het uitlichten van objecten is zeer goed te doen met ledparren. En de licht opbrengst van een ledpar tegen een 300watt "gewone" par 56 komen wel heel dicht bij elkaar in de buurt. Ik heb er hier een 8 tal en mijn klanten zijn er allemaal zeer over te spreken. Helaas nog steeds geen foto's kunnen maken maar deze zullen zeker worden geplaatst zodat er een beoordeling kan worden gemaakt. Wees creatief en je kunt er veel leuke dingen mee uithalen, zeker voor het geld. Want al die movingheads die ik tegenwoordig zie bij bands en drive-inn shows komen mij de strot ook al uit, ze doen er ook nix mee en gebruiken die dingen voor 80% als colors!!!!
                    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3148

citaat:Geplaatst door MEEO Licht en Geluid

Wa tdacht je van een Barndoorn?????

Die moet toch ook nog ergens?
                      Nee, het is nogal ongebruikelijk om barndoors op PARren te zetten. De LED-PARren zijn voorlopig voor theater nog geen serieus alternatief, voor R&R begint het te komen. In R&R hoef je geen barndoors te gebruiken.

Comment

• Martijn de Groot
                        • Mar 2005
                        • 189

Toch nog maar even een reactie op Tom Manshoven, je tafel vertaald de procenten naar DMX-waardes, maar jij hebt geen andere keuze dan tussen 0 en 100 %, dus blijven het honderd(en 1 mogelijkheden om te selecteren. Behalve op een Virtuoso, waar je wel effectief in DMX-waardes kunt werken, van andere consoles/controlers is mij dat niet bekend(ken ze natuurlijk niet allemaal). Wat ik dus wil zeggen is dat jij kiest voor (bv.) 8%, dat zal altijd 8% blijven, de console vertaald dat altijd naar dezelfde DMX-waarde. Omdat te begrijpen lees ik geen dmx-handleiding, maar kijk ik naar de specificaties van de console.
                        Martijn de Groot
                        wat beweegt mensen die licht bewegen?

Comment

• axs
                          Moderator
                          • Jun 2002
                          • 2687

citaat:Geplaatst door Martijn de Groot

Toch nog maar even een reactie op Tom Manshoven, je tafel vertaald de procenten naar DMX-waardes, maar jij hebt geen andere keuze dan tussen 0 en 100 %, dus blijven het honderd(en 1 mogelijkheden om te selecteren. Behalve op een Virtuoso, waar je wel effectief in DMX-waardes kunt werken, van andere consoles/controlers is mij dat niet bekend(ken ze natuurlijk niet allemaal). Wat ik dus wil zeggen is dat jij kiest voor (bv.) 8%, dat zal altijd 8% blijven, de console vertaald dat altijd naar dezelfde DMX-waarde. Omdat te begrijpen lees ik geen dmx-handleiding, maar kijk ik naar de specificaties van de console.
                          Martijn de Groot
                          doe eens even een test martijn...
                          dmx tester op de uitgang, een fader/wheel zo manueel gebruiken tot je in de software vd desk bv een 10% waarde krijgt. lees dan de effectieve waarde uit op je dmx-tester.
                          Wedden dat die bijna elke verschilt van de juiste x% van je desk?
                          dus... je kan wel degelijk je 256 waardes gebruiken en die worden dan ook gehanteerd.
                          wat de meeste tafels idd doen is een 'range' opgeven voor een bepaalde parameter. maar voor kleurenmenging, pan/tilt, bepaalde parameters kan je echt wel al je 256 waardes kiezen indien je nauwkeurige faders hebt en fingerspitzengeful. of het in de praktijk veel verschil maakt of je er 2 waardes naast zit,dat is een ander verhaal!
                          Maar je 8 bit resolutie heb je in ieder geval!
                          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• WTT
                            • Feb 2002
                            • 158

wat een discussie weer over een stukje basis kennis

Schaalverdeling is 100 (%) of appels of meters of milimeters of wat dan ook.
                            Werkelijke verdeling is 256 bitjes dus 1 eenheid schaalverdeling bestaat uit 2,56 echt waardes.
                            WTT rentals

Comment

Working...