Sunstrip II - showtec

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VERVALLEN

Jasper,

Wat bedoel je met die 2e foto 'als er eens een lampje stuk is'?
    Ik zie zo te zien gewon een sunstrip met tape eroverheen.

Gaan de lampjes lang mee? Of zijn ze snel stuk? Iemand daar ervaring mee?

Comment

• timescape
      • Oct 2002
      • 328

En die tape waarschijnlijk om te merken, dattie niet alsnog mee de lucht in gaat...
      Enne, LJ-martin..
      Probeer de dingen gewoon eens, en dan met de lampjes die erin horen...iedereen vinnd 35W zo'n tegenvaller, maar gebruik zo'n ding eerst eens. En oordeel dan nog eens. Volgens mij kom je er ook wel achter dat dit gewoon leuke dingen zijn, waar je geen spijt van krijgt!

Ow, wij hebben trouwens geen showtec lampies, scheelt misschien? Zou niet weten wat wel trouwens hoor...

Comment

• niesten
        • Aug 2004
        • 115

Ik heb zelf ook 4 van die sunstrip2 balken en eigenlijk nog nooit problemen mee gehad. Behalve dan dat na 2 uur (continu) branden 1 lampje het begaf. Maar dat had ook wel een duidelijk andere kleur daarna, dus waarschijnlijk een productiefoutje. Dus hoefde zelf geeneen lampje door te meten :-)
        35W klinkt weinig, maar het zijn er wel 20, he! Dus 700W. Dat geeft naar mijn mening wel een behoorlijke dot licht hoor. Ik heb ze al gebruikt als blinders liggend vooraan op het podium, liggend op het drumpodium, achteraan vertikaal aan de truss, als voetlicht, ...
        Sommige buttons op mijn lichttafel doen precies het tegenovergestelde: Full On = Black Out...

Comment

• VERVALLEN

citaat:Geplaatst door niesten

Ik heb zelf ook 4 van die sunstrip2 balken en eigenlijk nog nooit problemen mee gehad. Behalve dan dat na 2 uur (continu) branden 1 lampje het begaf. Maar dat had ook wel een duidelijk andere kleur daarna, dus waarschijnlijk een productiefoutje. Dus hoefde zelf geeneen lampje door te meten :-)
          35W klinkt weinig, maar het zijn er wel 20, he! Dus 700W. Dat geeft naar mijn mening wel een behoorlijke dot licht hoor. Ik heb ze al gebruikt als blinders liggend vooraan op het podium, liggend op het drumpodium, achteraan vertikaal aan de truss, als voetlicht, ...
          Leg me eens uit hoe en wat ik nodig heb om deze sunstrip II's vertikaal aan de truss te hangen aub.

Dank U!

Comment

• Orbis
            • Feb 2004
            • 217

ofwel hang je een gewone haak aan het voetje, daarin is hiervoor een gat voorzien, ofwel kan je met een swivel of fixed coupler werken (of hoe je dat ook mag noemen, layher klem, coupler,...)
            sex, drums & rock \'n\' roll

Comment

• axs
              Moderator
              • Jun 2002
              • 2687

Haalde het in een ander topic reeds aan...

In mijn jonge tijd leerden we 'onze plan trekken'

Goh.. snap sommige vragen echt niet. Blijkbaar echt moeilijk om af en toe je gezond verstand eens even aan het werk te zetten en zelf tot een oplossing te komen.
              Dit is nu echt typisch een voorbeeldje ervan.
              Blijkbaar MOET tegenwoordig alles op een presenteerblaadje aangebracht worden.

Sorry als ik hiermee mensen op de tenen trap, maar het moest me even van het hart!

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• VERVALLEN

Oplossingen genoeg, maar de veiligheid wil ook verzekerd zijn he ! Vandaar

Comment

• Dikke Foaf
                  • May 2003
                  • 618

Kan er iemand ook wat alternatieven opnoemen? merk-type-prijs? Ik zou zo 1-2-3 geen alternatieven weten.

Comment

• davehouben
                    • Dec 2003
                    • 92

Ik ken anders een heel goed alternatief... Nog niemand hier ooit gehoord van de Xolars van Xilver (http://www.xilver.nl/)!? Zou best goed kunnen van niet, geloof dat nog niet zo heel veel bedrijven ze gebruiken. Wij hebben nu 12 stuks ervan. Ok ze zijn een stuk duurder als die van ST maar dan heb je ook wat!! De lampjes zijn ingebouwd in een mooie ronde buis die je zowel makkelijk horizontaal als verticaal (zo worden ze meestal gebruikt) kunt gebruiken. Ook deze lampjes staan in serie maar naast elk lampje zit een hele kleine rode led die gaat branden wanneer dat betreffende lampje kapot is. Heeeeeeel makkelijk dus! Maar goed, wij hebben er nog nooit een kapot gehad terwijl ze al genoeg hebben moeten doorstaan. Ook de lak is prima!
                    Ik zou die dingen nie meer willen missen, ze geven echt een super mooi effect op elk podium. Helaas zie ik deze 'gewone' xolar niet op hun site staan bij de producten. Zal kijken of ik keertje een plaatje zal plaatsen.

Comment

• Pieter Huijgen
                      • Sep 2003
                      • 766

citaat:Geplaatst door Dikke Foaf

Kan er iemand ook wat alternatieven opnoemen? merk-type-prijs? Ik zou zo 1-2-3 geen alternatieven weten.
                      Alternatieven genoeg:

- Altman zipstrips http://www.altmanltg.com/
                      - Limax striplights http://www.limax-erkner.de/
                      etc.
                      Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• NiTRO
                        • Sep 2002
                        • 677

Wat ook erg gaaf is zijn de active sunstrips alle lampen hebben een eigen dimmer dus geen serie schakeling problemen meer, een lampje stuk is ook een lampje vervangen. En voor het resultaat van gebruik van een heleboel van deze strips, zie de Belgium TMF Awards, de lampen onder de vloeren zijn allemaal active sunstrips!

Cheers,
                        erc

Comment

• driesmees
                          • Apr 2003
                          • 1076

citaat:Geplaatst door NiTRO
                          een lampje stuk is ook een lampje vervangen
                          En als je ongeluk hebt ook een triac (of je hele dimmer) want deze lampjes durven wel eens kortsluiting maken tijdens het kapotgaan, en dat vinden (zeker die showtec) triacs niet leuk...
                          [CENTER] [/CENTER]

Comment

• NiTRO
                            • Sep 2002
                            • 677

triacs blijven gevoelig voor kortsluiting. Maar de "showtec" triacs zijn doodnormale triacs die in bijna elke dimmer zitten.

En laten we wel wezen, liever 1 lamp kapot en niet kunnen gebruiken dan dat de gehele balk uitvalt....toch

Comment

• Silence
                              • Apr 2003
                              • 50

hoi,
                              wij hebben de showtec sunstrips met 10 lampjes in gebruik 10x 50W 24V. originele eindstuk er af draaien en een G-haak met bout er op draaien, wij hebben ze zo al vertikaal gehangen (eigenlijk altijd). ik vind het effect beter vertikaal dan horizontaal, maar dit is ieder zijn smaak natuurlijk. en inderdaad een bevestiging voor het steeltje ontbreekt. voor de rest komt daar een bak licht uit. zijn er zeer tevreden over en tot nu toe nog geen gesprongen lampjes.
                              silence lighting

Comment

• Den dinge
                                • Sep 2005
                                • 15

met c haken vertikaal hangen vanboven int uiteinde gat boren safety erdoor moet wel lukken denk ik

Comment

Working...