Bliksem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

citaat:Geplaatst door quando

Gweldig bedankt voor alle antwoorden en suggesties, maar ik heb niks van dat alles en om dit allemaal aan te gaan schaffen voor een eenmalig optreden dan denk ik dat onze kas dan gelijk leeg is en we misschien wel een lening moeten afsluiten
    Dus iets simpels graag, dank u alvast
    Een gobootje kan je makkelijk zelf maken... kost echt niks.
    Als je deze in een profieltje plaatst en even speelt met je timing op je tafel (indien je bv 2-3 profieltjes gebruikt, met een blauwe, witte en gele kleurenfilter) krijg je best een leuk effect.
    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Jasper-Lichtbron
      • Jun 2001
      • 2155

En je hoeft het natuurlijk niet per se te kopen, huren is ook altijd nog een (goedkopere) optie.

Comment

• LVS
        • Nov 2005
        • 36

kunt het ook doen met een paar profieltjes + gobotjes, en een stetje svoboda's of blinders en effe laten pieken

LVS
        Ik ben Sneller dan het licht

Comment

• axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

citaat:Geplaatst door LVS

kunt het ook doen met een paar profieltjes + gobotjes, en een stetje svoboda's of blinders en effe laten pieken

LVS
          Snap ff het verhaal van blinders, laat staan svoboda's niet voor het simuleren van een bliksem. Als je die gaat gebruiken heb je helemaal geen bliksemeffect maar enkel een verblindend licht.

Goedkoopste oplossing blijft een 2tal profieltjes met een zelfgemaakte bliksemgobo.
          Eventueel het effect een beetje versterken met een stroboscoop als sidefill!
          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• meine
            • Mar 2005
            • 35

De enkele keren dat ik een bliksem heb nagebootst is zoals de meesten hier doen: een profiel met bliksemflits-gobo + een strobo. Maar zit nu te denken of misschien een strobo met gobo ook iets is. Ik heb zoiets (strobo met gobo) eigenlijk nog nooit gezien, maar aangezien het hier om een beperkt budget gaat zal er zelf wat geknutseld moeten worden. Misschien heeft iemand al eens zoiets geprobeerd? Denk dan aan een bliksemflits uitsnijden in aluminiumfolie, en dat voor een strobe plakken. Alleen, krijg je zoiets scherp?

Comment

• LuxProDeo
              • Feb 2003
              • 245

citaat:Geplaatst door meine
              Alleen, krijg je zoiets scherp?
              Nee, helaas, op die manier ga je nooit een scherpe projectie krijgen.

Als je de projectie van een gobo wilt laten stroben dan zul je dat bijvoorbeeld kunnen doen met een wapperlamp die een stroboscoop effect nabootst door zijn shutter snel open en dicht te doen, maar da's natuurlijk geen low/no-budget oplossing

LuxProDeo

Comment

• johan L.
                • May 2001
                • 384

citaat:Geplaatst door meine

De enkele keren dat ik een bliksem heb nagebootst is zoals de meesten hier doen: een profiel met bliksemflits-gobo + een strobo. Maar zit nu te denken of misschien een strobo met gobo ook iets is. Ik heb zoiets (strobo met gobo) eigenlijk nog nooit gezien, maar aangezien het hier om een beperkt budget gaat zal er zelf wat geknutseld moeten worden. Misschien heeft iemand al eens zoiets geprobeerd? Denk dan aan een bliksemflits uitsnijden in aluminiumfolie, en dat voor een strobe plakken. Alleen, krijg je zoiets scherp?
                diversitronics heeft strobe modules voor een 2 type profiel spots.
                Net deed ie het nog.

Comment

• frodolight visuals
                  • Nov 2005
                  • 37

Atomic 3000 van martin super effect

Comment

Working...