Bliksem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • quando
    • Feb 2005
    • 16

Bliksem

Wie kan mij vertellen hoe ik een bliksemlicht kan nabootsen
  • stekelvarke
    • Dec 2004
    • 1062

een strobo huren/kopen en hem op een lage frequentie onregelmatig laten flitsen, een nadeel dat je dan wel hebt is dat je gewoon heel de ruimte laat bliksemen en niet echt een "figuurtje" hebt zoals je vaak ziet bij een bliksem.
    exit night into LIGHT

Comment

• axs
      Moderator
      • Jun 2002
      • 2687

Donkere horizon, gobootje met bliksemschicht in een 'spot' (conv of intelli) of nog beter... meerdere standjes met 'bliksemgobo' en een verkleuring van je horizon.
      Eventueel nog even accentueren met een strobo.
      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• LJ Chris
        • Jul 2002
        • 477

Met een atomic gaat dat wel lekker [8D]

greetz
        Morgen is de drukste dag van je leven!

Comment

• LuxProDeo
          • Feb 2003
          • 245

citaat:Geplaatst door quando

Dat doe je natuurlijk het best met dit kleine maar fijne armatuurtje:

http://www.lightningstrikes.com/Tech...0Parabolic.pdf

Als je nu even iets meer vertelt over de context van je vraag (is het voor een theatervoorstelling? film? feest? - moet de flits zelf te zien zijn - of het effect alsof het buiten bliksemt? - gaat het om 1 flits of om een onweersbui?) dan ben je ook wat gerichter te helpen.

LuxProDeo

Comment

• quando
            • Feb 2005
            • 16

Het is voor een koor welke zingt over de regen en nou willen we als leuke gadget een bliksem nabootsen, het is gewoon in een zaal.

Comment

• speakerfreak
              • May 2002
              • 1446

Zoals dus gezegd, neem een paar profieltjes met een verschillende/gedraaie bliksem gobo``s met een wit/geel kleurtje erin, Strobootje erbij met eventueel kleurtje ervoor, en er dan een gaaf standje van zien te maken
              Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• ostracized
                • May 2002
                • 214

citaat:Geplaatst door LuxProDeo

citaat:Geplaatst door quando

Dat doe je natuurlijk het best met dit kleine maar fijne armatuurtje:

http://www.lightningstrikes.com/Tech...0Parabolic.pdf

Als je nu even iets meer vertelt over de context van je vraag (is het voor een theatervoorstelling? film? feest? - moet de flits zelf te zien zijn - of het effect alsof het buiten bliksemt? - gaat het om 1 flits of om een onweersbui?) dan ben je ook wat gerichter te helpen.

LuxProDeo

[xx(][xx(]180A,ampere voeding[)][)] kun je mooi wat atomics op laten draaien
                (...)

Comment

• G-LiTe
                  • Apr 2004
                  • 196

Ik moet zeggen dat ik de meeste gebruikte vorm van bliksem simuleren hier nog niet heb zien passeren.

Nml. gebruik van AF1000 dataflashen, die dmv. van blackfoil een ware topring-snoot krijgen. Een beetje creatief programmeren met bursts en spread timingen geeft een mooi bliksemsimulatie.

G.
                  Oneindig zijn 2 dingen: het heelal en de domheid van sommige individuen

Comment

• Jasper-Lichtbron
                    • Jun 2001
                    • 2155

Heb zo'n gobo'tje een keer in combinatie gebruikt met een gaasje. Krijg je op zowel het gaas als je horizon een afdruk die niet precies over elkaar liggen, dus een gaaf diepte verschil. Als je de mogelijkheid hebt moet je dat eens proberen. Deed dat inderdaad met strobo'tje ernaast, natuurlijk moet de rest van je plaatje ook kloppen (nat zijn ) als je het effect realistisch wilt maken.

Comment

• R. den Ridder
                      • Sep 2000
                      • 1500

of nog makkelijker:

diversitronics heeft een module die je in een source four kunt plaatsen om zo bliksem na te bootsen. dit werd gebruikt in een eerdere eftelingshow, en het werkte best lekker, mit het omgevingslicht niet te hoog is.

Comment

• SpaceyDeeJ
                        • Sep 2001
                        • 876

Ja,

ook ik zou hierbij zeggen : MARTIN ATOMIC.

Op de 4 ch, modus gebruiken en dan een paar chases proggen met de effect fader...

succes gegarandeerd ( beetje rook in de ruimte doet wonderen ook bij veel tegenlicht)

(op SGM tafel op Solo zetten en dan flashbuttons gebruiken op de Atomic channels)
                        cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• stekelvarke
                          • Dec 2004
                          • 1062

Met een strobo kan je dus wel wat laten flitsen, maar mij lijkt het leuker om dit met een paar heads te doen met een gobotje. En dan eventueel nog met een strobo even flitsen. Maar er is weinig aan zonder dat je muziek hebt waar je de regendruppels hoort vallen en wat gedonder hoort.
                          exit night into LIGHT

Comment

• Jasper-Lichtbron
                            • Jun 2001
                            • 2155

Je hebt ook een beter effect natuurgetrouw effect als je verschilende bronnen gebruikt. Dan worden de objecten op het podium kortstondig van verschillende kanten belicht wat een beter effect geeft als een enkele strobo.

Je zou eens een trek of 2 kunnen behangen met prikkabel met strobe-eitjes. Ik weet niet hoe goed die het doen op afstand, maar die kun je op hoge frequentie zetten en dan via een switch dimmer steeds aan en uit zetten (random chase). Ik denk dat je daar wel succes mee gaat boeken i.c.m. een gobo-tje wat tegelijkertijd geprojecteerd wordt.

Comment

• quando
                              • Feb 2005
                              • 16

Gweldig bedankt voor alle antwoorden en suggesties, maar ik heb niks van dat alles en om dit allemaal aan te gaan schaffen voor een eenmalig optreden dan denk ik dat onze kas dan gelijk leeg is en we misschien wel een lening moeten afsluiten
                              Dus iets simpels graag, dank u alvast

Comment

Working...