Uitlichten bandje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Didier
    • Aug 2002
    • 323

Uitlichten bandje

Een vriend van me speelt in een rockband. Nu heeft hij binnenkort een optreden in een café en vroeg hij of hij mijn geluidsset kon huren.
    (EAW FR159z + FR250z) plus een paar parretjes. (8x par56 300w).
    Mixer, microfoons & effectenrack heeft de band zelf.

Mijn vraag is nu, zijn 4x PAR56 long 300watt geschikt om een band een beetje uit te lichten? Laten knipperen of constant laten branden? (zijn t4 balken met DC12 controller) Kan ik dan het beste wel of geen kleurenfilters erin stoppen?
    Zuid-Limburg
  • soundcheckfrits
    • Jan 2005
    • 455

dat kan makkelijk

links en rechts een balk op statief, de balkjes instellen op kanaal 1 tot 4 par4 (dichts bij publiek) druk je een daglicht filter in en de rest van je parren (6 totaal) doe je paar rock kleurtjes.
    de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• vjcharly
      • Oct 2005
      • 8

je moet igg geen echt witte filters bij rockbands gebruiken ik zou aanraden 019,180 en 079 en 243 te gerbuiken, het heeft het beste effect
      u spreekt hier met een grote mafkees en afgestudeerd technicus

Comment

• Jasper-Lichtbron
        • Jun 2001
        • 2155

Witte filters lijkt me sowieso een beetje nutteloos...

ontopic: als je 2 4-bars hebt zet je die rechts en links naast het bandje en zorg je ervoor dat die gasten te zien zijn. Geen geknipper (huur een strobo) en niet teveel kermis. Probeer uit hoeveel lampen je nodig hebt om het bandje helemaal uit te lichten, en probeer dan wat combinaties te maken waarin je 1 artiest pakt met een lamp links en eentje van rechts; kun je op die manier solo-tjes er nog eens uitnemen. Mocht je dan echt nog lampen overhebben (denk het niet?) dan zou je nog een kleurtje kunnen kiezen, tja smaken verschillen wat dat betreft.

Comment

• rene.derksen
          • Feb 2004
          • 649

Als het allemaal niet zo nauw komt, kun je er voor kiezen om de 2 barren links en rechts langs het podium te zetten, de 4 dichtsbijzijnde lampen stop je 152 oid in voor front, en de 4 verwegste lampen kun je bijvoorbeeld een 106 en 195 instoppen voor een kleurtje over de band.
          Licht is altijd zwaar.

Comment

• vjcharly
            • Oct 2005
            • 8

wit kan heel erg mooi zijn uit m'n hoofd 288 of 188, daarmee word het lciht aanzienlijk minder, en niet verblindend oor het publiek
            u spreekt hier met een grote mafkees en afgestudeerd technicus

Comment

• NIVA
              • Apr 2004
              • 62

Vooral zorgen dat je een mooi frontje opzet en dan je pas zorgen gaan maken over tegenlicht
              If you mess with me, I'll fade you out !!!

Comment

• NIVA
                • Apr 2004
                • 62

Update: @vjcharly: Jij bedoelt om er een frostje voor te doen of niet? En dan voor frontlicht of als tegenlicht?
                If you mess with me, I'll fade you out !!!

Comment

Working...