lichtsturing

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sander200412
    • Oct 2005
    • 32

lichtsturing

hallo

ik heb een tijdje geleden 4 movitec sl250 moving heads gekocht.
    Ik ben nu nog op zoek naar een lichtsturing hiervoor, ik ken hier helaas niet echt veel van[:I] (maar ben wel bereid tijd erin te steken).

Kunnen jullie mij een bepaalde lichtsturing aanraden?

thx
    sander
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

welkom op het forum, succes met lezen

Vraag terug:
    - uitbreidings wensen?
    - verder aan licht aan te sturen?
    - budget?

wel bijzonder summiere info voor een vraag hoor...

Comment

• Sander200412
      • Oct 2005
      • 32

citaat:Geplaatst door ralph

welkom op het forum, succes met lezen

Vraag terug:
      - uitbreidings wensen?
      - verder aan licht aan te sturen?
      - budget?

wel bijzonder summiere info voor een vraag hoor...
      ik zou graag ook nog 4 scans en 16 par 64's aansluiten op de sturing, indien mogelijk zelfs nog een laser en rookmachine.

budget speelt geen grote rol, maar graag zou ik ook niet TE duur gaan.

thx,
      Sander,

Comment

• ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

zero frog, avolites pearl, chamsys desk, sgm regia...
        zoekze!

Comment

• Spotter
          • Nov 2003
          • 77

met de tafels die ralph aanraad ga je al flink de 3 nullen in. Zeker aangezien de Zer88 Frog je koppen niet trekt (iig, niet heel handig), dan kom je toch al snel op de fatfrog uit.

Wat je zou kunnen doen is kijken naar de Martin Freekie of de Robe DMX Control 192. De freekie staat voor €544 in de webshop van J&H en kan zeker een rookmachine aan (aparte knop op de 'tafel'), de robe zou je even moeten opzoeken. Beide kunnen ook de scans aan (mits niet meer dan 16 kanalen per scan, maar dat zal wel goedkomen. Je Parren kunnen in feite ook gewoon op beide, mits je een DMX dimmer hebt.
          Flightcasedouwer en kabelslaaf

Comment

• ralph
            Banned
            • Aug 2000
            • 2649

De regietafels die Ralph aandraagt zijn inderdaad conventionele consoles, met het oog op doorgroei.

een nog niet aangehaalde optie zou een softwarematige sturing kunnen zijn.
            Zie topics over Ecue, sunlite, daslight, lightjockey.

Tafeltje als de Freekie zou ik afblijven als het gaat om de combinatie van headjes en parren, een LSC maximm ontbrak trouwens nog in mn rijtje van mogelijkehden!

Comment

• MC Party
              • Sep 2003
              • 481

Mooi laten ontbreken die LSC. Vind het een waardeloze tafel kwa bedieningsgemak.

Wel leuk is de JB Licon tafel , vind die prijs/functionaliteit zeer sterk.
              Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• Skepers
                • Mar 2004
                • 36

een MA 24-6 of scancommander behoort ook tot de opties. Zeker voor headjes en scans is de scancommander ideaal. Alleen is het aantal faders beperkt. Daarvoor zou je evt ook een 12-2 d'r bij aan kunnen koppelen.
                ...

Comment

• ralph
                  Banned
                  • Aug 2000
                  • 2649

ja, kom...gaan welkekr met twee (dure!) consoles onderweg, lekker overzichtelijk[8D]
                  2mc: daarom ontbrak hij ook in mijn eerste suggestie, maar tis een ding wat redelijk veel gebruikt wordt!

Comment

• Spotter
                    • Nov 2003
                    • 77

Sander, wat wil je ermee doen? Feesten, toneel, drive-in....... En misschien nog wel belangrijker, in welke prijsklasse ben je op zoek? We kunnen namelijk vanalles aanbevelen (van goedkoop tot ontzettend duur), maar als we niet precies weten wat jij wilt komen we niet echt ver.

Comment

• Sander200412
                      • Oct 2005
                      • 32

citaat:Geplaatst door Spotter

Sander, wat wil je ermee doen? Feesten, toneel, drive-in....... En misschien nog wel belangrijker, in welke prijsklasse ben je op zoek? We kunnen namelijk vanalles aanbevelen (van goedkoop tot ontzettend duur), maar als we niet precies weten wat jij wilt komen we niet echt ver.

Ik zou het vooral voor kleinere fuiven gebruiken ([u]+</u> 1000 man), ik zou er toch liefst niet meer dan 1000 € voor neerleggen.

als je nog meer moet weten, gewoon vragen.

thx,
                      sander,

Comment

• rene.derksen
                        • Feb 2004
                        • 649

tot de 1000 euro is nog maar een redelijk klein bedrag voor een goede lichttafel! Dan kom je voor jouw materiaal (goede koppen, paar scans en parren) toch al gauw uit op een grote budget tafel of iets via de computer. Wellicht zijn er wel tafels vand egelijke prijs én kwaliteit.
                        Licht is altijd zwaar.

Comment

• Sander200412
                          • Oct 2005
                          • 32

citaat:Geplaatst door René.D

tot de 1000 euro is nog maar een redelijk klein bedrag voor een goede lichttafel! Dan kom je voor jouw materiaal (goede koppen, paar scans en parren) toch al gauw uit op een grote budget tafel of iets via de computer. Wellicht zijn er wel tafels van degelijke prijs én kwaliteit.
                          Is de Robe DMX Control 192 een goeie controller, wat zijn de voor en nadelen van deze controller?

Thx,
                          Sander,

Comment

• Harmen
                            • Sep 2003
                            • 379

LSC maxim tafels zijn niet al te dure, stabiele allround tafels die ik al met succes in allerlei soorten evenementen heb kunnen inzetten, en met relatief weinig problemen en erg goede support. wat betreft templates maar ook nieuwe dingen implementeren in software.
                            ook bedienersgemak werkt prima als je de juiste functies weet.

maare gezien budget niet realiseerbaar, dus b.o.t.

Comment

• Spotter
                              • Nov 2003
                              • 77

citaat:Geplaatst door Sander200412

Is de Robe DMX Control 192 een goeie controller, wat zijn de voor en nadelen van deze controller?

Thx,
                              Sander,
                              Voor je koppen/scans is dit een fijne tafel (naar ik hoor, collega's erg positief, zelf heb ik er nog niet mee gewerkt). Voor zover ik kan oordelen is dit een verbeterde versie van de Martin Freekie.

Nadeel is toch wel dat met deze tafel parren lastig te bedienen zijn. Dus ik denk dat een 2tal tafels nodig is. Zeker aangezien het budget. AED rent belgië (maar deze is vast ook wel in Capelle af te halen) heeft bijvoorbeeld een MA12-2 in de 2e hands verkoop staan voor €799, het is een super tafel, maar om ook nog iets met koppen te doen binnen jouw budget word lastig.

Ben benieuwd waar anderen mee komen.

Comment

Working...