moving head

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sander200412
    • Oct 2005
    • 32

moving head

Hallo,

Ik begin vanaf maart/april met het verhuren van geluid en lichtinstallaties. Nu ben ik op zoek naar goeie moving heads aan een redelijke prijs. Weet er iemand wat voor moving heads ik zou kunnen gebruiken, of heb je tips waar ik vooral op moet letten?

Mijn budget bedraagt tussen 500 en 1000 euro per moving head, en ik heb al zitten kijken naar moving heads van martin en movitec en nog enkele andere merken en steeds kwam ik boven de 1500 euro per moving head uit, daarom vraag ik ook jullie advies.

thx,
    Sander,
  • driesmees
    • Apr 2003
    • 1076

Als je echt wil verhuren, kan je best gaan naar de bekendere merken.
    Daarom zou ik je de Movitex SL250 en WL250 aanraden, het is geen martin, maar is toch redelijk bekend in de wereld... COEF heeft ook mooie headjes, maar daar weet ik niet dirext een prijs van.
    [CENTER] [/CENTER]

Comment

• Sander200412
      • Oct 2005
      • 32

citaat:Geplaatst door driesmees

Daarom zou ik je de Movitex SL250 en WL250 aanraden, het is geen martin, maar is toch redelijk bekend in de wereld... COEF heeft ook mooie headjes, maar daar weet ik niet dirext een prijs van.
      klopt wel maar die kosten dan ook direct weer 1600 euro
      als iemand ze in occasie weet staan kun je me het ook altijd melden hoor.

Comment

• JH
        • Feb 2004
        • 11

citaat:Geplaatst door Sander200412

citaat:Geplaatst door driesmees

klopt wel maar die kosten dan ook direct weer 1600 euro
        als iemand ze in occasie weet staan kun je me het ook altijd melden hoor.
        http://www.aed-rent.be/SECOND%20HAND...0september.htm, daar staan er nog wel enkele te koop...

Comment

• Jasper-Lichtbron
          • Jun 2001
          • 2155

Waar zit het verschil nu precies tussen die WL250 en SL250 van movitec, welke is de beste?
          WL = WashLight
          SL = Spot

Wereld van verschil, moet je niet met elkaar willen vergelijken. Je gebruikt ze voor andere doeleinden en dus is er ook geen "beste". Ligt er puur aan waar je de head voor nodig hebt: zoekfunctie!

Als je dit soort dingen niet eens weet, waarom ga je er dan geld in steken?

Comment

• Studio Moved
            • Dec 2004
            • 75

als je budget-heads zoekt met toch kwaliteit bekijk dan jb-systems even! akkoord, het is lang geen martin of movitec maar voor de prijs vallen ze zeer goed mee!

ik heb verschillende keren met de spotknight gewerkt en mag er niet over klagen!
            zeker de moeite waard!

grtz
            Studio Moved

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3148

Ik begin vanaf maart/april met het verhuren van geluid en lichtinstallaties. Nu ben ik op zoek naar goeie moving heads aan een redelijke prijs. Weet er iemand wat voor moving heads ik zou kunnen gebruiken, of heb je tips waar ik vooral op moet letten?

Mijn budget bedraagt tussen 500 en 1000 euro per moving head, en ik heb al zitten kijken naar moving heads van martin en movitec en nog enkele andere merken en steeds kwam ik boven de 1500 euro per moving head uit, daarom vraag ik ook jullie advies.
              Mijn advies: bespaar niet zo veel mogelijk, maar koop gewoon goed spul.
              Als je echt wilt verhuren, zul je alleen serieuze klanten kunnen lokken als je apparatuur hebt dat zich al heeft bewezen.

Denk je dat een bedrijf op een groot festival JB Systems koppen gaat inhangen? Neen, zij zullen op bekendere merken terugvallen, zoals Martin, Movitec, High-End en Robe.

Robe heeft overigens ook mooie koppen. Prijzen weet ik niet uit m'n hoofd, maar ga er zeker eens naar kijken!

Comment

• Studio Moved
                • Dec 2004
                • 75

zeer juist, maar rome is ook niet in 1 dag gebouwd.

als sander zegt tussen 500 en 1000 euro per kop, dan heeft hij daar een reden voor!

denk je dat de organisator van een festival een jong bedrijfje zal vragen? neen! men moet zich eerst bewijzen! en dat doe je door klein te beginnen en groot te worden!

denk er ook even aan wat het oprichten van een verhuurbedrijf kost: vanaf dag 1 met martin en mackie werken doen er niet velen!

grtz
                Studio Moved

Comment

• Sander200412
                  • Oct 2005
                  • 32

Is een moving head in occasie kopen een goede keus of is het beter (als je ook naar de prijs kijkt) om het nieuw te kopen als beginner?

Comment

• Jasper-Lichtbron
                    • Jun 2001
                    • 2155

Ligt zoals bij alle occasions aan de staat van het beestje... Meestal is de lamp aan vervanging toe dus mag je daarvoor gerust al 150 euro bij de prijs optellen. Belangrijk is ook om te weten of ze in een degelijke kist vervoerd zijn (en of je die er niet meteen bij kunt kopen) en waarom ze de deur uit vliegen. Natuurlijk moet de leeftijd evenredig zijn aan de vraagprijs. Movingheads zijn typisch apparaten die na een aantal jaren in dienst kuren beginnen te vertonen, het ene type wat minder als het andere (gebruik de search!). Je kunt op de basis vaak (altijd...?) aflezen hoeveel uur het apparaat aangestaan heeft, check dus even of dat klopt met de informatie die de verkoper je geeft.

Comment

• stekelvarke
                      • Dec 2004
                      • 1062

De Movitecs zul je nergens meer nieuw vinden vrees ik, omdat Movitec niet meer bestaat (Zoek maar eens naar het Robe/Movitec verhaaltje) De Head die nagenoeg dezelfde is is de Robe XT serie. Deze komt op ongeveer 1300/1400 euro.
                      Daarnaast heeft Robe ook de CT serie, dit is de wat afgezwaktere vorm, deze komen op iets van een 1100 euro.
                      exit night into LIGHT

Comment

Working...