Wysiwyg vraagje (spot markering)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ljlarzzzie
    • Aug 2003
    • 92

Wysiwyg vraagje (spot markering)

Even een klein vraagje betreft wysiwyg, de kenners zullen weten waar ik het over heb.

Zoals jullie wellicht weten kan je via instellingen (view options of user options) instellen dat je bijvoorbeeld (in de CAD mode) je unit-nummer in je fixture wil zien. Nu wil ik in plaats van me Unit-nummer graag mijn Spot-nummer bij mijn fixture zien. Unit krijg ik wel weg maar ik krijg op geen enkele manier het spot-nummer bij de fixture. Dit moet wel kunnen....
    Wie helpt mij??

Het lukt nl. wel als ik het per fixture via LayOut (lay-out vind je dan via: (selecteer fixture properties(alt+enter)->fixture) , ga instellen, maar als ik dan bij LayOut in het rijtje "spot" aanklik, zie je een vinkje staan bij "use defaults" ik moet dus ergens die defaults hebben om dat voor het geheel in te stellen, maar waar zitten die...
  • kokkie
    • Nov 2003
    • 1166

Staan die niet in het WYSIWYG menu bij het opstarten, dus voordat je een tekening opent?

Ik heb helaas op dit moment niets geïnstalleerd staan, dus kan niets voor je opzoeken.
    Suc6 ermee.
    Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• MT-lighting
      • Jan 2004
      • 24

User options, tab-blad 'show details', gedeelte 'fixture data shown on plot', vinkje bij 'spot', is dit niet wat je zoekt?

Comment

• ljlarzzzie
        • Aug 2003
        • 92

Heb ik al geprobeerd. Geen resultaat. Het leuke is dat vinkje bij unit wel effect heeft (wel of niet in beeld), maar vinkje bij spot niet... VREEMD...

Comment

• MT-lighting
          • Jan 2004
          • 24

Dat is inderdaad vreemd,bij mij werkt het wel... Help je wel een spot-nummer ingevoerd bij de eigenschappen van de lamp? bij spotnummer 0 geeft hij namenlijk niets weer.

Comment

• martijns
            • Feb 2005
            • 120

Mark ik ben het helaas eens met LJarzzzie, bij mij is het precies het zelfde. erg raar dat dit niet gaat. Als ik alles uit zet behalve het "spot" vinkje krijg ik helemaal niets kwa cijfers op mijn plot te zien.

Comment

• ljlarzzzie
              • Aug 2003
              • 92

Heb het aan de praat (ineens..), echter niet op mijn conventioneel!! Hoe komt dit?

Edit: inmiddels even gekeken, wanneer je dus je conventioneel via fixture proppertie's een patch geeft, verschijnt het spotnummer WEL! Strange....

Comment

• Wysirik
                • Feb 2002
                • 97

citaat:Geplaatst door ljlarzzzie

Heb het aan de praat (ineens..), echter niet op mijn conventioneel!! Hoe komt dit?

Edit: inmiddels even gekeken, wanneer je dus je conventioneel via fixture proppertie's een patch geeft, verschijnt het spotnummer WEL! Strange....
                Channel nummers in Wysiwyg heeft alleen toepassing op conventioneel licht en spot nummers alleen op bewegend licht,

Als standaard staan de channels nummers aan en de spot nummers uit bij conventioneel licht in de Fixture Layout die je in de Fixture properties vindt.

Als standaard staan de spot nummers aan en de channel nummers uit bij bewegend llicht in de Fixture Layout die je in de Fixture Properties vindt.

Je kan van 1 fixtue een kopie van je fixture layout maken en dat kopieeren naar de rest van je fixture layouts

grt'n

Rik

Comment

• ljlarzzzie
                  • Aug 2003
                  • 92

Yep, en dit moet dus per "project" gebeuren als ik het goed begrijp?

Comment

• Wysirik
                    • Feb 2002
                    • 97

citaat:Geplaatst door ljlarzzzie

Yep, en dit moet dus per "project" gebeuren als ik het goed begrijp?
                    nee,

je kan altijd een template bestand aanmaken met jouw meest gebruikte lampen en fixtures. Als je een shortcut maakt van je fixtures dan kun altijd snel de fixture layouts van de gebruikte symbolen via een shortcut snel updaten.

grt'n

Rik

Comment

Working...