Chamsys desks/software

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rikkens
    • Aug 2010
    • 2

Vraagje

Ik heb tot nu toe steeds met avolites gewerkt en heb hier nu een chamsys pc wing in leen van een vriend. Ik heb de software op de computer staan maar wanneer ik de wing aansluit vraagt de computer om een cd en die heb ik niet (vriend vind hem ook niet meer) Heeft iemand hier een oplossing voor?

alvast dank

Comment

• axs
      Moderator
      • Jun 2002
      • 2687

ChamSys :: Home
      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Shmp
        • Dec 2009
        • 1

Is er voor MagicQ pc software een extra FX library te krijgen? Vind wat er standaard bijzit nogal mager. Iemand een link?

Comment

• lucken
          • Sep 2002
          • 342

U kunt zoveel FX'en zelf maken als u maar wil en dit d.m.v. een standaard Chase en deze bewaren als FX of d.m.v. van de FX Editor in het FX palet venster.

Comment

• NiTRO
            • Sep 2002
            • 677

software is trouwens best kicken, je hebt eigenlijk gratis een Chamsys tafel zo lang je maar een Artnet node hebt. Is natuurlijk niet zo flexibel als een desk met faders, maar je kunt er wel hetzelfde mee bereiken, dus voor een beurs stand of bruiloft is het heel goed te doen...en gratis!

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5946

Als je een node uit wil sparen dan ben je met een Enttec interface ook al een heel eind onderweg!
              Zie: Enttec DMX USB Pro | Dongle | Freeware
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Drumvogel
                • Nov 2004
                • 175

Het werkt allemaal heel leuk met enttec. Maar een wing is echt de moeite waard! Als je ziet wat die dingen kosten is het ontzettend goed te doen. En nog makkelijk te vervoeren en vervangen.
                Backup van de show van je netwerk afhalen met je notebook. Als er dan iets gebeurd met je zaalopstelling kun je je show op de notebook doorzetten. Of als je wing de geest geeft gewoon met je touchscreen de avond afmaken.

En stabiliteit is geen probleem.

Trouwens, mis je faders, neem er een Xtrawing bij. Heb je ook meteen een tweede tafel icm een node of interface. Altijd handig!

Comment

• NiTRO
                  • Sep 2002
                  • 677

Wat kost zo'n wing ongeveer (richtprijs) ?

Comment

• Drumvogel
                    • Nov 2004
                    • 175

Het begint bij ca. €1.100,- incl. voor het instapmodel tot 'n kleine €5.000 incl. voor de grote broer.

Prijzen zijn makkelijk te googlen En als je lief bent misschien via J&H te bestellen. Maar daar ga ik niet over.

Comment

• soundcheckfrits
                      • Jan 2005
                      • 455

Chamsys Magicq PC Extra Wing € 2186,43 ex btw. heb laast zelf zo'n apparaat gekocht.
                      heb deze wing draaien op een windows 7 pc+touchscreen in combinatie met een Chamsys PC Wing
                      de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• Drumvogel
                        • Nov 2004
                        • 175

Meerdere dimmers onder één fader

Case: 5 aparte frontplaatsen (bijv. drums, keys, gitaren en zang.

Deze wil ik onder één fader wegschrijven als basisstand. Makkelijk.

Nu wil ik graag mijn front aanpassen tijdens de show. Soms iets meer op de drums en dergelijke. Of een solo pakken met de rest op nul.

Nu kan dit via het numerieke bord met fade. Maar als ik dan weer terug wil in mijn basisstand krijg ik door clear een harde terugval. Dat wil ik dus ook met fade willen kunnen.

Ik heb hier over nagedacht maar ik ben er nog niet over uit. Ik vind dit wel een leuke casus.

Eigenlijk wil ik dus een 'master'fader voor de basisstand en dan als het niet anders kan een extra fader waar ik niet één of meerdere dimmers aanzet maar juist de rest uit.

Heeft iemand hier een creatieve oplossing voor. In ieder geval wil ik niet 5 aparte faders hebben. Dan ben ik weer een hoop draadjes kwijt om iets anders te doen.

Ik hoor graag van jullie!

Comment

• cornedure
                          • Jul 2002
                          • 230

@drumvogel:

Hier zijn verschillende antwoorden op:

1. Indien je met posities in de programmer werkt, toets een tijd in (vb 3) en druk dan pas op CLEAR. Dan zal hij over 3 seconden vanuit de geclearde programmer naar je actieve playback gaan. Dit werkt ook met fanning.

2. Maak playbacks met verschillende getimede posities en zet je release time van deze cue-stacks (in options > Activate/release) op bvb 3 seconden.

3. Maak playbacks met verschillende posities (onder een fader weliswaar) en zet "Fader controls LTP (ICPB) chans" op "Yes". Hierdoor kan je manueel naar je volgende positie faden. Dit werkt alleen indien reeds een playback actief is met Pan&Tilt gegevens.

Comment

• Drumvogel
                            • Nov 2004
                            • 175

Het gaat hier puur om frontlicht. Géén tegenlicht. Puur 10 frontparren op een bandje. Geen pan tilt en andere attributen maar puur het dimmerkanaal.

Hetgeen je nu meldt is mij al bekend. Alleen dat je de clear ook kunt faden wist ik niet. Dat is zeer handig!

Of begrijp ik mezelf weer eens niet. :-s

Comment

Working...