Colorchangers i.p.v. Par's?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DeMennooos
    • Aug 2000
    • 1416

Waarom niet gewoon een combinatie van een stuk of 8 parren op een botex barretje die je altijd als front verlichting bij bands kan gebruiken en dan aangevuld met colour changers. Met die parren kun je ook tijdens disco een leuk basis standje maken om net die te donkere hoekjes een strijkje te geven.

LED parren zijn leuk, maar ik denk dat de low budget types die op de markt zijn vooral zonde van je geld zijn. De lage prijs moet ergens vandaan komen en uit de kwaliteit komt die in ieder geval niet.
    En de doordachte merken liggen waarschijnlijk net buiten je budget.
    Greetz,

DeMennooos

Stagehands are the infantry of show business

Comment

• Rule
      • Jan 2002
      • 16

Ik ben ook van plan mijn 8 par 56jes te vervangen voor collorchangers. Nou heb ik bij velleman een mooi setje zien staan van 4 heads en een controllerbox (de VDLPROM5). Alleen kan ik hier nergens informatie over vinden. Ben vooral geinteresseerd in gebruikerservaringen.

Mocht er iemand nog een ander alternatief hebben dan hoor ik het ook graag.

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4516

Ik heb zowel 4 stuks martin 250W colourchangers als parren. Maar ik kan je beloven dat je door het inwisselen van 4 PAR56 voor 4 gewone colourchangers een flink stuk licht gaat missen.

Allereerst geeft een par 56 een brede volle plens gekleurd licht waarmee je echt een flink stuk ruimte goed kan verlichten. Colourchangers (goedkope dan. daar praten we hiet toch over) vullen een ruimte veel minder. Het is me met vier martins na een aantal keren proberen nooit gelukt om in een café een podium in het licht te zetten op een manier die ook maar enig sinds zo vullend is als één par56. Dat geeft te denken.

Vandaar dat ik met meer dan speciale belangstelling naar de LED parren kijk. Ik hoef niet per se enorme lichtopbrengst. Maar spreiding!
        lekker belangrijk!

Comment

• ljmartijnw
          • Apr 2004
          • 133

De dijk tourt ook me colourchangers en ik vindt het wel wat hebben. lekker altijd een hoop kleuren beschikbaar.
          Down Under.

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4516

Maar de dijk zal dan fresnell colourchangers met een forse output gebruiken. Dat is niet te vergelijken met een butgetlamp. (vaak 250W halogeenpeer voor een gebundelde lens)

De goedkoopste manier is m.i. tweedehands scrollers op de kop tikken.
            lekker belangrijk!

Comment

• stekelvarke
              • Dec 2004
              • 1062

citaat:Geplaatst door Rule

Ik ben ook van plan mijn 8 par 56jes te vervangen voor collorchangers. Nou heb ik bij velleman een mooi setje zien staan van 4 heads en een controllerbox (de VDLPROM5). Alleen kan ik hier nergens informatie over vinden. Ben vooral geinteresseerd in gebruikerservaringen.

Mocht er iemand nog een ander alternatief hebben dan hoor ik het ook graag.
              Ik zou je parren niet vervangen! gewoon uitbreiden met color's en je parren behouden.
              Over de velleman color's: Ikzelf heb Martin robocolor 2's
              mijn neefje heeft een set van die vellemans.
              Deze 2 color's hebben veel gelijkenissen(maar ook verschillen zoals een shutter t.o.v. shutter). Nu hebben we de proef op de som genomen en de Martins naast de Vellemans gehangen. En ja hoor uit de Vellemans kwam meer licht(beide getest na een schoonmaakbeurt en nieuwe lampen).
              Nu zijn er wel wat nadeelen aan de color's: Ze zijn niet appart DMX stuurbaar, dus je moet ze steeds per 4 gebruiken en aansluiten aan hun "box". Ook worden de lampjes per 2 in serie geschakeld waardoor als er 1 stuk is dit lampje meestal kortsluiting veroorzaakt en zo het 2e lampje er ook aangaat.
              Nog een ander nadeel is dat je ze niet erg ver van hun box kan hangen.
              exit night into LIGHT

Comment

• Harmen
                • Sep 2003
                • 379

dat probleem van de afstand is hier opgelost door de kabels los te halen en op de robocolour unit een aansluiting te maken en op de PSU, nu kun je met kabels zo ver weg als je wilt..

Comment

• stekelvarke
                  • Dec 2004
                  • 1062

Dit kan uiteraard, let wel op als je dit doet je garantie vervalt. Maar bij mij zitten ze per 4 op een bar dus hinder ondervind ik hier niet van.
                  exit night into LIGHT

Comment

• KS
                    • Oct 2005
                    • 23

Deze week heb ik een week in het ahoy rond gelopen voor k3 en ik kan je zeggen, daar hingen er ook aardig wat. Je kan er prachtige dingen mee doen, helemaal fantastisch.

Ik vraag mij alleen nogsteeds af hoe ze werken, kan iemand hier iets over uitleggen?

Comment

• axs
                      Moderator
                      • Jun 2002
                      • 2687

citaat:Geplaatst door KS
                      Ik vraag mij alleen nogsteeds af hoe ze werken, kan iemand hier iets over uitleggen?
                      CMY en RGB werden in een ander topic al volledig uitgelegd. De zoekfunctie brengt dus zeker raad.
                      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Dr. Edie
                        • May 2003
                        • 671

Nu ik zo lees zijn de meeste colorchangers dus niet te vergelijken qwa lichtbundel met een Par56. Dat is wel jammer, ik denk dat ik wél ga kijken naar LED-Parren en kijken of die een beetje in de buurt komen.

Als je uitbreid met fatsoendelijke colorchangers kan je vaak net zo goed uitbreiden met scanners (JB Systems..) waarmee je veel meer mogelijkheden hebt natuurlijk, en de prijzen vallen ook reuze mee.

Dus denk dat het iets in die richting word; 8 Par 56's en 4 scanners.
                        Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Rule
                          • Jan 2002
                          • 16

Ik denk dat ik in eerste instantie maar mijn huidige set van 8 parren en 4 winners maar uit ga breiden met een set colorchangers en niet de parren vervangen. Dan kan ik later altijd nog op LED parren overstappen als vervanging voor de huidige parren. Dat lijkt me wel interessant aangezien het gebruikte vermogen een stuk lager ligt en aangezien ik bij het draaien blij mag zijn met 2 16A groepen.

Comment

• ljmartijnw
                            • Apr 2004
                            • 133

citaat:Geplaatst door showband

Maar de dijk zal dan fresnell colourchangers met een forse output gebruiken.
                            Kweet niet precies wat voor, maar het is zeker geen budget merk.
                            Down Under.

Comment

• stekelvarke
                              • Dec 2004
                              • 1062

Als het color's zijn en geen VL*5's(deze zie ik toch op veel fot's van de dijk terug komen) zijn het wellicht High End Color Commands.
                              exit night into LIGHT

Comment

• frodolight visuals
                                • Nov 2005
                                • 37

Persoonlijk vindt ik die rgb's wel leuk maar wat ik wel jammer vindt je ziet geen bundel en juist de bundels maken het gezellig maar rgb's zijn wel goedkoop

Comment

Working...