SM 1612 die vastloopt

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rule
    • Jan 2002
    • 16

SM 1612 die vastloopt

Ik ben sinds vorrige week in het bezit van een scansetje van 4 winnerII scans met een SM-1612. Nou heb ik zaterdag de eerste keer met deze nieuwe set gedraaid en heb gedurende de avond enkele keren mijn tafeltje uit en aan moeten zetten omdat hij schijnbaar geen DMX signaal meer verzond.

De DMX lijn heb ik overigens gewoon met een terminator weerstand afgesloten dus daar kan het eigenlijk niet aan liggen. Als de tafel weer aan stond reageerde de scans wel weer gewoon.

Is er iemand die deze ervaring ook ooit heeft gehad? of heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?
  • driesmees
    • Apr 2003
    • 1076

Misschien heb je perongeluk op de blackout toets gezeten tijdens het bedienen?
    anders: terugbrengen bij de dealer
    [CENTER] [/CENTER]

Comment

• Rule
      • Jan 2002
      • 16

Ik heb ook al contact opgenomen met de leverancier en die heeft het probleem weer doorgestuurd naar hun leverancier, dus ik verwacht snel een antwoord te krijgen hoe we dit op kunnen lossen.

En de blackout toets werkte ook niet meer op de momenten dat hij vastgelopen was dus daar zal het ook niet aan liggen. De scans gingen gewoon de interne programma's doorlopen.

Maar ik vroeg me eigenlijk af of dit een probleem is dat vaker voorgekomen is bij iemand aangezien dit toch een redelijk veel gebruikte besturing is bij beginnende discotheken.

Comment

• dh-showtechnic
        • Jun 2005
        • 139

Er zijn vaker problemen met de sm-1612 dat ie vastloopt!
        Misschien een probleem met de software die er in zit?
        Gewoon terug brengen
        Nieuwe mega drive in show

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5946

Wat is het probleem dan beste showtechnic????
          Zou het niet zo kunnen zijn dat je zo krom hebt geprogd dat de controler geen bruikbaar signaal meer naar je scans toe zend?

Heel simpel: geef je niet ergens een lamp restrike of een fixture resetje mee in je dmx signaal?

...zou ook niet de eerste keer zijn dat dat het geval is [8D]

Verder deel ik de mening dat deze sturing retour leverancier zou moeten!
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• dh-showtechnic
            • Jun 2005
            • 139

@moderator.

wij krijgen van diverse mensen te horen dat hun sm1612 vast loopt.
            dat hij niks meer kan doen en na het uitzetten en weer aanzetten dat het dan weer goed gaat.
            dit blijkt te liggen aan de software in het paneel.
            Nieuwe mega drive in show

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5946

Kijk, das info waar ik wat aan heb.

Met de sm 1 en 2 nog niet een dergelijke ervaring gehad.
              Ik adviseer deze sturinkjes graag en veel voor simpele showtjes, juist omdat ze zo bertrouwbaar en simpel te proggen zijn.

Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• extremebottens
                • Mar 2006
                • 153

Hallo,

Die van mij heeft er ook last van,

Errug vervelend!!

Groeten,

Martin Ottens

Comment

• Rule
                  • Jan 2002
                  • 16

Ik heb hem momenteel nog in reparatie, maar zodra hij terug is en getest wordt hij verkocht. Ben overgestapt op freestyler en ben momenteel nog bezig met chamsis PC software. heb de enttec usb dmx interface en dat werkt echt geweldig

Comment

• Baszza91
                    • Oct 2005
                    • 476

Mijn Scanmaster 3 (is gelijk aan de sm1612) begint ook kuren te vertonen. Ik heb een chase geprogd en ik speel um af. Wil ik de Auto mode verlaten toen liep ie vast zonder te snel achter elkaar verschillende knoppen in te drukken. Het is mij nog maar 1 keer gebeurt. Ik hoop niet dat het vaker verkomt.

Dus ik hoop met via dit topic ook een antwoord te vinden.

Greetzz en cheerss
                    I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• DJ_matthias
                      • Jun 2005
                      • 620

Originally posted by Baszza91
                      Mijn Scanmaster 3 (is gelijk aan de sm1612) begint ook kuren te vertonen. Ik heb een chase geprogd en ik speel um af. Wil ik de Auto mode verlaten toen liep ie vast zonder te snel achter elkaar verschillende knoppen in te drukken. Het is mij nog maar 1 keer gebeurt. Ik hoop niet dat het vaker verkomt.

Dus ik hoop met via dit topic ook een antwoord te vinden.

Greetzz en cheerss
                      jup zo gebeurt het bij mij ook meestal...
                      iets met de chases en de auto-music knoppen...

heb het meestal te laat door dat hij vastloopt dus daarom kan ik nooit kijken wat ik deed...

hoop ook dat er een oplossing komt!
                      greetzzzzz
                      we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
                      Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• Rule
                        • Jan 2002
                        • 16

Ik krijg mijn SM-1612 volgende week donderdag terug. Zal hem dan weer eens uitgebreid testen en kijken of het probleem opgelost is. Laat dan wel meer weten. Het probleem wat jullie hebben met het gebuik van een chase had ik ook.

Comment

• extremebottens
                          • Mar 2006
                          • 153

ik heb het ook wanneer je veelvuldig de tap toets gebruikt om de show in de maat te laten lopen op mijn SM1612 (eigenlijk die van mijn lichtman, maar ik ram altijd op die tap toets).

Groetjes

Comment

• Rule
                            • Jan 2002
                            • 16

De reparatie heeft iets langer geduurd dan gepland, maar ik heb zojuist een mailtje ontvangen dat hij verzonden is. Hij zal dus wel vandaag of morgen bezorgd worden.

Ter informatie,
                            => Werkzaamheden : vervangen; IC HY6264A - Garantie

Comment

• Baszza91
                              • Oct 2005
                              • 476

Grrrrr, net 2 keer vastgelopen binnen 10 min. Ik heb een chase geprogd alleen dat steeds de kleuren / gobo's veranderen. Speel ik de chase af en zet ik de overwrite knop en doe ik zelf de pan / tilt. De kleuren / gobo's wisselen op maat van de muziek (tap). Na een nummer wil ik uit de overwrite modus. Druk ik op overwrite liep ie vast .

Greetzz en cheerss
                              Ps: beide keren ging zo
                              I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

Working...