HELP!!! Scancontroller gezocht!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Didier
    • Aug 2002
    • 323

HELP!!! Scancontroller gezocht!

Ik heb al diverse malen de zoekfunctie gebruikt, maar zie door de bomen het bos niet meer... Showtec / JB Systems / Botex / Behringer

Ik krijg als het goed is deze week nog 4 WINNER MK2 scans binnen, maar heb hier dus nog geen controller voor.

Tijdens een avondje drive-in heb ik de tijd hard nodig om plaatjes te draaien, dus wil zoweinig mogelijk hoeven omkijken naar deze scans. Dus ik zoek eigenlijk een vrij simpele dmx-controller.

Welke kunnen jullie me adviseren? Moet simpel, maar effectief zijn!
    Liefst dus met programma's waar ik tussen kan switchen.
    Budget is maximaal 200 euro.

Alvast bedankt!
    Zuid-Limburg
  • stekelvarke
    • Dec 2004
    • 1062

met jouw budget zouw ik kiezen voor ééntje uit de scanmaster serie (de scanmaster is van Showtec, maar Jb systems maakt er ook 1[kopie scanm. 3] Botex ook [kopie scanm 2] Velleman en GLP,... maken deze ook)
    Je zouw ook kunnen opteren voor een CA controller van Jb systems, maar met een scanmaster kan je toch net wat meer.
    exit night into LIGHT

Comment

• Didier
      • Aug 2002
      • 323

En welk merk/controller is de beste keuze?

- Scanmaster 1
      - Scanmaster 2
      - Scanmaster 3

Zuid-Limburg

Comment

• Banned
        Banned
        • Dec 2003
        • 951

De SM1612 van JB die kost 159,60 !

Leuke controller alleen wel even wat werk om te programeren.

De CA8 controller kost 19,05 wel leuk maar je kunt er weinig mee doen !

De winner stand alone heeft geen mooie show en is te zenuwachtig.

JE had beter voor dat geld de SCX500 van MArtin ( 227,00 )kunnen nemen ( sneller - meer kleur en meer gobo's

samen met de 2510 controller die je via de site van MArtin kunt updaten met een aantal nette shows en banken die door hun ontwerper zijn gemaakt.

Comment

• Didier
          • Aug 2002
          • 323

Ik heb de Winners aan een prijs gekregen waaraan ik de Martin's nooit zal krijgen, dus vandaar de keuze voor de Winners ipv Martins.

Wat kun je eigenlijk met die CA controller van JB systems?

Zijn er ergens standaard programma's te vinden van die Scanmaster i.c.m. de WINNER MK2?
          Zuid-Limburg

Comment

• DJ.T
            • Nov 2002
            • 1502

De Martins zijn ook 150W halogeen tegen de 250W van de Winners.
            Zullen de Martins echt een zo veel betere optiek hebben dat dit verschil wordt overbrugt?
            Het lijken mij best leuke apparaten, maar dan moet er een sterkere lamp in (tenzij ze dus dezelfde opbrengst als de Winners hebben, dan zijn ze voor kleine showtjes helemaal geweldig)
            We're ready to party, are you?

Comment

• stekelvarke
              • Dec 2004
              • 1062

ik heb zelf geen ervaring met de CA reeks, maar hier kan je gewoon de scans op black out zetten of een internprogrammatje van de scan kiezen.
              Uit de hele scanmaster serie lijkt de scanmaster 2 MK II de leukste, dit omdat hier toch wat kleine maar zeker leuke extra's aan toegevoegd zijn.
              Nuja die programmatjes zal je zelf moeten maken op de scanmaster.
              exit night into LIGHT

Comment

• Banned
                Banned
                • Dec 2003
                • 951

De winners waren voor 1 september ook een heel stuk goedkoper ( 187,50 ) Nu zijn ze 215,00 dus is nu de Martin zeker aantrekkelijker voor zijn 227,00.

Ten eerste heb je een NAAM ten tweede is de licht opbrengst hetzelfde als bij de winner ten 3e heb je meer kleuren ( 15 + 5 combikleuren ) je hebt meer gobo's strobe is sneller veeeellll betere optiek waardoor de kleuren stukken mooier zijn ( zeker congo blue ) en dat voor maar 150W halogeen !!

Ook is de afwerking beter en het gewicht is bijna de helft minder als de winner.

Ook is hij sneller.

Ook voordeel is dat er bij de prijs 2X eurokabel bij zit en een 5m dmx kabel.

Ook is fijner dat de aansluitingen degelijker zijn en zeker de euro connectie is een fijne oplossing dan bij de winner. ( hier breken alle kabels op den duur bij de trekontlasting )

Maar goed MIJN keus is op de Martins gevallen omdat het gewoon compacter en degelijker is als de winner en meer effect geeft.

Heb er al een aantal shows mee gedaan en ze geven een veel mooier effect waaran je echt kunt zien dat Martin kwaliteit levert. Zo ook de stand-alone modus is stukken mooier en rustiger als van JB.

Plus is de research verder als JB ( zoals resetten via de stuurtafel ) en de programmatie die op de site gratis is te krijgen voor de 2510 controller.

Comment

• Didier
                  • Aug 2002
                  • 323

Het is nu al vaak genoeg uitgevochten welke van de 2 beter zou zijn,
                  maar daar gaat mijn vraag NIET over...

Mijn vraag gaat over wat de meest geschikte controller is?
                  Zuid-Limburg

Comment

• Banned
                    Banned
                    • Dec 2003
                    • 951

gewoon een standaard DMX controller die jij het fijnste vind of je neemt sunlite dat werkt echt prima ......

Je kan de SM1612 nemen van JB zelf. Is een leuk ding voor zijn geld.

Comment

• jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3148

Ik heb hetzelfde: 2 scans op een controller die autonoom door kan blijven draaien.

Ik heb hier ooit een Martin Freekie voor gekocht en dat werkt prima!
                      Wel iets duurder dan die OEM zooi, maar ja... Martin is dan weer geen OEM zooi, dus beter z'n geld waard.

Comment

Working...