Licht synchroniseren met geluid

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasper-Lichtbron
    • Jun 2001
    • 2155

Klopt AXS, maar de show zat geprogrammeerd in een cuestack die niet snel genoeg doorgedrukt kon worden, op autotiming ging dat veel nauwkeuriger en sneller. Het enige wat je dan moet drukken is het "startpunt"; wel belangrijk! En uiteraard alleen met CD's, anders heeft het echt geen nut. Ook leuk wanneer de pitch van je cd-spelert toevallig een 10e anders staat

Comment

• KoenB
      • Mar 2003
      • 453

ik programmeer jaarlijks een showtje of drie/vier op midi/timecode... Waar ik muziek/video mee sync. Gewoon de manual erbij openslagen als je er zelf wilt aan beginnen, tijd vinden om te proggen (meestal het probleem). Een midi conversie programma is wel onontbeerlijk, net zoals een 'matrix' display van uw info, zeker aangezien sommige dingen nogal eens durven een octaaf te schillen enzo.
      Maar bij de betere tafels kan je alles via midi doen, tot het instellen van uw schermen en het proggen van uw tafel toe...
      Wat ook handig kan zijn, tafel opstarten, lampen initialiseren en dan laten weten dat show kan beginnen, hierdoor audio video starten, en dit dan weer het licht laten syncen. Op deze manier kan eendert welke noob een show dagelijks opstarten zonder dat je er zelf nog bij moet zijn.
      En als je wilt laten syncen op drummer of zo, kan je dit nog altijd op een extra midi kanaal zetten, shiften over een paar octaven, en pas openzetten op het moment in de show dat je net dat speciaal stuk nodig hebt.
      Ik kies zelf liefst om nog een hoop manueel te controleren tijdens zo'n shows: tv-licht en front enzo hou ik nog maar al te graag bij onder een fader, net zoals een aantal special fx.
      Maar rock 'n roll dingen en zo doe ik liever live/manual.
      Life is a freakshow, I just do the lighting

Comment

Working...