blacklight

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Emiel
    • Sep 2005
    • 11

blacklight

hallo,

Ik las pas over een kleurenfilter die je voor bijvoorbeeld een par 64 kan doen. En dat het dan een blacklight effect geeft? kan iemand me hier aan helpen.

als de par 1000W zou zijn blijft is het blacklight dan ook 1000W

Ik las hier pas over op het forum.. kvon het een erg vaag verhaal, maar lijkt me wel handig

bedankt emiel.
    stel jij die MH's ff!
  • Harmen
    • Sep 2003
    • 379

lee 181 zou in die richting zo'n effect geven.
    maar wat betreft het wattage, je rekent zoals je altijd doet met een par, met de y (lichtdoorlaatbaarheid dus), die is in dit specifieke voorbeeld niet erg hoog als gevolg van het filter dat probeert een hoog uv rendement te geven.

Comment

• daantje
      • Aug 2004
      • 265

ha dat heb je cker bij mijn topic vandaan ik heb er toen 4 van gebruikt met 3 blacklights.
      maar blacklights zijn cker effectiever. als je kijkt inde waaier dan staat daar dat je maar 1,0 % lichtopbrengst heeft. het werkt wel jah maar niet zo goed als een rij blacklights!
      groetjes daniƫl
      can you feel the light [:)]

Comment

• keenoncoolstuff
        • May 2003
        • 695

citaat:[i]blacklights zijn cker effectiever. als je kijkt inde waaier dan staat daar dat je maar 1,0 % lichtopbrengst heeft.
        En dat is dan ook nog [u]zichtbaar</u> licht. Echt UV-licht is noet zichtbaar, en wordt ook door gloeilampen slechts in heeeeel geringe mate afgestraald.
        Een TL-balk of gasontladingslamp gaat veel verder door in het spectrum, en geeft dus veel meer UV af. Veel effectiever dus.
        All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
        If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• Emiel
          • Sep 2005
          • 11

ja daan dat had ik idd bij jouw gelezen :P bedankt allemaal
          stel jij die MH's ff!

Comment

• SpaceyDeeJ
            • Sep 2001
            • 876

Om even in te springen op het Lee 181 verhaal. Dit filter heeft slechts een doorlaat percentage van 0,78 % .

Dus als jij een Par 64, 1000 watt neerzet, kun je nagaan wat een verlies je hebt.

Kun je toch beter een TL balkje kopen, eventueel een UV koker om de TL doen....
            cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• levis
              • Sep 2005
              • 4

Heb je echt behoefte aan een fatsoenlijk Blacklight Effect dan kan ik je alleen maar een Wildfire armatuur aanraden. Surf maar eens naar volgende url: http://www.wildfirefx.com/ Deze armatuur hebben we in Belgie en Nederland gebruikt tijdens de Musical 'De Kleine Zeemeermin' en gaf een perfect UV effect. Het nadeel aan Blacklights is dat het vrij lang duurt voor ze volledig Full branden en ze zijn tevens niet dimbaar of je moest voor een extra barndoor systeem kiezen. Ik hoop je hiermee van dienst te zijn geweest

Comment

• DJ_Marcel
                • May 2005
                • 55

Lee 181 inderdaad of lee 120
                maar met een 1kw branden deze wel heel snel uit..
                w0000t

Comment

• axs
                  Moderator
                  • Jun 2002
                  • 2687

Even een opmerking: degene die met L181 hetzelfde effect bereikt als een blacklight... chapeau!
                  If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• delighted
                    • Jul 2003
                    • 420

citaat:Geplaatst door axs

Even een opmerking: degene die met L181 hetzelfde effect bereikt als een blacklight... chapeau!
                    En met L120 al helemaal.... [}]

Comment

Working...